Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 195
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
14 Μαΐου 2014 02:09

Αυτόματα συστήματα διαχείρισης χρήματος για retailers

Τα πλεονεκτήματα των συστημάτων front end και back end

Γράφει: Σταύρος Σαραφίδης*, Business Development Director της εταιρίας Boos S.A

Featured | .

Η τελευταία δεκαετία ήταν σπουδαία για τον κλάδο λιανικής. Οι άφθονες πιστώσεις και τα χαμηλά επιτόκια τροφοδότησαν πρωτόγνωρα επίπεδα καταναλωτικών δαπανών. Ο κλάδος λιανικής αντέδρασε επιθετικά, προσθέτοντας νέα καταστήματα, λανσάροντας νέες ιδέες και τεχνολογίες.

Η εμφάνιση της οικονομικής κρίσης και ύφεσης των τελευταίων ετών άλλαξε δραματικά τα δεδομένα προς το χειρότερο. Γεγονός πάντως παραμένει ότι τα αδιέξοδα του κλάδου ήταν ήδη ορατά από καιρό.

Η προσέλκυση νέων πελατών, η διατήρηση της αφοσίωσης των ήδη υπαρχόντων πελατών, η αύξηση της παραγωγικότητας και τελικά η ενίσχυση της θέσης στη αγορά αποτελεί βασικό ζητούμενο αλλά και ευκαιρία για τις εταιρείες του χώρου.

Ταυτόχρονα, η απαίτηση συμπίεσης του λειτουργικού κόστους επιβάλλει σοβαρή αξιολόγηση των διαδικασιών καθώς και αναθεώρηση αυτών όπου κρίνεται απαραίτητο, χωρίς όμως να επιβαρύνει την αποδοτικότητα και την ασφάλεια της επιχείρησης συνολικά.

Οι παραδοσιακές διαδικασίες και εργαλεία διαχείρισης του χρήματος αποτελούν τυπικό παράδειγμα σημείου με μεγάλο κόστος για μια επιχείρηση. Ακόμα και επιχειρήσεις με ιδιαίτερα άρτια οργάνωση έως τώρα δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά αυτά τα “κρυφά” κόστη, κυρίως λόγω έλλειψης εργαλείων και πληροφόρησης.

Χαρακτηριστικό σημείο ύπαρξης τέτοιων διαδικασιών για κάθε επιχείρηση αποτελεί ο χώρος του ταμείου, είτε ως ταμείο checkout είτε ως κεντρικό ταμείο καταστήματος.

Σκοπεύοντας στη βελτιστοποίηση του χώρου του ταμείου, οι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια να προτείνουν λύσεις αυτοματισμών στη διαχείριση του χρήματος. Ειδικά σε αναπτυγμένες αγορές τέτοιες λύσεις έχουν ήδη αποκτήσει σημαντική παρουσία καθώς υπόσχονται σημαντικά οφέλη και οικονομία.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά αυτομάτων συστημάτων διαχείρισης αξιών για retailers τονίζοντας πέντε διακριτούς τομείς που αγγίζουν σχεδόν όλους τους χώρους retail:

1. Εξυπηρέτηση
2. Ταχύτητα
3. Ασφάλεια
4. Υγιεινή
5. Ορατότητα

Βασικά χαρακτηριστικά των συστημάτων διαχείρισης χρήματος

Τα συστήματα αυτά αποτελούνται από εξοπλισμό αυτόματης καταμέτρησης, ανίχνευσης πλαστότητας και επανακυκλοφορίας τόσο για χαρτονομίσματα όσο και για κέρματα. Ανάλογα με την εφαρμογή συνδέονται με το λογισμικό POS/ERP μιας επιχείρησης και παρέχουν πολλαπλές λειτουργίες. Ανάλογα με την αποστολή τους, χωρίζονται σε αυτόματα ταμεία εξυπηρέτησης (frond end) και σε συστήματα κεντρικών ταμείων (back office).

Χαρακτηριστικά Συστήματος front end

Εξυπηρέτηση
Ο πελάτης εξυπηρετείται κανονικά από τον πωλητή / ταμία με μόνη διαφοροποίηση ότι η συναλλαγή, εφόσον πραγματοποιείται με μετρητά, πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου στο μηχάνημα συναλλαγών από τον ίδιο τον πελάτη. Εναλλακτικά, παρέχεται η δυνατότητα χρήσης του συστήματος από τον ίδιο τον ταμία.

Τα χρήματα εισάγονται στις ειδικές θυρίδες, καταμετρώνται, ελέγχονται και αυτόματα δίνονται τα κατάλληλα ρέστα από ειδικές εξόδους. Η συναλλαγή ολοκληρώνεται άμεσα.

Ο ταμίας, χωρίς το βάρος της ευθύνης του ταμείου, μπορεί να αφοσιωθεί στην εξυπηρέτηση του πελάτη με θετική επίπτωση στην προσωπική σχέση καθώς και στην καλύτερη εξυπηρέτηση.

Πρόσθετο και μετρήσιμο πλεονέκτημα στην ανωτέρω αλλαγή είναι ο διαθέσιμος χρόνος που δίνεται στον πελάτη για καλύτερη εξυπηρέτηση βελτιώνει και τις δυνατότητες σε cross selling.

Ταχύτητα
Η επιτάχυνση του χρόνου συναλλαγών, η μείωση του χρόνου για την αλλαγή των ταμείων μεταξύ των βαρδιών όπως και της προετοιμασίας του ταμείου έναρξη βάρδιας είναι τα σημαντικότερα κριτήρια για τη μείωση του λειτουργικού κόστους.

Μελέτες σε επιτυχημένες εφαρμογές έχουν δείξει ότι μια τέτοια επένδυση αποσβένεται από τα λειτουργικά οφέλη ακόμα και σε δύο έτη ανάλογα φυσικά με την επιχειρησιακή δομή πριν και μετά την εφαρμογή.

Ασφάλεια
Το σύστημα εξασφαλίζει τη γνησιότητα των χρημάτων κατά τις συναλλαγές (εντοπισμός πλαστών χαρτονομισμάτων και κερμάτων), χωρίς να απαιτείται εμπλοκή του ταμία, αλλά ούτε και επένδυση για πρόσθετο εξοπλισμό ανίχνευσης πλαστών. Νέες εκδόσεις χαρτονομισμάτων υποστηρίζονται εύκολα με κατάλληλη αναβάθμιση λογισμικού (π.χ. νέο χαρτονόμισμα των 10€ που θα κυκλοφορήσει στις 23 Σεπτεμβρίου 2014).

Μεγάλο όφελος παραγωγικότητας αποτελεί ο εκμηδενισμός διαχειριστικών λαθών και ελλειμμάτων κατά τη συμφωνία ταμείου στη λήξη ή στην αλλαγή βάρδιας.

Επιπρόσθετα, λόγω της εμπλοκής λιγότερων υπαλλήλων στη διαχείριση μετρητών αυτομάτως αυξάνονται τα επίπεδα ασφάλειας του καταστήματος.

Τα εν λόγω συστήματα βελτιώνουν τη ροή ανακύκλωσης μετρητών, καθώς παρέχουν άμεση ορατότητα στο διαθέσιμο αποθεματικό του ταμείου τόσο για την επάρκεια σε ρέστα όσο και για την έγκαιρη μεταφορά των πλεοναζόντων αξίων σε ασφαλή χώρο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας τα χρήματα βρίσκονται αποθηκευμένα εντός του μηχανήματος, απροσπέλαστα για μη εξουσιοδοτημένα άτομα, αλλά διαθέσιμα για συναλλαγές. Τα μηχανήματα μπορούν να πακτωθούν στο έδαφος για επιπρόσθετη φυσική ασφάλεια.

Για χώρους με ιστορικό υψηλής εγκληματικότητας συστήνεται οι κασέτες που φυλάσσουν τα χαρτονομίσματα να έχουν μηχανισμό βαφής χαρτονομισμάτων built-inΟπότε όταν υπάρξει απόπειρα παραβίασης, οι αξίες βάφονται με ειδικά μελανιά με αποτέλεσμα το μέτρο αυτό να δρα αποτρεπτικά για τους δράστες.

Υγιεινή
Μία προσεκτική ανάλυση της συμπεριφοράς των πελατών έδειξε ότι το σημαντικότερο κριτήριο για την αφοσίωσή τους είναι το πόσο εξυπηρετικό είναι το προσωπικό, καθώς και η κάλυψη των προσδοκιών τους για την τήρηση των κανόνων υγιεινής κατά τις συναλλαγές.

Με τις συναλλαγές μετρητών στο σύστημα διαχείρισης χρήματος, η διαδικασία αποτρέπει τον υπάλληλο ενός καταστήματος να έρθει σε άμεση επαφή με χρήματα και προϊόντα. Έτσι διασφαλίζεται με απόλυτο τρόπο η υγειονομική συμμόρφωση, καθώς και το κύρος του καταστήματος στα μάτια του τελικού πελάτη.

Βασικά χαρακτηριστικά συστημάτων back end

Τα συστήματα διαχείρισης κεντρικών ταμείων καλύπτουν απαιτήσεις καταστημάτων που έχουν να διαχειριστούν μεσαίου έως μεγάλου όγκου μετρητά. Βασικοί χώροι εφαρμογής τους είναι σε πολυκαταστήματα, σούπερ μάρκετ ή άλλα καταστήματα με πολλαπλά ταμεία λιανικής. Tυπικά βρίσκονται εγκατεστημένα σε χώρους ασφαλισμένους, κατάλληλους για χρήση κεντρικού ταμείου.

Οι τυπικές ροές εργασιών από και προς back-end συστήματα είναι οι ακόλουθες:

● Προετοιμασία Αρχικού Ταμείου Ημέρας (float) ανά ταμείο (Χαρτονομίσματα / Κέρματα)
● Κλείσιμο Ταμείου με κατάθεση χαρτονομισμάτων / Κερμάτων (είτε ενδιάμεσα είτε στο τέλος βάρδιας)
● Τροφοδοσία Μηχανήματος
● Αποσυμφόρηση Μηχανήματος
● Προετοιμασία Χρηματαποστολής (Αυτόματη μεταφορά σε κασέτα ή σάκο)

Ανάλογα με τις δυνατότητες του εκάστοτε μηχανήματος, οι αξίες μπορεί να μεταφέρονται σε σφραγισμένες κασέτες (τύπου ΑΤΜ) και να τοποθετούνται προς καταμέτρηση στην ειδική υποδοχή κασετών προς αυτόματη καταμέτρηση σε μηχανή επεξεργασίας και παράλληλης αυτόματης φύλαξης των καταμετρημένων αξίων σε built-in χρηματοκιβώτιο (UL24-CENIII)

Ορατότητα
Το ποσό των μεταφερόμενων αξιών προς την κεντρική διαχείριση από τα ταμεία λιανικής μεταφέρεται μέσω πληροφοριακού συστήματος Cash Management, προκειμένου οι προς μεταφορά αξίες να είναι ήδη γνωστές και αναμενόμενες στον κεντρικό διαχειριστή προσφέροντας, έτσι μια ενιαία πλατφόρμα μεταξύ των συναλλαγών frond end & back end.

Με αυτό τον τρόπο, ο κεντρικός διαχειριστής έχει άμεση ορατότητα για το αποθεματικό του καταστήματος, αλλά και για τη ροή των μετρητών κατά τη διάρκεια της ημέρας στα ταμεία frond end.

Η εν λόγω διαδικασία επιτρέπει ταχύτατη προετοιμασία αξίων προς τις εταιρείες CIT, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η διαχείριση των χρηματαποστολών. Επιπρόσθετα αποτρέπονται κενά στη διαδικασία φύλαξής τους και μειώνεται το ενδεχόμενο απόπειρας ληστείας.

Οι πρόσθετες δυνατότητες ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να παρέχουν ευελιξία σε στατιστικά Reports, και δυνατότητα διαχείρισης security alerts μέσω mail server προς τον εσωτερικό ή τον επιχειρησιακό έλεγχο μιας επιχείρησης (security & operations managers) .

Μεγάλη δυναμική

Ο χώρος των αυτόματων ταμειακών συστημάτων εμφανίζει μεγάλη δυναμική. Με την παραπάνω επιγραμματική παρουσίαση στη λογική τέτοιων συστημάτων θεωρούμε ότι εύκολα γίνονται αντιληπτές οι ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας, της ασφάλειας και κυρίως της μείωσης των εσωτερικών απωλειών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής τέτοιων συστημάτων είναι η επιτυχής δραστηριοποίηση της GLORY GLOBAL SOLUTIONS εδώ και αρκετά χρονιά κατέχοντας ηγετική θέση στις αυτοματοποιημένες λύσεις διαχείρισης συναλλαγών. Η Glory με βάση της την πόλη Himeji στην Ιαπωνία, είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη και κατασκευή μηχανών και συστημάτων διαχείρισης χρήματος.

Διαθέτει ευρύτατη γκάμα προϊόντων βασισμένων στις κορυφαίες τεχνολογίες ανίχνευσης/αναγνώρισης και μηχανισμών αυτοματισμού (mechatronics).

Είναι απόλυτα εστιασμένη στην κάλυψη των αναγκών των σύγχρονων κοινωνιών και εξυπηρετεί τομείς όπως ο τραπεζικός, η λιανική και η βιομηχανία αναψυχής και παιγνίων, σε 150 χώρες παγκοσμίως.

Διαθέτει δίκτυο με περισσότερους από 350 authorised distribution partners

Έχει πάνω από 1.000.000 τοποθετημένες μονάδες παγκοσμίως και κατατάσσεται ως μεγαλύτερη αυτόνομη βιομηχανία ΑΤΜ στον κόσμο.

Σε πρόσφατη έρευνα του security report, για την εφαρμογή των συγκεκριμένων τεχνολογικών στον ελληνικό χώρο του retail, είδαμε την έντονη παρουσία από την BOOS SA, πρωτοπόρο εταιρεία στη διαχείριση συστημάτων καταμέτρησης αξίων και φυσικής ασφαλείας με κύριο αντικείμενο τον τραπεζικό και CIT τομέα, να επεκτείνεται και στην κάλυψη αυτής της απαίτησης στην λιανική.

Ο κ. Σταύρος Σαραφίδης είναι Business Development Director της εταιρίας Boos S.A

 

Η τελευταία δεκαετία ήταν σπουδαία για τον κλάδο λιανικής. Οι άφθονες πιστώσεις και τα χαμηλά επιτόκια τροφοδότησαν πρωτόγνωρα επίπεδα καταναλωτικών δαπανών. Ο κλάδος λιανικής αντέδρασε επιθετικά, προσθέτοντας νέα καταστήματα, λανσάροντας νέες ιδέες και τεχνολογίες.

Η εμφάνιση της οικονομικής κρίσης και ύφεσης των τελευταίων ετών άλλαξε δραματικά τα δεδομένα προς το χειρότερο. Γεγονός πάντως παραμένει ότι τα αδιέξοδα του κλάδου ήταν ήδη ορατά από καιρό.

Η προσέλκυση νέων πελατών, η διατήρηση της αφοσίωσης των ήδη υπαρχόντων πελατών, η αύξηση της παραγωγικότητας και τελικά η ενίσχυση της θέσης στη αγορά αποτελεί βασικό ζητούμενο αλλά και ευκαιρία για τις εταιρείες του χώρου.

Ταυτόχρονα, η απαίτηση συμπίεσης του λειτουργικού κόστους επιβάλλει σοβαρή αξιολόγηση των διαδικασιών καθώς και αναθεώρηση αυτών όπου κρίνεται απαραίτητο, χωρίς όμως να επιβαρύνει την αποδοτικότητα και την ασφάλεια της επιχείρησης συνολικά.

Οι παραδοσιακές διαδικασίες και εργαλεία διαχείρισης του χρήματος αποτελούν τυπικό παράδειγμα σημείου με μεγάλο κόστος για μια επιχείρηση. Ακόμα και επιχειρήσεις με ιδιαίτερα άρτια οργάνωση έως τώρα δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά αυτά τα “κρυφά” κόστη, κυρίως λόγω έλλειψης εργαλείων και πληροφόρησης.

Χαρακτηριστικό σημείο ύπαρξης τέτοιων διαδικασιών για κάθε επιχείρηση αποτελεί ο χώρος του ταμείου, είτε ως ταμείο checkout είτε ως κεντρικό ταμείο καταστήματος.

Σκοπεύοντας στη βελτιστοποίηση του χώρου του ταμείου, οι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια να προτείνουν λύσεις αυτοματισμών στη διαχείριση του χρήματος. Ειδικά σε αναπτυγμένες αγορές τέτοιες λύσεις έχουν ήδη αποκτήσει σημαντική παρουσία καθώς υπόσχονται σημαντικά οφέλη και οικονομία.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά αυτομάτων συστημάτων διαχείρισης αξιών για retailers τονίζοντας πέντε διακριτούς τομείς που αγγίζουν σχεδόν όλους τους χώρους retail:

