Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ασφάλεια αεροδρομίου: Κάντο όπως το Ισραήλ;
.Όσο οι ταξιδιώτες ανά τον κόσμο χωνεύουν τις επιπτώσεις των τρομοκρατικών επιθέσεων της Τρίτης στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών και τον σταθμό του μετρό στο Maelbeek, οι φωνές που καλούν σε βελτίωση των ελέγχων ασφαλείας στα αεροδρόμιο για την πρόληψη μελλοντικών επιθέσεων αυξάνονται.Όσο οι ταξιδιώτες ανά τον κόσμο χωνεύουν τις επιπτώσεις των τρομοκρατικών επιθέσεων της Τρίτης στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών και τον σταθμό του μετρό στο Maelbeek, οι φωνές που καλούν σε βελτίωση των ελέγχων ασφαλείας στα αεροδρόμιο για την πρόληψη μελλοντικών επιθέσεων αυξάνονται.
Ήδη στα μεγάλα διεθνή αεροδρόμια της Ευρώπης, των Ηνωμένων Πολιτειών και στον υπόλοιπο κόσμο έχει αυξηθεί η αστυνομική και στρατιωτική παρουσία λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων και οι ταξιδιώτες καλούνται να προσέρχονται νωρίτερα για την διεξαγωγή των πιο εντατικών και χρονοβόρων ελέγχων ασφαλείας πριν την διαδικασία επιβιβάσεως. Αυτή είναι η συνήθης αντίδραση έπειτα από οποιαδήποτε τρομοκρατική επίθεση σύμφωνα με τον ειδικό αεροπορικής ασφαλείας Richard Bloom. Αυτό όμως δεν είναι η απάντηση για την πρόληψη μελλοντικών επιθέσεων.
Η ανίχνευση των απειλών πολύ πριν φθάσουν στο αεροδρόμιο είναι κλειδί. “Οι ΗΠΑ και το Ισραήλ διαθέτουν δύο από τα καλύτερα συστήματα και διαδικασίες αεροπορικής ασφάλειας παγκοσμίως” σύμφωνα με τον Bloom, ο οποίος είναι ο συντονιστής και διευθυντής των μελετών τρομοκρατίας, πληροφόρησης και ασφάλειας του Αεροναυτικού Πανεπιστημίου Embry-Riddle.
Η ασφάλεια αεροδρομίου δεν είναι τρομερά περίπλοκη υπόθεση λέει ο Bloom, ο οποίος συμβουλεύει αεροδρόμια σχετικά με θέματα ασφαλείας. Συμβουλεύει τους πελάτες του σχετικά με την αναγκαιότητα της συλλογής και της ανάλυσης δεδομένων σχετικά με τις πιθανές απειλές και να μελετούν τα αδύναμα σημεία των εγκαταστάσεων τους και να αξιολογούν τον κίνδυνο που αποτελούν για το αεροδρόμιο.
Βασιζόμενοι στον κίνδυνο αυτό και τους διαθέσιμους πόρους οι κυβερνήσεις και οι αρχές των αεροδρομίων πρέπει να λάβουν αποφάσεις σχετικά με τον καταμερισμό των δαπανών σε ανθρώπινες και τεχνολογικές επιλογές για την ασφάλεια.
Ο χρυσός κανόνας της ασφάλειας αεροδρομίων είναι η περίπτωση του Ισραήλ, χώρας που ζει σε κατάσταση σύρραξης με πολλούς από τους γείτονες του στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι διαδικασίες ελέγχου στα αεροδρόμια να είναι εξονυχιστικές και μάλιστα ξεκινούν από την στιγμή που οι ταξιδιώτες αγοράζουν αεροπορικά εισιτήρια για να ταξιδέψουν από και προς την χώρα.
Επιπλέον της συλλογής πληροφοριών και του εξονυχιστικού ελέγχου στον οποίο υποβάλλονται αλλά δεν αντιλαμβάνονται οι ταξιδιώτες, υπάρχουν και έλεγχοι ασφαλείας στον δρόμο που οδηγεί στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Ισραήλ, το Διεθνές Αεροδρόμιο Τελ Αβίβ Μπεν Γκουριόν.
Υπάρχει ένας ακόμα έλεγχος πριν οι ταξιδιώτες εισέλθουν στον αεροσταθμό και όταν περνάνε τον έλεγχο ασφαλείας που απαιτείται σε όλα τα αεροδρόμια παγκοσμίως. Ωστόσο η υιοθέτηση αντίστοιχων μέτρων σε άλλα μέρη του κόσμου είναι ένα ζήτημα που εν μέρει εξαρτάται από το κόστος και την κλίμακα. Το αεροδρόμιο των Βρυξελλών μόνο πέρυσι φιλοξένησει 23,4 εκατομμύρια επιβάτες σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων, της παγκόσμιας επαγγελματικής αρχής αεροδρομίων.