SECURITY REPORT 151

54 | SECURITY REPORT Ιούνιος 2024 Εργασιακά Δικαιώματα ΑΦΙΕΡΩΜΑ χρειάζονται διευκρίνιση, ίσως και τροποποίηση. Θα αναφερθώ στα πιο βασικά που θεωρώ ότι χρήζουν άμεσης τροποποίησης: • Ενώ η εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας από μη αδει- οδοτημένες εταιρείες και τεχνικούς απαγορεύεται, τα συστήματα ασφαλείας πωλούνται στον οποιονδήποτε και δεν διασφαλίζεται με κάποιον τρόπο ότι η εγκατάσταση θα υλοποιηθεί από τεχνικό ή εταιρεία που είναι αδειοδοτημένη ή τουλάχιστον ότι το ποινικό μητρώο του τεχνικού και της εταιρείας είναι λευκό. • Να απαγορευτεί καθολικά η συνεργασία ΚΛΣ με μη αδειοδοτημένες εταιρείες. • Θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η συντήρηση των συστημάτων ασφαλείας και η τήρηση ηλεκτρονικού βιβλίου συντήρησης από τον ιδιοκτήτη με αναγραφή του τεχνικού ή της εταιρείας που το συντηρεί. • Θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική η σύνδεση με Κέντρο Λήψης Σημάτων. • Δεν νοείται να υπάρχει άδεια και να μην υπάρχει ηλεκτρονικό μητρώο συστημάτων ασφαλείας και αδειοδοτημένων εταιρειών. • Θα πρέπει να πιστοποιούνται οι γνώσεις των επαγγελματιών του κλάδου μας, να είναι υποχρεωτική η μετεκπαίδευση των τεχνικών και να υπάρχει διαβάθμιση των έργων που μπορούν να αναλάβουν. • Θα πρέπει όλοι όσοι κάνουν μελέτη εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας και όσοι υποβάλουν πρόταση προστασίας να έχουν παρακολουθήσει ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα τουλάχιστον 50 ωρών διαχείρισης κινδύνου και ελέγχου τρωτότητας ή να συμπε- ριλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών τους. • Θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η συμμόρφωση με τον ΓΚΠΔ - GDPR. • Δεν νοείται τα συστήματα ασφαλείας να κατηγοριοποιούνται ως είδος πολυτελείας όταν είναι αναγκαία για την προστασία κάθε πολίτη. • Χρήζει άμεσης διευκρίνησης για το τι είναι σύστημα ασφαλείας (συναγερμός, κάμερες, ελεγχόμενη πρόσβαση κ.λπ. ) αν και υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία. • Χρειάζεται άμεσα, αν και είναι ξεκάθαρο αλλά μη εφαρμοστέο, να διευκρινιστεί ότι η τοποθέτηση συστημάτων ασφαλείας δεν έχει καμία σχέση με το επάγγελμα των ηλεκτρολογικών εγκατα- στάσεων ή με παρεμφερή επαγγέλματα. • Από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και την ΑΑΔΕ αιτούμαστε να ζητούν δικαιολογητικά έναρξης ΙΠΕΥΑ, τρόπο παροχής ΚΑΔ, και να μην υπάρχει η δυνατότητα, παραδείγματος χάρη, σε επιχείρηση ηλεκτρολόγου να προσθέσει ΚΑΔ που αφορούν στα συστήματα ασφαλείας χωρίς την προσκόμιση της αντίστοιχης άδειας λειτουργίας ΙΕΠΥΑ. • Από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το ΕΦΚΑ ΕΡΓΑΝΗ ζητάμε να υπάρχει αντιστοιχία στους ΚΑΔ των εται- ρειών μας και στους κωδικούς ειδικότητας των εργαζομένων μας, καθώς δεν υπάρχει αντιστοιχία για τους τεχνικούς. • Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της Ελλάδας ζητάμε να δημιουργηθεί αντίστοιχο πρό- γραμμα με το ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ και για την προσθήκη εξοπλισμού ασφαλείας έξυπνου σπιτιού μόνο από εταιρείες ΙΕΠΥΑ. • Από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη της Ελλάδας ζητάμε τροποποίηση του νόμου 3707/2008, Άρθρο 4, Υποχρεώσεις επι- χειρήσεων − προσωπικού ασφαλείας, 1. