Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ασφάλεια και επιχειρηματική ευφυΐα στα υποκαταστήματα των τραπεζών
Προτεραιότητα των τραπεζών είναι η διασφάλιση των πελατών, των εργαζομένων και των περιουσιακών στοιχείων, ωστόσο σημαντική είναι και η συλλογή βίντεο, προκειμένου οι αρμόδιοι να λάβουν τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις, για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα υποκαταστήματά τους.
Προτεραιότητα των τραπεζών είναι η διασφάλιση των πελατών, των εργαζομένων και των περιουσιακών στοιχείων, ωστόσο σημαντική είναι και η συλλογή βίντεο, προκειμένου οι αρμόδιοι να λάβουν τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις, για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα υποκαταστήματά τους.
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση βίντεο έχουν αναμφίβολα τεράστια επίδραση σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων. Από το λιανικό εμπόριο, την εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη, μέχρι και τις αρχές, οι εν λόγω τεχνολογίες οδηγούν σε τεκμηριωμένες λήψεις αποφάσεων. Για τις τράπεζες που ήδη βασίζονται στην παρακολούθηση βίντεο, η ανάλυση βίντεο είναι εξίσου σημαντική, καθώς μπορεί να ενισχύσει την λειτουργικότητα, την παραγωγικότητα και φυσικά την εξυπηρέτηση των πελατών. Σήμερα, τα υποκαταστήματα τραπεζών μπορούν να αξιοποιήσουν τα αναλυτικά στοιχεία περιεχομένου βίντεο για να αυξήσουν την ασφάλεια και να αποκτήσουν επιχειρηματική ευφυΐα.
Εκατοντάδες άτομα μπαίνουν καθημερινά σε καταστήματα τραπεζών. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα βασίζονται στην παρακολούθηση βίντεο για την παρακολούθηση του εσωτερικού των τραπεζικών κτιρίων καθώς και περιμετρικά, συμπεριλαμβανομένου του χώρου στάθμευσης και κυρίως των μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης-ATM, που βρίσκονται έξω. Ενισχύοντας την παρακολούθηση μέσω βίντεο με ανάλυση περιεχομένου, οι τράπεζες έχουν πλήρη επίγνωση μίας κατάστασης, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν ανθρώπινο δυναμικό ή χρόνο για να εξετάσουν το βίντεο.
Το προσωπικό ασφαλείας πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται δυναμικά σε οποιεσδήποτε συνθήκες και να αντιδρά αμέσως κατά την αναφορά ενός ανεπιθύμητου συμβάντος. Αυτό πραγματοποιείται μέσω του λογισμικού διαχείρισης βίντεο, το οποίο παρέχει ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο όταν ανιχνεύονται προ-ρυθμισμένες λειτουργίες ή συμπεριφορές. Για παράδειγμα, μία ειδοποίηση μπορεί να αποσταλεί όταν ανιχνεύονται περισσότερα αντικείμενα σε ένα χώρο από αυτά που έχουμε ορίσει ή ένας ταυτόχρονος αριθμός αντικειμένων-ανθρώπων εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου. Με τις έγκαιρες ειδοποιήσεις, η ομάδα ασφάλειας μπορεί να καθορίσει εάν απαιτείται άμεση αντίδραση και να πράξει αναλόγως (υποψίες για απόπειρα διάπραξης εγκλήματος, αυξανόμενα πλήθη, περιστασιακές ουρές, κ.λπ.).
Αναγνώριση προσώπου
Ανάλογα με τους κανονισμούς κάθε χώρας, μια τράπεζα μπορεί επίσης να επιλέξει να διαμορφώσει κανόνες βασισμένους στην αναγνώριση προσώπου, ενεργοποιώντας ειδοποιήσεις όταν ανιχνεύονται συγκεκριμένα πρόσωπα. Για παράδειγμα, μια τράπεζα μπορεί να θέλει να λαμβάνει ειδοποιήσεις όταν εντοπίζονται ύποπτοι κοντά στο υποκατάστημα. Σε αυτή την περίπτωση, το προσωπικό ασφαλείας θα παρακολουθήσει «στενότερα» μια κατάσταση και θα αντιδράσει αμέσως σε περίπτωση που μια συμπεριφορά θεωρηθεί ύποπτη. Με τον ίδιο τρόπο, η αναγνώριση προσώπου μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί (με τη συγκατάθεση του πελάτη πάντα), για την παροχή αποκλειστικής και άμεσης εξυπηρέτησης σε πελάτες VIP. Όταν στρατηγικοί πελάτες εισέλθουν στο υποκατάστημα μιας τράπεζας, θα μπορούσαν να αναγνωριστούν με τη βοήθεια της αντιστοίχισης προσώπου. Η άμεση ανίχνευση ενός προσώπου «VIP» μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με τη «λευκή λίστα» στη βάση δεδομένων. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τις τράπεζες. Τα ξενοδοχεία, τα νοσοκομεία και τα καζίνο θα επωφεληθούν επίσης από αυτή τη λύση. Φυσικά, σε αντίστοιχη περίπτωση όπου κάποιος εισέρχεται σε ένα προστατευόμενο χώρο, αλλά είναι σε «Black List», ενεργοποιείται αυτόματα ένας συναγερμός και στη συνέχεια συλλαμβάνεται.
Ακόμα και σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει προσωπικό ασφαλείας στον εκάστοτε χώρο, η αναγνώριση προσώπων και η ανάλυση περιεχομένου βίντεο μπορούν επίσης να βοηθήσουν τις τράπεζες να κατανοήσουν γρήγορα ένα περιστατικό και να επιταχύνουν τις έρευνες. Ένα βίντεο μπορεί να φιλτραριστεί με βάση διάφορα πρόσωπα, αλλά και άλλους συνδυασμούς όπως το φύλο, τα χρώμα των ρούχων, αλλά και διάφορα άλλα αξεσουάρ που χαρακτηρίζουν συγκεκριμένα άτομα. Αυτό επιτρέπει στον διαχειριστή του βίντεο να απομονώσει συγκεκριμένο υλικό και να εστιάσει σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες κερδίζοντας αρκετό χρόνο.
Στο ταμείο όπου πραγματοποιούνται οι συναλλαγές μεταξύ των υπαλλήλων και των πελατών, η ανάγκη για καταγραφή βίντεο είναι εξίσου σημαντική, προκειμένου να αποφευχθούν ή να επιλυθούν διάφορα ζητήματα. Εδώ, οι κάμερες και τα Video Analytics παρέχουν λεπτομερείς εικόνες υψηλής ευκρίνειας για να προστατέψουν τόσο τους πελάτες, όσο και τους υπαλλήλους σε περίπτωση που υπάρχει μία αμφισβήτηση σε μία συναλλαγή. Επίσης, μια τράπεζα μπορεί να χρησιμοποιήσει χάρτες θερμότητας (heatmaps) για να αντιληφθεί πού υπάρχει συνωστισμός ή ακόμα και μεγάλες ουρές και να καθορίσει την αιτία. Τα μεταδεδομένα βίντεο λοιπόν, μπορούν να αξιοποιηθούν και να απεικονιστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να δώσουν μία πλήρη εικόνα στον διαχειριστή και να οδηγήσουν σε τεκμηριωμένες αποφάσεις.
ATM
Για πολλές τράπεζες, η παρακολούθηση βίντεο ξεκινάει έξω από το κτίριο των υποκαταστημάτων στο ΑΤΜ. Πολλές τράπεζες τοποθετούν κάμερες κοντά στα ΑΤΜ γιατί το περιεχόμενο βίντεο από αυτές, θα είναι ένα ισχυρό αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση που παρουσιαστεί ένα πρόβλημα κατά τη συναλλαγή του πελάτη με το τραπεζικό μηχάνημα. Επιπλέον, χάρη στις νέες τεχνολογίες οι χειριστές των καμερών θα λάβουν συναγερμό μέσω της κάμερας σε περίπτωση που κάποιος προσπαθήσει να εγκαταστήσει «σαρωτή» στο μηχάνημα ή σε περίπτωση που κάποιος προσπαθήσει να κλέψει ένα PIN ή να αντιγράψει πληροφορίες από τις μαγνητικές ταινίες που υπάρχουν στις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Μόλις ένας πελάτης αναφέρει ένα τέτοιο συμβάν ή όταν υπάρξει έστω και μία υποψία για υποκλοπή στοιχείων, η τράπεζα μπορεί να αξιοποιήσει το λογισμικό βίντεο για να ελέγξει τις εγγραφές βίντεο και να εντοπίσει τους απατεώνες. Ακόμα, οι ειδοποιήσεις μπορούν επίσης να διαμορφωθούν έτσι ώστε να εντοπίζουν τον ύποπτο μέσω της αναγνώρισης προσώπου σε πραγματικό χρόνο, ακόμη και σε άλλα ΑΤΜ. Με αυτόν τον τρόπο, οι απατεώνες μπορούν να συλληφθούν άμεσα.