1. Εξυπηρέτηση
2. Ταχύτητα
3. Ασφάλεια
4. Υγιεινή
5. Ορατότητα

Βασικά χαρακτηριστικά των συστημάτων διαχείρισης χρήματος

Τα συστήματα αυτά αποτελούνται από εξοπλισμό αυτόματης καταμέτρησης, ανίχνευσης πλαστότητας και επανακυκλοφορίας τόσο για χαρτονομίσματα όσο και για κέρματα. Ανάλογα με την εφαρμογή συνδέονται με το λογισμικό POS/ERP μιας επιχείρησης και παρέχουν πολλαπλές λειτουργίες. Ανάλογα με την αποστολή τους, χωρίζονται σε αυτόματα ταμεία εξυπηρέτησης (frond end) και σε συστήματα κεντρικών ταμείων (back office).

Χαρακτηριστικά Συστήματος front end

Εξυπηρέτηση
Ο πελάτης εξυπηρετείται κανονικά από τον πωλητή / ταμία με μόνη διαφοροποίηση ότι η συναλλαγή, εφόσον πραγματοποιείται με μετρητά, πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου στο μηχάνημα συναλλαγών από τον ίδιο τον πελάτη. Εναλλακτικά, παρέχεται η δυνατότητα χρήσης του συστήματος από τον ίδιο τον ταμία.

Τα χρήματα εισάγονται στις ειδικές θυρίδες, καταμετρώνται, ελέγχονται και αυτόματα δίνονται τα κατάλληλα ρέστα από ειδικές εξόδους. Η συναλλαγή ολοκληρώνεται άμεσα.

Ο ταμίας, χωρίς το βάρος της ευθύνης του ταμείου, μπορεί να αφοσιωθεί στην εξυπηρέτηση του πελάτη με θετική επίπτωση στην προσωπική σχέση καθώς και στην καλύτερη εξυπηρέτηση.

Πρόσθετο και μετρήσιμο πλεονέκτημα στην ανωτέρω αλλαγή είναι ο διαθέσιμος χρόνος που δίνεται στον πελάτη για καλύτερη εξυπηρέτηση βελτιώνει και τις δυνατότητες σε cross selling.

Ταχύτητα
Η επιτάχυνση του χρόνου συναλλαγών, η μείωση του χρόνου για την αλλαγή των ταμείων μεταξύ των βαρδιών όπως και της προετοιμασίας του ταμείου έναρξη βάρδιας είναι τα σημαντικότερα κριτήρια για τη μείωση του λειτουργικού κόστους.

Μελέτες σε επιτυχημένες εφαρμογές έχουν δείξει ότι μια τέτοια επένδυση αποσβένεται από τα λειτουργικά οφέλη ακόμα και σε δύο έτη ανάλογα φυσικά με την επιχειρησιακή δομή πριν και μετά την εφαρμογή.

Ασφάλεια
Το σύστημα εξασφαλίζει τη γνησιότητα των χρημάτων κατά τις συναλλαγές (εντοπισμός πλαστών χαρτονομισμάτων και κερμάτων), χωρίς να απαιτείται εμπλοκή του ταμία, αλλά ούτε και επένδυση για πρόσθετο εξοπλισμό ανίχνευσης πλαστών. Νέες εκδόσεις χαρτονομισμάτων υποστηρίζονται εύκολα με κατάλληλη αναβάθμιση λογισμικού (π.χ. νέο χαρτονόμισμα των 10€ που θα κυκλοφορήσει στις 23 Σεπτεμβρίου 2014).

Μεγάλο όφελος παραγωγικότητας αποτελεί ο εκμηδενισμός διαχειριστικών λαθών και ελλειμμάτων κατά τη συμφωνία ταμείου στη λήξη ή στην αλλαγή βάρδιας.

Επιπρόσθετα, λόγω της εμπλοκής λιγότερων υπαλλήλων στη διαχείριση μετρητών αυτομάτως αυξάνονται τα επίπεδα ασφάλειας του καταστήματος.

Τα εν λόγω συστήματα βελτιώνουν τη ροή ανακύκλωσης μετρητών, καθώς παρέχουν άμεση ορατότητα στο διαθέσιμο αποθεματικό του ταμείου τόσο για την επάρκεια σε ρέστα όσο και για την έγκαιρη μεταφορά των πλεοναζόντων αξίων σε ασφαλή χώρο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας τα χρήματα βρίσκονται αποθηκευμένα εντός του μηχανήματος, απροσπέλαστα για μη εξουσιοδοτημένα άτομα, αλλά διαθέσιμα για συναλλαγές. Τα μηχανήματα μπορούν να πακτωθούν στο έδαφος για επιπρόσθετη φυσική ασφάλεια.

