SECURITY REPORT - 88
SECURITY Report | Μάρτιος 2019 64 VEHICLE SECURITY Ασφάλεια σε αυτοκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητο, ενώνοντας τα καλώδια κάτω από το τιμόνι. 3) Τις επιπλέον κλειδαριές και μπάρες, που κλειδώνουν τα τιμό- νια ή τους λεβιέδες ταχυτήτων, τα σπάνε με οικοδομικές τανά- λιες ή με σπρέι που παγώνει απότομα το μέταλλο και το σπάζει. 4) Τον συναγερμό τον ανοίγουν με ειδικό μηχάνημα εκπομπής (jammer), που έχει τη συχνότητα του και τον αδρανοποιεί. Για να βρουν τη συχνότητα, στην οποία λαμβάνει ο συναγερμός, κρύβονται κοντά στο όχημα που τους ενδιαφέρει, ανοίγουν τον ανιχνευτή συχνοτήτων (scanner) και όταν ο ιδιοκτήτης επιχειρήσει άνοιγμα ή κλείσιμο του συναγερμού εντοπίζουν την συχνότητα. Επιπλέον, σε αραιοκατοικημένες περιοχές και να ενεργοποιηθεί ο συναγερμός προλαβαίνουν και φιμώνουν την σειρήνα του. Επίσης κρύβονται κοντά στο αυ- τοκίνητο και με τρόπο προκαλούν τον συναγερμό του πολλές φορές, μέχρι να αγανακτήσει ο ιδιο- κτήτης και τον αφαιρέσει, πιστεύοντας ότι είναι ελαττωματικός και τότε επεμβαίνουν και κλέβουν το αυτοκίνητο. 5) Με στενή παρακολούθηση του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας που τους ενδιαφέρει. Για μέρες είναι κοντά στο υποψήφιο θύμα, βέβαιοι ότι κά- ποια στιγμή το όχημα θα μείνει αφύλακτο, χωρίς συναγερμό η με τα κλειδιά επάνω. Αυτό τους επι- τρέπει να το κλέψουν ταχύτατα. 6) Ο πομπός (low jack) είναι ένα σύστημα εκπομπής συχνότη- τας που αποκρύπτεται σε κάποια κρυφά μέρη του αυτοκινή- του και εκπέμπει διαρκώς. Αυτή η εκπομπή συνεχίζει να γίνεται ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κλαπεί, με αποτέλεσμα να είναι εύκολος ο εντοπισμός του από την εταιρία που παρακολουθεί τα συστήματα αυτά, και εν συνεχεία απόδοση του στον κάτοχό του. Με αυτό το σύστημα ανευρίσκεται το αυτοκίνητο, αλλά όχι πάντα και ο κλέφτης, αφού συνήθως αφήνει το κλεμμένο αυτο- κίνητο ανέπαφο σε κάποια γειτονιά για αρκετές μέρες. 7) Το immobilizer ( λέξη είναι γαλλικής προέλευσης και βγαίνει από το immobile που σημαίνει ακινητοποιώ, και στα ελληνικά αποδίδεται ως ακινητοποιητής αυτοκινήτου) είναι ένα σύστη- μα δεδομένων, που είναι ενσωματωμένο αόρατα στο κλειδί του αυτοκινήτου. Όταν τοποθετείται το κλειδί στην κλειδαριά, τα δεδομένα μεταφέρονται στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του αυ- τοκινήτου, που κάνει αναγνώριση και έτσι το αυτοκίνητο ξεκι- νά. Αν το κλειδί αντιγραφεί, χωρίς τα ηλεκτρονικά δεδομένα, θα θέσει σε λειτουργία το αυτοκίνητο μόνο για μικρό χρονικό διά- στημα αφού δεν θα έχει καύσιμα, επειδή ο εγκέφαλος δεν πήρε την κατάλληλη εντολή. Παρά το γεγονός ότι το immobilizer είναι ένα αξιόπιστο αντικλεπτικό σύστημα, έχει παραβιαστεί από κλέφτες που αντέγραψαν κλειδιά μαζί με τα δεδομένα τους ή άλλαξαν σε συνεργείο τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου με άλ- λον, που αναγνώριζε τα δικά τους κλειδιά. 