Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 208
securityreport e mag odhgos 2021
12 Μαρτίου 2019 10:50

Τυφλές» οι µισές κάµερες της Τροχαίας στις λεωφορειολωρίδες

Ρεπορτάζ του «Εθνους» για τις περιοχές στις οποίες λειτουργούν και δεν λειτουργούν οι κάμερες της Τροχαίας.

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fd45bddc02a5a798ed059244026daafd9 XL

Τυφλές» παραµένουν οι µισές κάµερες της Τροχαίας στις λεωφορειολωρίδες κεντρικών δρόµων της Αθήνας, οι οποίες µετατρέπονται τις ώρες αιχµής σε προσωρινές θέσεις «πάρκινγκ», προκαλώντας προβλήµατα στο συγκοινωνιακό δίκτυο και..

Τυφλές» παραµένουν οι µισές κάµερες της Τροχαίας στις λεωφορειολωρίδες κεντρικών δρόµων της Αθήνας, οι οποίες µετατρέπονται τις ώρες αιχµής σε προσωρινές θέσεις «πάρκινγκ», προκαλώντας προβλήµατα στο συγκοινωνιακό δίκτυο και τεράστια ταλαιπωρία στους επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ. Οπως αποκαλύπτουν στοιχεία του «Εθνους», από τις συνολικά 14 κάµερες της Τροχαίας, σε λειτουργία τίθενται κατά µέσο όρο καθηµερινά οι επτά, παρά το γεγονός ότι τόσο τα στελέχη του ΟΑΣΑ όσο και της Τροχαίας έχουν τον εξοπλισµό και την τεχνογνωσία να θέσουν το σύστηµα παρακολούθησης και καταγραφής παραβάσεων µε κάµερες σε πλήρη ανάπτυξη.

Οπως εξηγεί ανώτατο στέλεχος του ΟΑΣΑ, αυτό που λείπει είναι το προσωπικό. «Στην Αθήνα υπάρχουν συνολικά 43 στύλοι, στους οποίους µπορούν να τοποθετηθούν κάµερες. Το θέµα είναι ότι είναι αδύνατο να λειτουργούµε καθηµερινά για πολλές ώρες όλες τις κάµερες που διαθέτουµε, διότι δεν υπάρχει το προσωπικό να επεξεργαστεί και να διεκπεραιώσει τις κλήσεις. Χρειάζονται εκατοντάδες εργατοώρες για τη γραφειοκρατική διαδικασία της ταυτοποίησης στοιχείων και της υπόλοιπης διαδικασίας. Ετσι, οι κάµερες χρησιµοποιούνται µε φειδώ σε δρόµους µε τεράστια προβλήµατα και µόνο τις ώρες κυκλοφοριακής αιχµής» εξηγεί η ίδια πηγή. Η τελική ευθύνη για τη διαχείριση των καµερών στις λεωφορειολωρίδες είναι της Αστυνοµίας, ενώ η συντήρησή τους -που είναι και το κοστοβόρο κοµµάτιανήκει στις αρµοδιότητες του ΟΑΣΑ.
Οι κάµερες δεν βρίσκονται πάντα στα ίδια σηµεία. Τεχνικοί του ΟΑΣΑ τις επανατοποθετούν ανάλογα µε τις υποδείξεις της Τροχαίας, µε γνώµονα το ποιοι δρόµοι αντιµετωπίζουν πιο οξυµµένα προβλήµατα από τις παραβάσεις των οδηγών. Η ελλιπής επιτήρηση λωρίδων, που µετατρέπονται σε «πάρκινγκ», συνήθως από τις εφτά το πρωί µέχρι τις 10.00, από τις 13.00 µέχρι τις 15.00 και από τις 18.00 µέχρι τις 20.00, δηµιουργεί καθυστερήσεις στα δροµολόγια των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Οι οδοί Ιπποκράτους, Ακαδηµίας, Πατησίων, Χαριλάου Τρικούπη και οι λεωφόροι Αλεξάνδρας, Βασιλέως Γεωργίου, Κηφισίας, Μεσογείων χαρακτηρίζονται ως τα πιο κραυγαλέα παραδείγµατα δρόµων όπου οι λεωφορειολωρίδες αρκετές ώρες της ηµέρας παύουν να υπάρχουν. «Η έλλειψη προσωπικού έχει δηµιουργήσει κενά στην επιτήρηση. Πολύ σηµαντικό παράδειγµα αποτελούν και οι γερανοί του ΟΑΣΑ. Παλιά όταν ένας οδηγός ανέφερε ότι όχηµα κλείνει τον δρόµο, υπήρχε δυνατότητα να φτάσει άµεσα στο σηµείο γερανός του ΟΑΣΑ, µε συνοδηγό αστυνοµικό της Τροχαίας, και να σηκώσει το αυτοκίνητο.

Σήµερα υπάρχουν µόνο 15 γερανοί για να καλύψουν τις ανάγκες όλης της Αττικής. Καταλαβαίνετε ότι ο γερανός θα αργήσει τόσο πολύ να φτάσει στο σηµείο, που ο οδηγός στο µεταξύ θα έχει βρει κάποια άλλη λύση για να προσπεράσει το εµπόδιο. Συχνά περιµένουν για πολλή ώρα, µε τους επιβάτες να διαµαρτύρονται, έως ότου να γυρίσει ο οδηγός που έχει µπλοκάρει την κυκλοφορία» λέει ο Κώστας Σιορίκης, πρόεδρος του συνδικάτου εργαζοµένων του ΟΑΣΑ. Σε περίπτωση που Τροχαία και ΟΑΣΑ έθεταν το σύστηµα επιτήρησης σε πλήρη λειτουργία, εκτιµάται ότι θα µπορούσαν να βεβαιωθούν καθηµερινά περίπου 1.000 κλήσεις.

Οι συνολικά 43 στύλοι που υποστηρίζουν την τοποθέτηση κάµερας διαθέτουν σύστηµα φλας, που ενεργοποιείται κάθε φορά που ένα όχηµα παραβιάζει τη λωρίδα. Ετσι, λειτουργεί και αποτρεπτικά, καθώς οι οδηγοί βλέπουν τη λάµψη και καταλαβαίνουν ότι ο δρόµος επιτηρείται. Η Τροχαία είναι αυτή που επεξεργάζεται το υλικό και στέλνει στους παραβάτες οδηγούς τις κλήσεις, µαζί µε τη φωτογραφία που έχει τραβηχτεί και αποδεικνύει τις παραβάσεις. Η έλλειψη επιτήρησης, πάντως, φαίνεται ότι έχει δηµιουργήσει πολλαπλασιασµό των παραβάσεων, µε την Τροχαία να προσπαθεί να αντιµετωπίσει το πρόβληµα µε µπλόκα από κλιµάκια που προχωρούν σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Για να καταφέρουν να πιάσουν «επ’ αυτοφώρω» τους οδηγούς, οι αστυνοµικοί επιλέγουν σηµεία στα οποία δεν είναι ορατοί από µεγάλη απόσταση. Οι συχνότερες δικαιολογίες που ακούν, όπως λένε αστυνοµικές πηγές, από τους παραβάτες είναι «βιαζόµουν να πάω στη δουλειά», «τι να κάνω; ∆εν βλέπετε τι γίνεται στις υπόλοιπες λωρίδες;» και «δεν κατάλαβα ότι απαγορεύεται».

ethnos.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2026
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος, θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα που απευθύν…
Sicurezza 2025
Για τρεις μέρες, το Μιλάνο συγκέντρωσε όλους τους επαγγελματίες της αγοράς μας – και όχι για να ψωνίσουν και να κάνουν τις διακοπές τους στη μεγάλη εμπορική πόλη! Η διεθνής έκθεση Sicurezza 2025 που…
B-SAFE
Αυτόν τον μήνα, μεταφερόμαστε στη Θεσσαλονίκη για να σας παρουσιάσουμε ακόμα ένα κατάστημα της αγοράς μας! Η B-SAFE μετρά 20 χρόνια πρωτοπορίας και ο Ισαάκ Καντός, Διπλ. Μηχανικός MSc DIC και Pro…
Θεματικός μήνας SATEL από την ARK
Η ARK ολοκλήρωσε με εξαιρετική επιτυχία τον θεματικό μήνα SATEL, μία ολοκληρωμένη σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου και προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό…
Οι λύσεις ασφαλείας, δικτύωσης και ηλεκτροκίνησης που συναντήσαμε στην Xenia 2025
Για ακόμα μία χρονιά, το περιοδικό Security Report βρέθηκε στη μεγαλύτερη εγχώρια έκθεση του ξενοδοχειακού κλάδου, την Xenia 2025. Η έκθεση διοργανώθηκε στις 22-24 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo…
Ajax Special Event: Dare to be first
Την Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025, συνδεθήκαμε στο 7ο Ajax Special Event με θέμα «Dare to be first», με την Ajax Systems να ανακοινώνει 55 νέα προϊόντα! Σε ένα event παγκόσμιου βεληνεκούς, με 13 ο…
ELDES EWC1AM
Η ασφάλεια της περιμέτρου ενός χώρου είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα στην προστασία κάθε κατοικίας ή επαγγελματικού κτιρίου. Το EWC1AM, το νέο ασύρματο outdoor curtain motion detector της ELDE…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.