Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 195
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
17 Ιουνίου 2016 20:50

«Διακοσμητικοί» οι υπάλληλοι εταιρειών σεκιούριτι

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fbe309fc247327a30fad770e6d80960a7 XL

Τα συχνά περιστατικά επιθέσεων κατά ελεγκτών και εξοπλισμού του μετρό, οι βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ, οι προπηλακισμοί οδηγών, δεν θυμίζουν σε τίποτα συνθήκες μιας ευνομούμενης κοινωνίας, που μπορεί να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους πολίτες της. Παράλληλα, η αδράνεια την οποία επιδεικνύουν το υπουργείο Μεταφορών.Τα συχνά περιστατικά επιθέσεων κατά ελεγκτών και εξοπλισμού του μετρό, οι βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ, οι προπηλακισμοί οδηγών, δεν θυμίζουν σε τίποτα συνθήκες μιας ευνομούμενης κοινωνίας, που μπορεί να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους πολίτες της. Παράλληλα, η αδράνεια την οποία επιδεικνύουν το υπουργείο Μεταφορών αλλά και η διοίκηση του ΟΑΣΑ δεν φαίνεται να οδηγούν τις συγκοινωνίες σε ένα πιο ασφαλές τοπίο. Ενδεικτική της παθητικότητας της πολιτείας ήταν η απόφαση του ΟΑΣΑ να διακόψει την κυκλοφορία λεωφορείων και τρόλεϊ κατά τις βραδινές ώρες γύρω από το Πολυτεχνείο, προκειμένου να αποφύγει τις επιθέσεις κατά των οχημάτων της. Η αδυναμία καταστολής της παραβατικότητας οδηγεί σε περιορισμό της ποιότητας αλλά και της ποσότητας, σε ορισμένες περιπτώσεις, των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Από το περιστατικό της λεκτικής επίθεσης ελεγκτή κατά επιβάτη, ο οποίος έχασε τη ζωή του πέφτοντας από το λεωφορείο κατά τη διάρκεια ελέγχου εισιτηρίων πριν από τρία χρόνια μέχρι τη δημοσιοποίηση των ονομάτων ελεγκτών του μετρό σε ιστοσελίδα και τα συνθήματα που γράφτηκαν έξω από τα σπίτια δύο γυναικών ελεγκτών, η κατάσταση βαίνει κλιμακούμενη.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είναι τρομοκρατημένοι, μετά τη δημοσιοποίηση των ονομάτων τους σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου. Οι έλεγχοι εισιτηρίων έχουν ατονήσει, ενώ δεν υπάρχει κανένας απολύτως μηχανισμός που να εγγυάται την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στους σταθμούς και τους συρμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Οι υπάλληλοι σεκιούριτι που απασχολούνται στη φύλαξη των σταθμών δεν έχουν καμία ευχέρεια κινήσεων, ενώ σε περίπτωση που σημειωθεί κάποιο περιστατικό μπορούν μόνο να καλέσουν την αστυνομία. «Το γεγονός ότι δεν οπλοφορούν και νομικά δεν έχουν καμία απολύτως δικαιοδοσία πάνω σε επιβάτες, που μπορεί να εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά τους καθιστά σχεδόν διακοσμητικούς» εξηγεί ελεγκτής του μετρό, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Λίγους μήνες νωρίτερα και πριν από το περιστατικό της ανάρτησης των ονομάτων ελεγκτών, αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ., της κρατικής ασφάλειας (περίπου 80) αλλά και της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ), διατάχθηκαν να περιπολούν με πολιτικά έξω από τους σταθμούς του μετρό για να ενισχύσουν τη φύλαξή τους. Παράλληλα, περίπου 60 δικυκλιστές που εκτελούσαν νυχτερινή υπηρεσία στο κέντρο της πρωτεύουσας (τομέας Αθηνών) απασχολούνται εξ ολοκλήρου με τη φύλαξη των σταθμών. Ωστόσο, ενώ ζητήθηκε από τους αστυνομικούς της υπηρεσίας να περιπολούν πεζή και εντός των σταθμών, αυτό δεν συνέβη, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν δύσκολη η φύλαξη των μοτοσικλετών τους, με συνέπεια το έργο τους να περιορίζεται μόνο στις εισόδους των σταθμών και όχι μέσα σε αυτούς όπου δεν υπάρχει η παραμικρή φύλαξη.

Κλοπές πορτοφολιών

Το δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μαστίζεται από «πορτοφολάδες» όπως παραδέχονται εργαζόμενοι, επιβάτες αλλά και στελέχη της εταιρείας. Καθημερινά οι απόπειρες κλοπής πορτοφολιών, συνήθως μέσα από τσάντες, φτάνουν ακόμη και τις 40, εκ των οποίων οι μισές σχεδόν στέφονται με επιτυχία για τους πορτοφολάδες, όπως εξηγούν εργαζόμενοι. Η πιο επικίνδυνη διαδρομή στο τμήμα από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά εντοπίζεται μεταξύ Θησείου και Βικτώριας. Κρούσματα παρατηρούνται και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, ωστόσο σε περιορισμένη έκταση και αυτό γιατί όπως τονίζουν στελέχη των ΣΤΑΣΥ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (η γραμμή 1 του μετρό) κινείται κατά μήκος πιο εμπορικών περιοχών.

Πηγή kathimerini.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Creta Electronix 2024
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το κλαδικό τριήμερο της Creta Electronix 2024! Η τοπική αγορά υποδέχθηκε για ακόμη μία φορά με ενθουσιασμό τη διοργάνωση της Libra Press και έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τ...
Dahua Cloud
Η Dahua Technology αναβάθμισε πρόσφατα την ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση δικτύου της Dahua Cloud. Η δικτυακή λύση Dahua Cloud είναι μια ολοκληρωμένη, γρήγορη, αποτελεσματική και ασφαλής υπη...
G.I. Security X RISCO
Το Security Report παρακολούθησε το τεχνικό σεμινάριο που διοργάνωσε η G.I. Security για να παρουσιάσει τα νέα συστήματα ασφαλείας και αυτοματισμού της RISCO. Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου στον μ...
Συστήματα συναγερμού
Στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αστυνομίας διαβάζουμε τα κριτήρια για την έκδοση αδείας σύνδεσης ή ανανέωσης συστημάτων συναγερμού με αστυνομικές υπηρεσίες. Η άδεια σύνδεσης ή ανανέωσης σ...
Uniview IP Video Intercom
H Uniview εισέρχεται δυναμικά και στον τομέα του IP Video Intercom, διαθέτοντας αρχικά συστήματα για απλές εφαρμογές, ενώ το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσει πληθώρα μοντέλων και λύσεων, ικανών να ...
ELDES EWP-EXT, EWC1 & EWC1A
Εξαιρετικά χρήσιμοι για τη βελτίωση της ασφάλειας σπιτιών και επιχειρήσεων, οι αισθητήρες εξωτερικού χώρου της ELDES προσφέρουν προηγμένη ανίχνευση και άμεση ενημέρωση για κάθε ύποπτη κίνηση ή δρα...