8) Ηλεκτρονικά κλειδιά. Κάποια αυτοκίνητα διαθέτουν ήδη κλειδιά που έχουν ενσωματωμένα στο μεταλλικό κλειδί, το immobilizer που αναγνωρίζει ο εγκέφαλος και τον συναγερμό, τον οποίο ανοίγουν και κλείνουν με κυλιόμενο κωδικό (10 δι- αφορετικοί κωδικοί ανά 20 δευτερόλεπτα), για να μην εντοπί- ζονται από τους ανιχνευτές συχνοτήτων (scanner). Στην εποχή μας θεωρείται το ανώτερο αντικλεπτικό σύστημα, όμως κάθε μέτρο ασφαλείας έχει φτιαχτεί για να παραβιάζεται. Έχουν κα- ταγραφεί κλοπές ακόμα και τέτοιων αυτοκινήτων, τα οποία έκαναν φτερά κυριολεκτικά, αφού τα σή- κωσαν με ιμάντες και τα πήραν με γερανό. 9) Αλλοίωση κλεμμένων αυτοκινήτων. Τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά από τα οποία ένα αυτο- κίνητο είναι αναγνωρίσιμο ως μοναδικό, είναι ο αριθμός πλαισίου, ο αριθμός κινητήρα, ο αριθμός κυκλοφορίας, το χρώμα, ο κυβισμός, ο αριθμός θέσεων, οι διαστάσεις, το βάρος. Σκοπός των δρα- στών είναι να αλλάξουν τα πιο πάνω χαρακτηριστι- κά και να εμφανίσουν ένα όχημα ως άλλο. Γι’ αυτό παραποιούν τις πινακίδες κυκλοφορίας ή τις αντικαθιστούν με καινούργιες που δεν απασχολούν, αλλάζουν το εξωτερικό χρώ- μα του αυτοκινήτου και τέλος αλλάζουν τον αριθμό πλαισίου, που είναι το σοβαρότερο στοιχείο αναγνωρισιμότητας. Αυτό γί- νεται είτε με απόξεση του παλιού και χτύπημα νέου στην θέση του, είτε με αποκοπή ολόκληρου του μετάλλου του αριθμού και συγκόλληση νέου στην θέση του. Συχνές Ερωταπαντήσεις Α) Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση μέσα στο αυτοκίνητο; Η Απάντηση που έδωσα είναι φυσικά το πίσω κάθισμα γιατί μετά από μελέτες που έκανα, σύμφωνα με πληροφορίες του Οργανισμού Συγκοινωνιών των ΗΠΑ, οι συγκρούσεις από πίσω αναλογούν μονάχα στο 5% των μοιραίων ατυχημάτων. Οι στα- τιστικές δείχνουν πως τα περισσότερα τροχαία οφείλονται σε μετωπικές συγκρούσεις, όπου η δεξιά και η αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου εμπλέκονται με την ίδια πιθανότητα. Εάν κά- θεστε, λοιπόν στο πίσω κάθισμα, έχετε πολύ λιγότερες πιθα- νότητες να τραυματιστείτε, αφού θα βρίσκεστε μακριά από το σημείο σύγκρουσης, γι’ αυτό σκεφτείτε το διπλά πριν αποφασί- σετε να καθίσετε στην θέση του συνοδηγού. Περίπου το 50% Τον Συναγερμό τον ανοίγουν με ειδικό μηχάνημα εκπομπής (jammer), που έχει τη συχνότητα του και τον αδρανοποιεί. 4 Σύμφωνα με έρευνες το ανοιχτό πράσινο-λαχανί, είναι το ασφαλέστερο χρώμα αυτοκινήτου, καθώς είναι πιο ευδιάκριτο στο δρόμο. 3 ΠΕΡΊΠΟΥ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΘΑΝΑΤΗΦΌΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΏΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΆΤΩΝ ΟΦΕΊΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕ- ΤΩΠΙΚΈΣ ΣΥΓΚΡΟΎ- ΣΕΙΣ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz