Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
15 Ιουλίου 2020 11:17

Μελέτη Αντικτύπου για τις κάμερες στις τάξεις

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fd800f761606f56a7ba67da3ab88d61e0 XL

Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε ύστερα από τέσσερις ολόκληρους μήνες αφωνίας τη Μελέτη Αντικτύπου που αφορά την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής

Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε ύστερα από τέσσερις ολόκληρους μήνες αφωνίας τη Μελέτη Αντικτύπου που αφορά την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα.

Η επίμαχη μελέτη δημοσιοποιήθηκε στην εκπνοή του σχολικού έτους, σηματοδοτώντας τις προθέσεις του υπουργείου για εφαρμογή του μέτρου τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και μόνο μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η αιφνίδια κατάθεση της τροπολογίας η οποία έβαζε τις κάμερες εντός των σχολικών αιθουσών.

Στη Μελέτη Εκτίμησης Αντικτύπου περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, με την υπεύθυνη Επεξεργασίας Προσωπικών Δεδομένων του υπουργείου -η οποία θυμίζουμε ότι τοποθετήθηκε μόλις μία μέρα πριν από την κατάθεση και ψήφιση της τροπολογίας για τη διαδικτυακή μετάδοση των σχολικών μαθημάτων- να υπογράφει μια μελέτη που απορρίπτει ως «αμελητέους» και «περιορισμένους» τους κινδύνους που επισημαίνουν εκπαιδευτικοί, γονείς και ειδικοί επί του θέματος της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Αυτοί συνοψίζονται ως εξής:

 ● Παράνομη καταγραφή προσωπικών δεδομένων

● Αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος

● Εμφάνιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού

● Ανισότητα στην πρόσβαση των μαθητών στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

● Εμπόδια στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών

● Περιορισμός της ακαδημαϊκής ελευθερίας των εκπαιδευτικών.

Η Μελέτη Αντικτύπου επικαλείται «νομικές κυρώσεις» στην περίπτωση καταγραφής/αποθήκευσης του μαθήματος, ενώ για την αποκάλυψη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και τη διαχείριση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού πετάει την μπάλα στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι σε ρόλο σκηνοθέτη/ηχολήπτη θα πρέπει να διακόπτουν τη μετάδοση του ήχου και της εικόνας όταν αντιλαμβάνονται τέτοια σκηνικά.

Αναφορικά με το επιχείρημα ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, η υπεύθυνη Επεξεργασίας δεν το αρνείται, αλλά επιχειρεί να το μειώσει υποστηρίζοντας ανερυθρίαστα ότι «η κοινωνική πραγματικότητα διασκεδάζει καίρια τις όποιες ανησυχίες καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων είναι χρήστες ή κάτοχοι έξυπνων συσκευών». Μάλιστα επιχειρηματολογεί περαιτέρω λέγοντας ότι σχολικές μονάδες και μαθητές ενισχύονται με τεχνολογικό εξοπλισμό και δωρεάν χρήση δεδομένων, «τα οποία αναχαιτίζουν τον κίνδυνο αποκλεισμού κατωτέρων κοινωνικο-οικονομικών στρωμάτων».

Βέβαια όλοι θυμόμαστε το φιάσκο με τον τεχνολογικό εξοπλισμό, που ενώ τη μία μέρα το υπουργείο καλούσε τα σχολεία να καταγράψουν τις ανάγκες των μαθητών προκειμένου να δρομολογηθεί η παροχή εξοπλισμού, την επομένη έστελνε νέα εγκύκλιο στα σχολεία με την οποία διευκρίνιζε ότι η καταγραφή των αναγκών σε εξοπλισμό «αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».

Οσο δε για την αλλοίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της παρεμπόδισης της ανάπτυξης των μαθητών αλλά και του περιορισμού της ακαδημαϊκής ελευθερίας των εκπαιδευτικών, η Μελέτη Αντικτύπου απορρίπτει τον κίνδυνο, επαναλαμβάνοντας ότι το μέτρο της τηλε-εκπαίδευσης είναι προσωρινό και αφορά «εξαιρετικές περιστάσεις», αφήνοντας με αυτό το τελευταίο ανοιχτό παράθυρο για την εφαρμογή του ακόμη και πέραν της περιόδου της πανδημίας.

Πολλοί είναι αυτοί που έχουν εκφράσει φόβους για την εφαρμογή τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περιπτώσεις σχολείων απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών, τα οποία εμφανίζουν παγίως τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, απαλλάσσοντας το κράτος από την υποχρέωση κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών με προσλήψεις διδακτικού προσωπικού.

Η Μελέτη έχει υποβληθεί αυτούσια στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, από την οποία αναμένεται πλέον σχετική γνωμοδότηση, ενώ το υπουργείο κάλεσε εσπευσμένα χθες τις τρεις μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) σε συνάντηση με θέμα το περιεχόμενο της Μελέτης και γενικότερα τα ζητήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 

Πηγή: https://www.efsyn.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Οκτώβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Οκτωβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές...
Κέντρα Λήψης Σημάτων και Λογισμικά Επιτήρησης
Τα συστήματα συναγερμού και τα συστήματα πυρανίχνευσης έχουν έναν και μόνο σκοπό: να ενημερώνουν για μία διάρρηξη, φωτιά ή κατάσταση έκτακτης ανάγκης με αποτέλεσμα να αναλάβουν δράση οι ιδιοκτήτες...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η νέα σειρά αναλογικών καμερών 1080p D0T-LTS της Hikvision μάς εισάγει στο Turbo HD 8.0 με νέα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, όπως η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας (Two-way-Audio) και ο διπλός...
ELDES ESIM320
Το ESIM320 της ELDES είναι ένας gate controler σχεδιασμένος να προσφέρει προστασία και άνεση στη διαχείριση πύλης και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε είδος κτιρίο...
OPTEX AP-SERIES
Η σειρά αισθητήρων ανιχνευτών εισβολής AP της OPTEX αποτελεί μία πρόσθετη λύση ασφάλειας για όσους θέλουν να αναβαθμίσουν τον εσωτερικό τους χώρο προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ασφαλείας στο σύστη...