SECURITY REPORT T.116
ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣ 52 | SECURITY REPORT Ιούλιος 2021 Σ.Π.Ε.Σ.Α.Β.Ε ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΒΟΡΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Νεμέας 20 .Θεσσαλονίκη Τ.Κ 54249 Τηλ.2314170096 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ: I) Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη α) Υπουργό κο Μιχαήλ Χρυσοχοϊδη , β) Υφυπουργό κο Ελευθέριο Οικονόμου, γ) Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Τάξης, κο Κωνσταντίνο Τσουβάλα , ΙΙ) Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας α) Αρχηγό Ελληνικής Αστυνομίας, κο Μιχαήλ Καραμαλάκη , β) Προϊστάμενο Επιτελείου, κο Κωνσταντίνο Λαγουδάκη , ΙΙΙ) Βουλή των Ελλήνων α) Γ. Γραμματέα της Κ.Ο της «Νέας Δημοκρατίας», κο Ιωάννη Μπουγά , β )Γ. Γραμματέα της Κ.Ο του «ΣΥΡΙΖΑ», κα Όλγα Γε- ροβασίλη , γ) Γ. Γραμματέα της Κ.Ο του «ΚΙΝΑΛ», κο Βασίλειο Κεγκέρογλου , δ) Πρόεδρο της Κ.Ο του «ΚΚΕ», κο Δημήτριο Κουτσούμπα , ε) Γ. Γραμματέα της Κ.Ο της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ», κο Βασίλειου Βιλιάρδου στ) Γ. Γραμματέα της Κ.Ο του «ΜΕΡΑ 25», κα Φωτεινή Μπακαδήμα . ΘΕΜΑ: «Παράνομη η αφαίρεση αδείας λειτουργίας Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Ασφάλειας (Ι.Ε.Π.Υ.Α.), με μόνη την παραπομπή των υπευθύνων – νόμιμων εκπροσώπων αυτών, ενώπιον της Δικαιοσύνης, για ένα από τα αδικήματα του άρθρου 2 παρ. γ’ του ν. 2518/1997, ως τροπ. και ισχύει». ΣΧΕΤ: α) Η από 19.04.21 Γνωμοδότηση έγκριτων νομικών β) Ν. 4596/2019 άρθρο 5 γ) Άρθρο 6 παρ. 2 της Ε.Σ.Δ.Α. και δ) Άρθρο 71 του Κ.Π.Δ Αξιότιμοι/ες κύριοι και κυρίες 1. Δραστηριοποιούμαστε στον χώρο της Ιδιωτικής Ασφάλειας, εκ- προσωπούμε μεγάλο αριθμό εταιρειών Παροχής Υπηρεσιών Φύλαξης και απασχολούμε εκατοντάδες υπαλλήλους. 2. Η πρωτοφανής οικονομική κρίση της τελευταίας 10ετίας, που επιδεινώθηκε με την πανδημία που ενέσκυψε και μας έπληξε καίρια, έφερε στην επιφάνεια και χρόνια προβλήματα του Κλάδου, που δυσχεραίνουν έτι περαιτέρω τη βιωσιμότητα αυτού. 3. Ένα από τα βασικά και παλιά προβλήματα, είναι αναμφίβολα και η αντισυνταγματικότητα συγκεκριμένων διατάξεων του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία μαςκαι ιδίως του άρθρου 9 του ν. 2518/97, ως αυτό ισχύει μετά τις τροποποιήσεις που έγιναν με το ν. 2801/2000, 3103/2003, 3206/2003, 3708/2008 και Π.Ν.Π. 31.12.2012, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.4147/2013. Βάσει του προμνησθέντος άρθρου, σε συνδυασμό με το άρθρο 2 του ιδίου νόμου, συνάγεται ότι η χορηγηθείσα άδεια λειτουργίας Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (είτε με ατομική, είτε με εταιρική επιχείρηση), ανακαλείται υποχρεωτικά «... αν εκλείψει έστω και μια από τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη χορήγησή της», δηλαδή αν συντρέξει μια από τις αναφερόμενες στο άρθρο 2 του υπόψη νόμου, προϋποθέσεις, για την παροχή της. Επομένως, αφαιρείται η άδεια αν εκείνος στον οποίο χορηγήθηκε αυτή«... κρατείται προσωρινά ή έχει παραπεμφθεί αμετάκλητα σε δίκη για οποιοδήποτε αδίκημα της περίπτωσης γ’(λ.χ. πλημμεληματική εκβίαση, πλαστογραφία, κλοπή, υπεξαίρεση κ.λ.π.)». 4. Για την παραπάνω διάταξη, εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας και υποβάλλουμε σχετική γνωμοδότηση έγκριτων νομικών, βάσει της οποίας αυτή είναι κα- τάδηλα αντισυνταγματική (άρθρο 28 παρ. 1 και 120 παρ. 2 αυτού), αντίθετη με το άρθρο 6 παρ. 2 της Ε.Σ.Δ.Α., παραβιάζει το τεκμήριο αθωότητας, όπως αυτό ορίζεται με τον πρόσφατο μάλιστα νόμο 4596/2019, άρθρο 5 αυτού, αλλά και το άρθρο 71 του Κ.Π.Δ., που σημειωτέον πηγή και αναφορά έχει την υπερνομοθετικής ισχύος Ε.Σ.Δ.Α. 5. Θέτουμε λοιπόν υπόψη Σας τα παραπάνω και παρα- καλούμε όπως μεριμνήσετε στα πλαίσια των καθηκόντων Σας, για την τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου 9 του ν. 2518/1997, ως τροπ. και ισχύει, το οποίο αναφέρεται στην ανάκληση – αφαίρεση της άδειας λειτουργίας των Ι.Ε.Π.Υ.Α. του ν. 2518/97, με μόνη την αμετάκλητη παραπομπή των υπευθύνων κατά περίπτωση, για ένα από τα συγκεκριμένα αδικήματα. Δηλαδή, παρακαλούμε και αιτούμαστε , ώστε με νεότερη νομο- θετική ρύθμιση, ν’απαλειφθεί η προμνησθείσα όλως προβληματική διάταξη και η μόνη δυνατότητα της Διοίκησης για ανάκληση, να περιορίζεται στις περιπτώσεις αμετάκλητης καταδίκης, όπως επι- βάλλει ο σεβασμός του τεκμηρίου αθωότητας (άρθρο 5 του ν. 4596/2019) και τυποποιείται αυτό με τη δεύτερη παράγραφο του προδιαληφθέντος άρθρου 6 της Ε.Σ.Δ.Α. Περαιτέρω παραμονή σε ισχύ αυτής, επενεργεί ως δαμόκλειος σπάθη επί «των κεφαλών μας», ισοδυναμούσα συντρεχούσης πε- ριπτώσεως, με απόλυτη οικονομική καταστροφή και καθολικό στιγ- ματισμό των επιχειρήσεών μας, με μια απλή παραπομπή , η οποία, όχι μόνο δεν αποτελεί απόδειξη ενοχής, αλλά στην περίπτωση αθώωσης, ήδη θα έχει επέλθει ανεπανόρθωτη βλάβη στην οικεία επιχείρηση, αφού μετά βεβαιότητας, επ’ουδενί θα είναι δυνατή η εκ των υστέρων επάνοδος των πραγμάτων στην προτέρατης ανά- κλησης της αδείας, κατάσταση (κατάπτωση ποινικών ρητρών, επέ- λευση αποζημιωτικών υποχρεώσεων, αδυναμία σύναψης νέων συμβάσεων, απόλυση προσωπικού κ.ά.). Με τιμή, Πρόεδρος Σ.Π.Ε.Σ.Α.Β.Ε
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz