SECURITY REPORT 90
SECURITY Report | Μάιος 2019 36 NEWS Ληστείες με GPS: Βιντεοσκοπούσαν με κάμερες τις κινήσεις των στόχων Με GPS, που τοποθετούσαν κρυφά στα αυτοκίνητα των υποψήφιων στόχων τους, παρακολουθούσαν λεπτομερώς τις κινή- σεις τους και γνώριζαν ανά πάσα στιγμή που βρίσκονταν, όσο εκείνοι οργάνωναν τη ληστεία, σύμφωνα με δημοσίευμα του alphafreepress.gr . Ο λόγος για συμμορία ληστών, η οποία εξαρθρώθηκε από την Ασφάλεια Λαμίας και αποδεικνύεται ότι έχει διαπράξει ληστρικές επιθέσεις σε Φθιώτιδα και Αττική. Όχι μόνο χρησιμοποιώντας συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού, αλλά κατα- γράφοντας και σε κάμερες στοιχεία που τους ενδιέφεραν! Σε επιχείρη- ση της Αστυνομίας, συνελήφθησαν τρεις άνδρες σε Λαμία και Αθήνα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ένας από αυτούς είναι επιχειρηματίας και οι άλλοι δύο φέρονται ως συνεργοί του. Νέο πρόστιμο της Ε.Ε. κατά της Google Πρόστιμο ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Google για αθέμιτο ανταγωνισμό. Σύμφωνα με την Κομισιόν, η Google, μέσω του #AdSense και εκμεταλλευόμε- νη τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά των διαδικτυακών αναζητήσεων, επέβαλε περιοριστικούς όρους σε τρίτες ιστοσελίδες, με στόχο να περιορί- σει τον ανταγωνισμό. «Η Επιτροπή αποφάσισε να επιβάλλει στην Google πρόστιμο 1,49 δισεκατομμυρίων ευρώ για παραβίαση των αντιμονοπω- λιακών κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης» δήλωσε η αρμόδια Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ. «Η Google επιδόθηκε σε παράνο- μες πρακτικές κατά τη μεσολάβηση σε διαφημίσεις μέσω μηχανών αναζή- τησης, με στόχο να θωρακίσει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά.» Οι κάμερες της τροχαίας σε λεωφορειολωρίδες επιστρέφουν Ξανά σε λειτουργία θα τεθούν κάμερες της τροχαί- ας στις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες ήταν «τυφλές» με αποτέλεσμα τις ώρες αιχμής οι λωρίδες να είναι γεμάτες με αυτοκίνητα, προκαλώντας μεγάλα προ- βλήματα στις συγκοινωνίες και στους επιβάτες λε- ωφορείων και τρόλεϊ. Σύμφωνα με το «Έθνος», η αντίδραση του ΟΑΣΑ ήταν άμεση μετά από σχετι- κό δημοσίευμα. Σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια» αναφέρεται ότι θα διατεθούν συνολικά 10.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΑ για τη συντήρηση των καμερών καταγραφής παραβάσε- ων στις λεωφορειολωρίδες. Από τις 14 κάμερες που διαθέτει συνολικά η Τροχαία, σε λειτουργία τίθενται καθημερνά κατά μέσο όρο οι επτά κι αυτές μόνο στις ώρες αιχμής. Η συντήρηση των καμερών αναμένε- ται να αυξήσει τις κλήσεις από τους αστυνομικούς της Τροχαίας. Οι εν λόγω κάμερες μπορούν να φωτο- γραφίζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων. Μετά ακολουθεί η ταχυδρομική αποστολή της κλή- σης, η οποία συνοδεύεται από τη φωτογραφία. Συνο- λικά στην Αθήνα υπάρχουν 43 στύλοι, στους οποίους μπορούν να τοποθετηθούν οι κάμερες. Η ευθύνη για τη διαχείρισή τους είναι της Αστυνομίας, ενώ για τη συντήρησή τους, του ΟΑΣΑ. Κόφτης ταχύτητας και νέα μέτρα ασφαλείας σε όλα τα αυτοκίνητα από το 2022 Σύμφωνα με τους νέους κανόνες ασφαλείας που συμφωνήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στο βασικό τους εξοπλι- σμό συστήματα «έξυπνης ταχύτητας». Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη αναπτύξει τρόπους χρήσης GPS ή κάμερας για να ανιχνεύσουν τα όρια ταχύτητας και να βεβαιωθούν ότι τα οχήματα τους συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες. Η Ευ- ρωπαϊκή Επίτροπος Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα σε δήλωσή της ανέφερε ότι 25.000 άν- θρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο σε ευρωπαϊκούς δρόμους, με τη μεγάλη πλειοψηφία των ατυχημάτων να προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος. Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο είδος αντίκτυπου, όπως και όταν εισήχθησαν για πρώτη φορά οι ζώνες ασφαλείας», ανέφερε σε δήλωσή της η επίτροπος της Ε.Ε. Πρόσφατα η Volvo είχε ανακοινώσει πως για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα από τα μέσα του 2020 και μετά δεν θα διατίθεται κανένα νέο μοντέλο με τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h. Με αυτή την ανακοίνω- σε η σουηδική εταιρεία ανοίγει ένα θέμα πάνω στην ασφάλεια που σχετίζεται με τη συμπεριφορά του οδηγού και ανακοινώνει ότι από το επόμενο έτος θα εφαρμόσει στα αυτοκίνητά της νέα συστήματα για την πρόληψη των ατυχημάτων που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Πρόκειται για αισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά και για το Care Key, με το οποίο ο οδηγός θέτει όριο ανώτατης ταχύτητας στο αυτοκίνητο πριν το δανείσει σε άλλους. Τα νέα συστήματα, μαζί με τη θέ- σπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όλα τα νέα Volvo, καθώς και με τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κατατεί- νουν συνολικά σε έναν κοινό στόχο: στην ενίσχυση της ασφαλέστερης οδήγησης. Πέρα από τα όρια ταχύτητας και τους αισθητή- ρες, φαίνεται πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν και νέους αντικλεπτικούς μηχανισμούς για να αποτρέψουν και τις κλοπές. Πιο συγκεκριμένα, η νέα πατέντα της Toyota ψεκάζει δακρυγόνο! Αυτό που την κάνει ξεχωριστή και ενδιαφέρουσα είναι ότι εάν το σύστημα αντιληφθεί ότι υπάρχει πιθανή παραβίαση του εσωτερικού ή προσπάθεια εκκίνησης του κινητήρα, ξεκινά η αντιμε- τώπιση του προβλήματος, με τον ψεκασμό δακρυγόνων ουσιών που λογικά θα σταματήσει την όποια προσπάθεια παραβίασης.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz