Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Επίδειξη ισχύος από ελληνικό drone που μπορεί να πετά νύχτα
Την ώρα που τα βλέμματα των περισσοτέρων στη ΔΕΘ είναι επικεντρωμένα στις εξαγγελίες των πολιτικών αρχηγών, σε λιγότερο περίοπτες θέσεις από τα φώτα της δημοσιότητας βρίσκονται ορισμένα εκθέματα που εντυπωσιάζουν όχι μόνο για τις καινοτομίες τους αλλά και γιατί υποδεικνύουν αθόρυβα τις δυνατότητες ανάπτυξης που έχει η χώρα μέσω των επιστημόνων που ακόμα διαθέτειΤην ώρα που τα βλέμματα των περισσοτέρων στη ΔΕΘ είναι επικεντρωμένα στις εξαγγελίες των πολιτικών αρχηγών, σε λιγότερο περίοπτες θέσεις από τα φώτα της δημοσιότητας βρίσκονται ορισμένα εκθέματα που εντυπωσιάζουν όχι μόνο για τις καινοτομίες τους αλλά και γιατί υποδεικνύουν αθόρυβα τις δυνατότητες ανάπτυξης που έχει η χώρα μέσω των επιστημόνων που ακόμα διαθέτει.
Ανάπτυξη που δεν χρειάζεται να περιμένει επενδύσεις από ξένες εταιρείες αλλά μπορεί να προέλθει άμεσα από την εκβιομηχάνιση της χώρας και την παραγωγή ανταγωνιστικών προϊόντων βασισμένων σε προηγμένες τεχνολογίες. Ένα τέτοιο παράδειγμα, που συνιστά αποτέλεσμα συνδυαστικής δράσης αρκετών επιστημονικών πεδίων, και το οποίο παρουσιάζεται στη ΔΕΘ, είναι το πειραματικό πρωτότυπο του Ελληνικού Πολιτικού Μη-επανδρωμένου Αεροχήματος HCUAV RX-1.
Πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα (drone), το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο συνεργατικού έργου, με επικεφαλής και συντονιστή τον αναπληρωτή καθηγητή Κύρο Υάκινθο, διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ.
Τα πτητικά του χαρακτηριστικά, οι επιχειρησιακές του δυνατότητες, καθώς και ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός, επιλέχθηκαν με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, σε μεγάλη ακτίνα, με έμφαση κυρίως στις φυσικές καταστροφές, τα περιβαλλοντικά ατυχήματα (φωτιές, θαλάσσια μόλυνση κ.α.) και στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Οι κατασκευαστές του drone λένε πως χάρη στον σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό του, το HCUAV RX-1 μπορεί να επιχειρεί και τη νύχτα. «Οι πτήσεις του καταδεικνύουν ότι το αερόχημα έχει εξαιρετική πτητική συμπεριφορά είναι δομικά ακέραιο και ικανό να επιτύχει τους επιχειρησιακούς του στόχους.
Επιπλέον έγινε λεπτομερής ανάλυση του κόστους παραγωγής μονάδων του drone η οποία έδειξε ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα προϊόντα της διεθνούς αγοράς με εξαιρετικές προοπτικές εφόσον αξιοποιηθεί από την πολιτεία».
Το HCUAV είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας, σε επίπεδο ερευνητικού προγράμματος, ελληνικών ΑΕΙ (ΑΠΘ, ΔΠΘ) και ελληνικών εταιρειών και αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011», της ΕΥΔΕ – ΕΤΑΚ, στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013.
Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί και το το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό μονοθέσιο αυτοκίνητο στη Βόρεια
Ελλάδα που αναπτύχθηκε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καθώς και ένα ειδικό ρομποτάκι εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών βρίσκεται στην υπηρεσία του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ).
Πηγή: http://www.tanea.gr