Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 208
securityreport e mag odhgos 2021
12 Ιουνίου 2018 09:29

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης “κερκόπορτα” για επιθέσεις phishing

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Ff10ad9405bfbe1c7798c0b5fb0ede8d0 XL

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι προσπάθειες των ψηφιακών εγκληματιών να πάρουν στα χέρια τους δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εξελίσσονται σε “κερκόπορτα” για τέτοιου είδους απόπειρες.

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι προσπάθειες των ψηφιακών εγκληματιών να πάρουν στα χέρια τους δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εξελίσσονται σε “κερκόπορτα” για τέτοιου είδους απόπειρες. Ειδικά οι απρόσεκτοι χρήστες του Facebook εξελίσσονται σε έναν κερδοφόρο στόχο ψηφιακών εγκληματιών για επιθέσεις phishing.

Το 1ο τρίμηνο του 2018, οι anti-phishing τεχνολογίες της Kaspersky Lab εμπόδισαν περισσότερες από 3,6 εκατ. απόπειρες επίσκεψης σε δόλιες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, εκ των οποίων το 60% ήταν ψεύτικες σελίδες στο Facebook. Στην αρχή του έτους, το Facebook ήταν το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των απατεώνων, καθώς οι σελίδες του συχνά παραβιάζονται από ψηφιακούς εγκληματίες, που προσπαθούν να αποσπάσουν προσωπικά δεδομένα μέσω επιθέσεων phishing.

Αλλά και το 1ο τρίμηνο του 2017, το Facebook ήταν ένας από τους τρεις πιο δημοφιλείς στόχους για phishing, περίπου 8%, με τις Microsoft Corporation (6%) και PayPal (5%) να ακολουθούν. Το 1ο τρίμηνο του 2018, το Facebook, επίσης, ηγήθηκε στην κατηγορία phishing σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθούμενη από την VK – μια ρωσική υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο – και το LinkedIn.

Νέες μέθοδοι
Οι ψηφιακοί εγκληματίες αναζητούν συνεχώς νέες μεθόδους για να πλήξουν τους χρήστες, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις τεχνικές απάτης για να αποφύγετε να αποτελέσετε τον επόμενο στόχο. Για παράδειγμα, η τελευταία τάση είναι τα ανεπιθύμητα email που σχετίζονται με τον GDPR (Γενικός Ευρωπαϊκός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων). Παραδείγματα περιλαμβάνουν προσφορές διαδικτυακών σεμιναρίων επί πληρωμή για τη διευκρίνιση της νέας νομοθεσίας ή προσκλήσεις για την εγκατάσταση ειδικού λογισμικού, που θα παρέχει πρόσβαση σε διαδικτυακούς πόρους για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες.

Ευρήματα
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το 1ο τρίμηνο του 2018, οι κύριοι στόχοι των επιθέσεων phishing παρέμειναν οι ίδιοι από το τέλος του περασμένου έτους. Πρόκειται, κυρίως, για παγκόσμια διαδικτυακά portal και ο χρηματοπιστωτικός τομέας, συμπεριλαμβανομένων τραπεζών, υπηρεσιών πληρωμών και ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Περίπου $35.000 εκλάπησαν μέσω ενός ιστότοπου phishing που φαινόταν να προσφέρει την ευκαιρία για επένδυση στο φημολογούμενο Telegram ICO. Περίπου $84.000 εκλάπησαν μετά από ένα και μοναδικό phishing email που σχετιζόταν με την κυκλοφορία του “The Bee Token” ICO.

Το phishing εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ όλων των επιθέσεων phishing (43,9%), μέγεθος αυξημένο κατά 4,4% σε σχέση με το τέλος του περασμένου έτους. Οι επιθέσεις εναντίον τραπεζών, ηλεκτρονικών καταστημάτων και συστημάτων πληρωμών παραμένουν στις τρεις πρώτες θέσεις, καταδεικνύοντας την επιθυμία των ψηφιακών εγκληματιών να έχουν πρόσβαση στα χρήματα των χρηστών.

Η Βραζιλία ήταν η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο των χρηστών που δέχθηκαν επίθεση από phishers κατά το 1ο τρίμηνο του 2018 (19%). Ακολούθησαν η Αργεντινή (13%), η Βενεζουέλα (13%), η Αλβανία (13%) και η Βολιβία (12%).

Spam
Όσον αφορά το χάρτη των επιθέσεων spam, το 1ο τρίμηνο του 2018, ο αριθμός των spam μηνυμάτων κορυφώθηκε τον Ιανουάριο (55%). Το μέσο ποσοστό spam στην παγκόσμια κίνηση email ήταν 52%, δηλαδή κατά 4,6% χαμηλότερο από το μέσο όρο του τελευταίου τριμήνου του 2017. Το Βιετνάμ έγινε η πιο δημοφιλής πηγή spam, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ και την Κίνα. Στους πρώτους δέκα στόχους συμπεριλαμβάνεται η Ινδία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ισπανία και η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν. Η χώρα που δέχτηκε τις περισσότερες επιθέσεις από κακόβουλα email ήταν η Γερμανία. Η Ρωσία ήρθε δεύτερη, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Πηγή: http://www.sepe.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2026
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος, θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα που απευθύν…
Sicurezza 2025
Για τρεις μέρες, το Μιλάνο συγκέντρωσε όλους τους επαγγελματίες της αγοράς μας – και όχι για να ψωνίσουν και να κάνουν τις διακοπές τους στη μεγάλη εμπορική πόλη! Η διεθνής έκθεση Sicurezza 2025 που…
B-SAFE
Αυτόν τον μήνα, μεταφερόμαστε στη Θεσσαλονίκη για να σας παρουσιάσουμε ακόμα ένα κατάστημα της αγοράς μας! Η B-SAFE μετρά 20 χρόνια πρωτοπορίας και ο Ισαάκ Καντός, Διπλ. Μηχανικός MSc DIC και Pro…
Θεματικός μήνας SATEL από την ARK
Η ARK ολοκλήρωσε με εξαιρετική επιτυχία τον θεματικό μήνα SATEL, μία ολοκληρωμένη σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου και προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό…
Οι λύσεις ασφαλείας, δικτύωσης και ηλεκτροκίνησης που συναντήσαμε στην Xenia 2025
Για ακόμα μία χρονιά, το περιοδικό Security Report βρέθηκε στη μεγαλύτερη εγχώρια έκθεση του ξενοδοχειακού κλάδου, την Xenia 2025. Η έκθεση διοργανώθηκε στις 22-24 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo…
Ajax Special Event: Dare to be first
Την Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025, συνδεθήκαμε στο 7ο Ajax Special Event με θέμα «Dare to be first», με την Ajax Systems να ανακοινώνει 55 νέα προϊόντα! Σε ένα event παγκόσμιου βεληνεκούς, με 13 ο…
ELDES EWC1AM
Η ασφάλεια της περιμέτρου ενός χώρου είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα στην προστασία κάθε κατοικίας ή επαγγελματικού κτιρίου. Το EWC1AM, το νέο ασύρματο outdoor curtain motion detector της ELDE…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.