Για χώρους με ιστορικό υψηλής εγκληματικότητας συστήνεται οι κασέτες που φυλάσσουν τα χαρτονομίσματα να έχουν μηχανισμό βαφής χαρτονομισμάτων built-inΟπότε όταν υπάρξει απόπειρα παραβίασης, οι αξίες βάφονται με ειδικά μελανιά με αποτέλεσμα το μέτρο αυτό να δρα αποτρεπτικά για τους δράστες.

Υγιεινή
Μία προσεκτική ανάλυση της συμπεριφοράς των πελατών έδειξε ότι το σημαντικότερο κριτήριο για την αφοσίωσή τους είναι το πόσο εξυπηρετικό είναι το προσωπικό, καθώς και η κάλυψη των προσδοκιών τους για την τήρηση των κανόνων υγιεινής κατά τις συναλλαγές.

Με τις συναλλαγές μετρητών στο σύστημα διαχείρισης χρήματος, η διαδικασία αποτρέπει τον υπάλληλο ενός καταστήματος να έρθει σε άμεση επαφή με χρήματα και προϊόντα. Έτσι διασφαλίζεται με απόλυτο τρόπο η υγειονομική συμμόρφωση, καθώς και το κύρος του καταστήματος στα μάτια του τελικού πελάτη.

Βασικά χαρακτηριστικά συστημάτων back end

Τα συστήματα διαχείρισης κεντρικών ταμείων καλύπτουν απαιτήσεις καταστημάτων που έχουν να διαχειριστούν μεσαίου έως μεγάλου όγκου μετρητά. Βασικοί χώροι εφαρμογής τους είναι σε πολυκαταστήματα, σούπερ μάρκετ ή άλλα καταστήματα με πολλαπλά ταμεία λιανικής. Tυπικά βρίσκονται εγκατεστημένα σε χώρους ασφαλισμένους, κατάλληλους για χρήση κεντρικού ταμείου.

Οι τυπικές ροές εργασιών από και προς back-end συστήματα είναι οι ακόλουθες:

● Προετοιμασία Αρχικού Ταμείου Ημέρας (float) ανά ταμείο (Χαρτονομίσματα / Κέρματα)
● Κλείσιμο Ταμείου με κατάθεση χαρτονομισμάτων / Κερμάτων (είτε ενδιάμεσα είτε στο τέλος βάρδιας)
● Τροφοδοσία Μηχανήματος
● Αποσυμφόρηση Μηχανήματος
● Προετοιμασία Χρηματαποστολής (Αυτόματη μεταφορά σε κασέτα ή σάκο)

Ανάλογα με τις δυνατότητες του εκάστοτε μηχανήματος, οι αξίες μπορεί να μεταφέρονται σε σφραγισμένες κασέτες (τύπου ΑΤΜ) και να τοποθετούνται προς καταμέτρηση στην ειδική υποδοχή κασετών προς αυτόματη καταμέτρηση σε μηχανή επεξεργασίας και παράλληλης αυτόματης φύλαξης των καταμετρημένων αξίων σε built-in χρηματοκιβώτιο (UL24-CENIII)

Ορατότητα
Το ποσό των μεταφερόμενων αξιών προς την κεντρική διαχείριση από τα ταμεία λιανικής μεταφέρεται μέσω πληροφοριακού συστήματος Cash Management, προκειμένου οι προς μεταφορά αξίες να είναι ήδη γνωστές και αναμενόμενες στον κεντρικό διαχειριστή προσφέροντας, έτσι μια ενιαία πλατφόρμα μεταξύ των συναλλαγών frond end & back end.

Με αυτό τον τρόπο, ο κεντρικός διαχειριστής έχει άμεση ορατότητα για το αποθεματικό του καταστήματος, αλλά και για τη ροή των μετρητών κατά τη διάρκεια της ημέρας στα ταμεία frond end.

Η εν λόγω διαδικασία επιτρέπει ταχύτατη προετοιμασία αξίων προς τις εταιρείες CIT, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η διαχείριση των χρηματαποστολών. Επιπρόσθετα αποτρέπονται κενά στη διαδικασία φύλαξής τους και μειώνεται το ενδεχόμενο απόπειρας ληστείας.

Οι πρόσθετες δυνατότητες ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να παρέχουν ευελιξία σε στατιστικά Reports, και δυνατότητα διαχείρισης security alerts μέσω mail server προς τον εσωτερικό ή τον επιχειρησιακό έλεγχο μιας επιχείρησης (security & operations managers) .

Μεγάλη δυναμική

Ο χώρος των αυτόματων ταμειακών συστημάτων εμφανίζει μεγάλη δυναμική. Με την παραπάνω επιγραμματική παρουσίαση στη λογική τέτοιων συστημάτων θεωρούμε ότι εύκολα γίνονται αντιληπτές οι ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας, της ασφάλειας και κυρίως της μείωσης των εσωτερικών απωλειών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής τέτοιων συστημάτων είναι η επιτυχής δραστηριοποίηση της GLORY GLOBAL SOLUTIONS εδώ και αρκετά χρονιά κατέχοντας ηγετική θέση στις αυτοματοποιημένες λύσεις διαχείρισης συναλλαγών. Η Glory με βάση της την πόλη Himeji στην Ιαπωνία, είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη και κατασκευή μηχανών και συστημάτων διαχείρισης χρήματος.

Διαθέτει ευρύτατη γκάμα προϊόντων βασισμένων στις κορυφαίες τεχνολογίες ανίχνευσης/αναγνώρισης και μηχανισμών αυτοματισμού (mechatronics).

Είναι απόλυτα εστιασμένη στην κάλυψη των αναγκών των σύγχρονων κοινωνιών και εξυπηρετεί τομείς όπως ο τραπεζικός, η λιανική και η βιομηχανία αναψυχής και παιγνίων, σε 150 χώρες παγκοσμίως.

Διαθέτει δίκτυο με περισσότερους από 350 authorised distribution partners

Έχει πάνω από 1.000.000 τοποθετημένες μονάδες παγκοσμίως και κατατάσσεται ως μεγαλύτερη αυτόνομη βιομηχανία ΑΤΜ στον κόσμο.

Σε πρόσφατη έρευνα του security report, για την εφαρμογή των συγκεκριμένων τεχνολογικών στον ελληνικό χώρο του retail, είδαμε την έντονη παρουσία από την BOOS SA, πρωτοπόρο εταιρεία στη διαχείριση συστημάτων καταμέτρησης αξίων και φυσικής ασφαλείας με κύριο αντικείμενο τον τραπεζικό και CIT τομέα, να επεκτείνεται και στην κάλυψη αυτής της απαίτησης στην λιανική.

Ο κ. Σταύρος Σαραφίδης είναι Business Development Director της εταιρίας Boos S.A

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Creta Electronix 2024
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το κλαδικό τριήμερο της Creta Electronix 2024! Η τοπική αγορά υποδέχθηκε για ακόμη μία φορά με ενθουσιασμό τη διοργάνωση της Libra Press και έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τ...
Dahua Cloud
Η Dahua Technology αναβάθμισε πρόσφατα την ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση δικτύου της Dahua Cloud. Η δικτυακή λύση Dahua Cloud είναι μια ολοκληρωμένη, γρήγορη, αποτελεσματική και ασφαλής υπη...
G.I. Security X RISCO
Το Security Report παρακολούθησε το τεχνικό σεμινάριο που διοργάνωσε η G.I. Security για να παρουσιάσει τα νέα συστήματα ασφαλείας και αυτοματισμού της RISCO. Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου στον μ...
Συστήματα συναγερμού
Στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αστυνομίας διαβάζουμε τα κριτήρια για την έκδοση αδείας σύνδεσης ή ανανέωσης συστημάτων συναγερμού με αστυνομικές υπηρεσίες. Η άδεια σύνδεσης ή ανανέωσης σ...
Uniview IP Video Intercom
H Uniview εισέρχεται δυναμικά και στον τομέα του IP Video Intercom, διαθέτοντας αρχικά συστήματα για απλές εφαρμογές, ενώ το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσει πληθώρα μοντέλων και λύσεων, ικανών να ...
ELDES EWP-EXT, EWC1 & EWC1A
Εξαιρετικά χρήσιμοι για τη βελτίωση της ασφάλειας σπιτιών και επιχειρήσεων, οι αισθητήρες εξωτερικού χώρου της ELDES προσφέρουν προηγμένη ανίχνευση και άμεση ενημέρωση για κάθε ύποπτη κίνηση ή δρα...