Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ζημιές σε 213 μηχανήματα λεωφορείων, τρόλεϊ με τίμημα το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών
Διαδέχονται η μία την άλλη οι επιθέσεις κατά του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, υποδαυλίζοντας το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών και μετατρέποντας τις μετακινήσεις από καθημερινή συνήθεια σε περιπέτεια. Ύστερα από την ολοσχερή καταστροφή δύο οχημάτων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έξω από το Πολυτεχνείο, που προκλήθηκε από επίθεση αγνώστων με μολότοφ..Διαδέχονται η μία την άλλη οι επιθέσεις κατά του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, υποδαυλίζοντας το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών και μετατρέποντας τις μετακινήσεις από καθημερινή συνήθεια σε περιπέτεια. Ύστερα από την ολοσχερή καταστροφή δύο οχημάτων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έξω από το Πολυτεχνείο, που προκλήθηκε από επίθεση αγνώστων με μολότοφ, ενώ το ένα εκ των δύο είχε επιβάτες, το περασμένο Σάββατο ένα ακόμα περιστατικό ήρθε να επιβεβαιώσει ότι ο κρατικός μηχανισμός αδυνατεί να θωρακίσει την περιουσία του. Σάββατο πρωί, μεταξύ 9 π. μ. και 1 μ. μ. πραγματοποιήθηκε σειρά επιθέσεων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, με αποτέλεσμα να προκληθούν ζημιές σε 213 ακυρωτικά μηχανήματα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας. Η ενέργεια αυτή έγινε γνωστή από ανάρτηση σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου, όπου την ευθύνη για την επίθεση, σύμφωνα με το κείμενο, σε 514 μηχανήματα ανέλαβε ομάδα αντιεξουσιαστών. Παρά το γεγονός ότι η επίθεση, που σημειώθηκε το πρωί του Σαββάτου, είχε στοιχεία καλά συντονισμένης ενέργειας, καθώς οι φθορές προκλήθηκαν σχεδόν σε όλο το φάσμα των δρομολογίων της ΟΣΥ, σε κάθε γωνιά σχεδόν της Αττικής, δεν πραγματοποιήθηκε καμία προσαγωγή ή σύλληψη.
Η πλειονότητα των μηχανημάτων υπέστη ζημιά και όχι ολική καταστροφή, με το 80% αυτών να έχει επισκευαστεί ήδη, ενώ εντός της σημερινής ημέρας αναμένεται να αντικατασταθούν και τα υπόλοιπα, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΟΣΥ. Σημαντικές ζημιές με πολύ υψηλό κόστος εκτιμάται ότι υπέστησαν δέκα ακυρωτικά μηχανήματα.
Διοίκηση και εργαζόμενοι στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών έχουν βρεθεί πλέον στο μάτι του κυκλώνα, με τις επιθέσεις να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο και τη δυνατότητα αντίδρασης να είναι –εκ του αποτελέσματος τουλάχιστον– περιορισμένη. Ενώ έχουν προηγηθεί παρόμοια φαινόμενα σε σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, με βανδαλισμούς ακυρωτικών μηχανημάτων, ο κρατικός μηχανισμός δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει τα περιστατικά ούτε καν στους κλειστούς σταθμούς του μετρό. Οι πρόσφατοι βανδαλισμοί στα ακυρωτικά μηχανήματα των λεωφορείων και οι επιθέσεις σε οχήματα θέτουν το ζήτημα της ασφάλειας των μετακινήσεων με αστικές συγκοινωνίες σε ακόμη σοβαρότερη βάση. Ο έλεγχος σε περίπου 12.500 δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ αποτελεί ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης αστυνομικών μέσα στα λεωφορεία. «Ούτε μπορούν οι εργαζόμενοι να προσποιούνται τους αστυνομικούς μέσα στα οχήματα», εξηγεί στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, ο οποίος συμπληρώνει ότι «θα πρέπει να δοθεί συνολική λύση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της πολιτείας, να αναλάβει ο καθένας το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. Είναι βέβαιον ότι δε θα λύσουμε το πρόβλημα μόνο με αστυνομικά μέτρα».
Για σήμερα έχει προγραμματιστεί συνάντηση στον ΟΑΣΑ όλων των διοικήσεων των φορέων αστικών συγκοινωνιών, σε μια πρώτη –αν και καθυστερημένη– προσπάθεια εξεύρεσης λύσης.