Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
«Φεύγουν» οι σεκιούριτι από μετρό-τραμ
Χωρίς τον ξενοδόχο φαίνεται ότι σχεδιάζει για ακόμη μία φορά το υπουργείο Υποδομών, το οποίο ετοιμάζει σχέδια επί χάρτου που δεν αποκλείεται να εξαφανίσουν κάθε έννοια ελέγχου στα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσαςΧωρίς τον ξενοδόχο φαίνεται ότι σχεδιάζει για ακόμη μία φορά το υπουργείο Υποδομών, το οποίο ετοιμάζει σχέδια επί χάρτου που δεν αποκλείεται να εξαφανίσουν κάθε έννοια ελέγχου στα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.
Με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), η ηγεσία του υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται στην κατάργηση του σώματος των δυνάμεων security, που απασχολούνται στη φύλαξη σταθμών και συρμών και κοστίζουν στην εταιρεία 4 εκατ. ευρώ ετησίως. Όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών τα δύο εκ των τεσσάρων εκατομμυρίων που θα εξοικονομηθούν, θα προσανατολιστούν σε πληρωμές ανδρών/γυναικών της αστυνομίας.
Υποστηρίζουν ότι πρόκειται άμεσα να υπογραφεί σχετική σύμβαση μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη, που θα εξασφαλίζει στις ΣΤΑΣΥ έναντι αμοιβής, τη διάθεση 250 βαρδιών αστυνομικών με στόχο τη φύλαξη σταθμών και συρμών.
Την ανάθεση του ελέγχου των μέσων σταθερής τροχιάς στην ΕΛΑΣ. είχαν αποπειραθεί να εξασφαλίσουν και στο παρελθόν διοικήσεις των ΣΤΑΣΥ, χωρίς αποτέλεσμα. Πριν από 1,5 χρόνο περίπου το υπουργείο Υποδομών είχε ζητήσει τη συνδρομή 50 αστυνομικών από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με στόχο τη δημιουργία ειδικού σώματος αστυνομικών συγκοινωνιών (Urban Transport Police). Η προσπάθεια όμως έπεσε στο κενό, καθώς η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ ενημερώθηκε ότι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ότι δεν είχε το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό ώστε να μπορεί να διαθέσει 50 αστυνομικούς για αποκλειστική απασχόληση στις ΣΤΑΣΥ.
Σε περίπτωση που σταματήσουν να απασχολούνται ιδιώτες στη φύλαξη των εγκαταστάσεων των μέσων σταθερής τροχιάς, χωρίς να εξασφαλιστεί η αντικατάστασή τους από άλλο Σώμα (όπως έγινε με την κατάργηση του Σώματος εθελοντών ελεγκτών στον έλεγχο των εισιτηρίων) ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν αφύλακτοι σταθμοί και συρμοί του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ. Κάτι τέτοιο αναμένεται να εκτινάξει τα επίπεδα της εισιτηριοδιαφυγής, παρά το γεγονός ότι το προσωπικό των εταιρειών security δεν πραγματοποιεί ελέγχους κομίστρου. Εκτιμούν, ωστόσο, στελέχη των ΣΤΑΣΥ ότι η παρουσία τους και μόνο λειτουργεί αποτρεπτικά.
Σημειώνεται ότι το ζήτημα της ασφάλειας είναι μείζον, καθώς η μικροεγκληματικότητα φαίνεται ότι «συχνάζει» στους συρμούς κυρίως του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όπου σημειώνονται κατά μέσο όρο 40 απόπειρες κλοπής την ημέρα. Από αυτές, όπως επισημαίνουν εργαζόμενοι, σχεδόν οι μισές στέφονται με επιτυχία για τον θύτη.
Το γεγονός ότι οι συρμοί και οι σταθμοί φυλάσσονται από εργαζομένους security λειτουργεί κυρίως αποτρεπτικά, καθώς δεν έχουν μεγάλη ευχέρεια κινήσεων σε περίπτωση που σημειωθεί κάποιο περιστατικό. Κατά κύριο λόγο είναι επιφορτισμένοι με την κλήση των αστυνομικών δυνάμεων όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Πηγή Καθημερινή