Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ημερίδα: Είναι τα μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη (drones) ασφαλή;
Την χρήση των μη επανδρωμένων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών και τους δυνητικούς «κινδύνους» που εγκυμονούν θα αναλύσει συνέδριο που θα πραγματοποιήσει η Ακαδημία Στρατηγικών Αναλύσεων στην Αθήνα. Η ημερίδα «Μη Επανδρωμένα Εναέρια Συστήματα-Γεωπολιτικές, νομικές και τεχνολογικές…Την χρήση των μη επανδρωμένων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών και τους δυνητικούς «κινδύνους» που εγκυμονούν θα αναλύσει συνέδριο που θα πραγματοποιήσει η Ακαδημία Στρατηγικών Αναλύσεων στην Αθήνα.
Η ημερίδα «Μη Επανδρωμένα Εναέρια Συστήματα–Γεωπολιτικές, νομικές και τεχνολογικές διαστάσεις τηςχρήσης τους» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη (25 Νοεμβρίου) στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών.
Η συζήτηση για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε επίπεδο ΕΕ έχει ξεκινήσει ήδη, και μέχρι τα τέλη του 2015 αναμένεται σχετική νομοθετική πρόταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύστερα από πρόσφατο ψήφισμα της Ευρωβουλής.
Μια ανερχόμενη βιομηχανία
Στα τέλη Οκτωβρίου του 2015, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε από την Κομισιόν να καταθέσει νομοθεσία που να εξασφαλίζει την ασφαλή χρήση των τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών (Drones) της πολιτικής αεροπορίας, ελπίζοντας να προωθήσει μια βιομηχανία που αναμένεται να φθάσει τα € 80 δις μέχρι το 2025.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει νομοθετική πρόταση έως το τέλος του 2015, η οποία θα αναπτύξει κανόνες για την ασφαλή ενσωμάτωση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.
Σε ψήφισμα που υιοθέτησε την Πέμπτη (29 Οκτωβρίου), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κάλεσε την Επιτροπή να υιοθετήσει μια προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψιν της τους κινδύνους, χωρίς τη δημιουργία περιττής γραφειοκρατίας για τη βιομηχανία, δήλωσε η Ζακλίν Φόστερ, Βρετανίδα ευρωβουλευτής των Συντηρητικών που ηγήθηκε του ψηφίσματος του Κοινοβουλίου.
«Υπάρχουν εθνικοί κανόνες για την ασφαλή χρήση των μη στρατιωτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών σε ορισμένες χώρες, αλλά σήμερα δεν υπάρχει κοινοτικός κανονισμός. Το γεγονός αυτό εμποδίζει την ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής αγοράς για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που προβλέπεται να ανέλθουν σε 80 δισεκατομμύρια μέχρι το 2025, είπαν οι ευρωβουλευτές.
«Είτε πρόκειται για έναν αγρότη που ελέγχει τις καλλιέργειές του, μια εταιρεία ψυχαγωγίας που μαγνητοσκοπεί μια ροκ συναυλία, ή εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ελέγχουν την ασφάλεια των ηλεκτρικών καλωδίων, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες», είπε η Φόστερ.
Απειλή για τρομοκρατικές επιθέσεις;
Ωστόσο, η χρήση των drones ενέχει και κινδύνους για την πολιτική αεροπορία.
Ο David Stupples, καθηγητής ηλεκτρονικών και συστημάτων ραδιοεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου, ο οποίος συμβουλεύει την Airbus, δήλωσε ότι η πιο πρόσφατη απειλή που ανέλυσε είναι αν ένα τηλεκατευθυνόμενο αεροσκάφος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να στείλει ραδιοσήματα σε ένα αεροσκάφος και να μπερδέψει τα συστήματά του.
«Αν θα μπορούσα να πάρω ένα σήμα στο αεροσκάφος που του προκάλεσε σύγχυση, ενώ είναι στην τελική προσέγγισή του, θα μπορούσε να μου προκαλέσει ένα περιστατικό; Η άποψή μου είναι ναι», δήλωσε ο Stupples, προσθέτοντας ότι πετώντας κοντά στο αεροπλάνο ένα μη επανδρωμένου αεροσκάφος θα μπορούσε να εξουδετερώσει τα σήματα που έρχονται από το έδαφος.
Η διακοπή αυτού του είδους της δραστηριότητας είναι να αποτραπούν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη να πετούν κοντά στα αεροδρόμια – κάτι που μόνο πρόσφατα έχει γίνει δυνατό με τις νέες μορφές ραντάρ που είναι ικανές να εντοπίζουν μικροσκοπικά αεροσκάφη.