Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Στο… κυνήγι των drones που παρενοχλούν αεροσκάφη ρίχνεται η FAA
Στην επέκταση του προγράμματος Pathfinder, που επικεντρώνεται στον εντοπισμό και ταυτοποίηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAS- drones), τα οποία πετούν πολύ κοντά σε αεροδρόμια, προχωρεί η αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA). Σε αυτό το πλαίσιο, στο πρόγραμμα συμμετέχει και το σύστημα AUDS.Στην επέκταση του προγράμματος Pathfinder, που επικεντρώνεται στον εντοπισμό και ταυτοποίηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAS- drones), τα οποία πετούν πολύ κοντά σε αεροδρόμια, προχωρεί η αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA).
Σε αυτό το πλαίσιο, στο πρόγραμμα συμμετέχει και το σύστημα AUDS (Anti-UAV Defence System) που ανέπτυξαν τρεις βρετανικές εταιρείες, οι Blighter Surveillance Systems, Chess Dynamics, Enterprise Control Systems και Liteye Systems. Το εν λόγω σύστημα αξιολογείται από τη FAA στο πλαίσιο του προγράμματος Pathfinder.
Σύμφωνα με τη FAA, κάθε μήνα λαμβάνονται πάνω από 100 αναφορές από πιλότους και άλλους, που εντοπίζουν drones τα οποία πετούν πολύ κοντά σε αεροδρόμια ή επανδρωμένα αεροσκάφη- με αποτέλεσμα το φαινόμενο να εξελίσσεται σε πραγματικό πρόβλημα ασφαλείας.
Το AUDS μπορεί να εντοπίζει ένα drone σε απόσταση 10 χλμ χρησιμοποιώντας ραντάρ, να το παρακολουθεί μέσω καμερών (υπερύθρων και φωτός ημέρας) και ειδικού λογισμικού και να διαταράσσει την πτήση του μπλοκάροντας τα ραδιοσήματα που το ελέγχουν. Η όλη διαδικασία, όπως τονίζει η εταιρεία, είναι πολύ γρήγορη, καθώς απαιτούνται μόλις 8-15 δευτερόλεπτα.
Η ομάδα του AUDS έχει πραγματοποιήσει δοκιμές διαρκείας 400 ωρών, εναντίον άνω των 400 «επιδρομών» τέτοιου είδους.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το ΑUDS μπορεί να επιχειρεί αποτελεσματικά σε πολύπλοκα περιβάλλοντα αεροδρομίων ημέρα και νύχτα, όποιες και αν είναι οι καιρικές συνθήκες, και χωρίς να προκαλούνται προβλήματα σε άλλα είδη εξοπλισμού. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό των χειριστών, παρέχοντας στοιχεία στις αρχές.
Πηγή naftemporiki.gr