Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Θέμα ασφάλειας στα «έξυπνα» περιπολικά
Τα περιπολικά που διαθέτουν οθόνες του συστήματος ANPR έχουν προβλήματα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αντιδράσεις από τους Αστυνομικούς που ζητούν το «ξήλωμα» και την εκ νέου τοποθέτηση των οθονώνΤα περιπολικά που διαθέτουν οθόνες του συστήματος ANPR έχουν προβλήματα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αντιδράσεις από τους Αστυνομικούς που ζητούν το «ξήλωμα» και την εκ νέου τοποθέτηση των οθονών.
Η τροχαία βρίσκεται σε σκέψεις διότι η «άτσαλη» τοποθέτηση των οθονών του συστήματος ANPR στα περιπολικά ίσως προκαλέσουν προβλήματα. Τα «έξυπνα» αυτοκίνητα του σώματος έχουν πάνω αυτόματη αναγνώριση πινακίδων από οχήματα, κάτι το οποίο ικανοποιεί τους περισσότερους, ωστόσο, έχουν «θεματάκια» όσων αφορά τις διαδικασίες που αφορούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού και τη διαδικασία παραλαβής από το Τμήμα «Δ» της Αστυνομίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πολίτης», ο διαγωνισμός προέβλεπε τα εξής: «Οθόνη αφής 8-10 ιντσών, με πληκτρολόγιο αφής ή ασύρματο μικρό πληκτρολόγιο με ενσωματωμένο ποντίκι δίπλα από τον οδηγό. Η οθόνη πρέπει να ενσωματωθεί στο ταμπλό του εκάστοτε περιπολικού ή σε ειδική βάση στήριξης η οποία θα είναι προσβάσιμη από τον οδηγό και τον συνοδηγό. Η εγκατάσταση πρέπει να γίνεται με τρόπο που δεν επηρεάζει την ορατότητα και να είναι ασφαλής σε περίπτωση σύγκρουσης.
Στη βάση αυτής της προδιαγραφής θα έπρεπε να γίνει η παραλαβή του συστήματος, κάτι που μάλλον δε συνέβη. Οι αστυνομικοί αναρωτιούνται γιατί δεν τηρήθηκαν όλες οι προδιαγραφές. Να σημειωθεί πως όταν τοποθετούνται αυτές οι οθόνες πρέπει να τηρούνται κάποιοι διεθνείς κανονισμοί οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την ασφάλεια. Συγκεκριμένα, ότι έχει να κάνει με τους αερόσακους, ο ειδικός εγκατάστασης πρέπει να έχει τις οδηγίες κατασκευαστή του οχήματος και να γνωρίζει ακριβώς τη διάσταση που δημιουργεί ο αερόσακος από τη στιγμή της ενεργοποίησης του. Αν υπάρξει παράληψη σε όλο αυτό, υπάρχει πιθανότητα σε περίπτωση σύγκρουσης να υπάρξει τραυματισμός.
Σύμφωνα και πάλι με τον «Π», η εταιρεία που έκανε την εγκατάσταση στα «έξυπνα» περιπολικά, επέλεξε μία απλή βάση στήριξης, επειδή οι ειδικές βάσεις έχουν επιπλέον κόστος. Αυτή η βάση βιδώθηκε στο ταμπλό, χωρίς να υπολογίζονται λάθη στην οδική λειτουργία του οχήματος. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι αστυνομικοί που έχουν στη διάθεση τους τα ANPR, ζητούν να «ξηλωθούν» οι οθόνες και εν συνεχεία να τοποθετηθούν ξανά, αφού πρώτα μελετηθούν τα οχήματα, που δεν είναι όλα του ίδιου τύπου.