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας υποχρεούνται: α. να φέρουν στην επωνυμία τους τη φράση «ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας» και στα έγγραφά τους τον αριθμό της άδειας λειτουργίας τους, ώστε αυτά τα στοιχεία να προστεθούν και στις επαγγελματικές κάρτες, στα οχήματά τους, σε φωτεινές επιγραφές κτιρίου, σε κάθε διαφημιστικό έντυπο, σε κάθε διαφημιστική προβολή σε ραδιόφωνο, τηλεόραση, internet, κοινωνικά δίκτυα και σε κάθε καταχώρηση σε επαγγελματικούς και διαφημιστικούς καταλόγους. • Από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ζητάμε τη δημιουργία μητρώου εγκαταστατών, τη δημιουργία μητρώου συναγερμών - βιβλίο συντήρησης και την ψηφιακή έκδοση των ταυτοτήτων ερ- γασίας που χρησιμοποιούμε για το προσωπικό ασφάλειας. • Προτάσεις καταπολέμησης της φοροδιαφυγής: Πώληση συστη- μάτων ασφαλείας μόνο σε αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. -Ποια οφέλη θα αποκομίσει ο τελικός πελάτης / καταναλωτής από έναν επαγγελματία εγκαταστάτη συστημάτων ασφαλείας; Να ξεκαθαρίσω τη διαφορά του «επαγγελματία» από την αδει- οδοτημένη εταιρεία ΙΕΠΥΑ. Επαγγελματίας του κλάδου μας δεν μπορεί να είναι κάποιος ο οποίος προάγει την ασφάλεια του πολίτη και ο ίδιος να παρανομεί και να μην διαθέτει την άδεια ΙΕΠΥΑ, ώστε να έχει ελεγχθεί το ποινικό του μητρώο και η ψυχική του υγεία, τουλάχιστον. Αν, λοιπόν, ο τελικός πελάτης καταναλωτής πρέπει να διαλέξει έναν επαγγελματία εγκαταστάτη συστημάτων ασφαλείας, τότε υπάρχουν και εγκαταστάτες συστημάτων ασφαλείας μη επαγγελ- ματίες που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, δηλαδή δεν διαθέτουν άδεια εργασίας εγκαταστάτη τύπου Β και άδεια λειτουργίας της επιχείρησης ΙΕΠΥΑ. • Επομένως, το πρώτο όφελος του τελικού πελάτη είναι ότι την ασφάλειά του θα την αναθέσει σε εταιρεία που δεν παρανομεί και έχει ελεγχθεί από την Ελληνική Αστυνομία. • Ο τελικός πελάτης δεν κινδυνεύει να μην αποζημιωθεί από την ασφαλιστική του εταιρεία, όταν αυτή ζητάει η εγκατάσταση να έχει πραγματοποιηθεί από αδειοδοτημένη εταιρεία. Να διευκρινίσω ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρείες δεν το ζητάνε στα συμβόλαιά τους, αλλά λόγω του ότι ο νόμος επιβάλει την τοποθέτηση από αδειοδοτημένη εταιρεία, το χρησιμοποιούν μετά από κλοπή, ώστε να αποφύγουν την αποζημίωση. • Πολύ σύντομα, εάν ο τελικός πελάτης επιλέξει συγκεκριμένα μέλος του συλλόγου μας, θα έχει παρακολουθήσει τεχνικά σεμινάρια, θα έχει ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης, θα έχει ISO 9001 ή και ISO 27001 και συμμόρφωση με τον ΓΚΠΔ - GDPR. • Εξίσου σημαντικό είναι ότι δεν θα κινδυνεύει νομικά. Συνεχίζοντας ανάποδα την απάντησή μου, θα σας πω τι ζημιά θα πάθει ο τελικός καταναλωτής - πελάτης αν διαλέξει έναν μη νόμιμο επαγγελματία, έναν ο όποιος δεν κατέχει άδεια εργασίας εγκαταστάτη τύπου Β και άδεια λειτουργίας της επιχείρησης: • Με ποινή φυλάκισης μέχρι τριών ετών και χρηματική ποινή 20.000 ευρώ, εφόσον δεν τιμωρείται βαρύτερα από άλλη διάταξη, τιμωρείται όποιος: α. ασκεί δραστηριότητες της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια, β. εργάζεται ως προσωπικό ασφαλείας ή διοικητικό προσωπικό σε ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας χωρίς την κατά περίπτωση προβλεπόμενη άδεια εργασίας, γ. προσλαμβάνει προσωπικό ασφαλείας ή διοικητικό προσωπικό ή αναθέτει σε αυτό δραστηριότητες της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του πα- ρόντος νόμου, χωρίς την κατά περίπτωση απαιτούμενη άδεια ερ- γασίας (νόμος 3707/2028, άρθρο 8, Ποινικές κυρώσεις). • Θα κινδυνεύει να μην αποζημιωθεί από την ασφαλιστική του σε περίπτωση κλοπής. • Θα κινδυνεύει από λάθος εγκατάσταση ή ενημέρωση για τα

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz