Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
1 Νοεμβρίου 2019 11:53

“Αόρατα” τα παράνομα drones για τους πιλότους αεροσκαφών!

e49c82af83929f8b11b0b3eba0134d90 XL ce42ff28

Οι ικανοί πιλότοι, που προσεγγίζουν αεροδιαδρόμους, συνήθως δεν μπορούν να εντοπίσουν τα μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) που καταπατούν τον εναέριο χώρο τους και δεν τα εντοπίζουν πραγματικά ποτέ, όταν αυτά είναι ακίνητα.

Οι ικανοί πιλότοι, που προσεγγίζουν αεροδιαδρόμους, συνήθως δεν μπορούν να εντοπίσουν τα μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) που καταπατούν τον εναέριο χώρο τους και δεν τα εντοπίζουν πραγματικά ποτέ, όταν αυτά είναι ακίνητα.

Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση “International Journal of Aviation, Aeronautics and Aerospace”, αναδεικνύουν την ολοένα αυξανόμενη απειλή στο χώρο των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα, οι πιλότοι εντόπισαν έναν εναέριο εισβολέα σε μόνο 12 από τις 40 περιπτώσεις, ή στο 30% του συνόλου των περιπτώσεων. Όταν το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) δεν κινείται, το έργο γίνεται ακόμα πιο δύσκολο. Μόνο τρία από 22 ακίνητα drones εντοπίστηκαν από τους πιλότους. Η ανίχνευση των drones έγινε σε αποστάσεις από περίπου 65 έως περίπου 709 μέτρα.

Τα προβλήματα από τα drones

Ο δρ. Ράιαν Γουάλας, αναπληρωτής καθηγητής αεροναυτικής επιστήμης στο Αεροναυτικό Πανεπιστήμιο Embry – Riddle, δήλωσε ότι οι επικίνδυνα κοντινές συναντήσεις των αεροσκαφών με τα drones είναι ένα όλο και πιο συχνό πρόβλημα και τα drones που αναφέρουν οι πιλότοι ότι βλέπουν είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς συνήθως αυτά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη δεν γίνονται ορατά από αυτούς.

Ακόμη και στην ιδανική περίπτωση κατά την οποία εντοπίζεται το μη επανδρωμένο αεροσκάφος, η μέγιστη απόσταση εντοπισμού είναι περίπου τα 709 μέτρα, με αποτέλεσμα ο πιλότος να έχει στη διάθεσή του περίπου 21 δευτερόλεπτα για να αποφύγει τη σύγκρουση. Ο δρ. Ματ Βάνς, αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και διαστήματος στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, τονίζει ότι ο χρόνος αυτός είναι αρκετός, αν το drone βρίσκεται ακίνητο σε ένα σημείο, αλλά καθόλου επαρκής, αν αυτό κινείται προς της κατεύθυνση του αεροσκάφους.

“Η κατάσταση είναι πολύ πιο επικίνδυνη όταν και τα δύο κινούνται”, δήλωσε ο ίδιος και πρόσθεσε: “Τα μάτια μας προσαρμόζονται στην κίνηση. Όταν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος δεν κινείται, γίνεται τμήμα του τοπίου”. Ο δρ. Τζον Μ. Λόφι, αναπληρωτής καθηγητής αεροναυτικής και διαστήματος στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα τόνισε ότι η προσγείωση ενός επανδρωμένου αεροσκάφους είναι πολύ επικίνδυνη γιατί η ύπαρξη ενός drone μπορεί να πιάσει τον πιλότο απροετοίμαστο με αποτέλεσμα αυτός να έχει πολύ λίγο χρόνο για να αντιδράσει. “Το ύψος είναι πολύ μικρό για να το προσγειώσουν με ασφάλεια”, δήλωσε ο ίδιος.

Αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ υπάρχουν πάνω από 1,4 εκατομμύρια καταγεγραμμένα και πιθανότατα πολλά περισσότερα μη καταγεγραμμένα drones και ο πολλαπλασιασμός τους συνεχίζεται.

Οι παρολίγον συγκρούσεις μεταξύ επανδρωμένων αεροσκαφών και drones

Στις 21 Οκτωβρίου ένα επανδρωμένο αεροσκάφος που προσέγγιζε το διεθνές αεροδρόμιο της Βοστόνης Logan, ανέφερε πως είδε ένα drone σε ύψος μεγαλύτερο από αυτό που επιτρέπει ο κανονισμός της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (ΟΔΑ). Ενώ η ΟΔΑ “έχει κάνει βήματα για να εξασφαλίσει τον έλεγχο του εναέριου χώρου από επιδρομές drones”, γράφουν οι συγγραφείς της μελέτης, “οι προσπάθειές τους έχουν αντιμετωπιστεί με μικτά αποτελέσματα”.

Προς το παρόν δεν υπάρχει αξιόπιστη μέθοδος για την παρακολούθηση των drones εντός των Ηνωμένων Πολιτειών. Το επόμενο ερευνητικό έργο της συγκεκριμένης ερευνητικής ομάδας θα εξοπλίσει τα drones με ηλεκτρονική συσκευή (UAvionics Ping), η οποία θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ADS – B (αυτόματη εξαρτημένη επιτήρηση – εκπομπή), τεχνολογία εντοπισμού αεροσκαφών. Η νέα μελέτη θα αξιολογήσει κατά πόσον η τεχνολογία αυτή βοηθά τους πιλότους να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τις συγκρούσεις με τα drones.

Από τον Ιανουάριο του 2020, ο Βανς σημείωσε ότι κανένα αεροσκάφος δεν θα επιτρέπεται να πετάει στον ελεγχόμενο εναέριο χώρο κοντά σε αεροδρόμια χωρίς τεχνολογία ανίχνευσης ADS – B, αλλά ο νόμος δεν επεκτείνεται στα μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Εάν όλα τα αεροσκάφη είχαν τέτοια τεχνολογία, οι πιλότοι θα είχαν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του γύρω χώρου, εξασφαλίζοντας, έτσι μεγαλύτερη ασφάλεια, είπε ο Βανς.

πηγή: www.newsit.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Οκτώβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Οκτωβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές...
Κέντρα Λήψης Σημάτων και Λογισμικά Επιτήρησης
Τα συστήματα συναγερμού και τα συστήματα πυρανίχνευσης έχουν έναν και μόνο σκοπό: να ενημερώνουν για μία διάρρηξη, φωτιά ή κατάσταση έκτακτης ανάγκης με αποτέλεσμα να αναλάβουν δράση οι ιδιοκτήτες...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η νέα σειρά αναλογικών καμερών 1080p D0T-LTS της Hikvision μάς εισάγει στο Turbo HD 8.0 με νέα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, όπως η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας (Two-way-Audio) και ο διπλός...
ELDES ESIM320
Το ESIM320 της ELDES είναι ένας gate controler σχεδιασμένος να προσφέρει προστασία και άνεση στη διαχείριση πύλης και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε είδος κτιρίο...
OPTEX AP-SERIES
Η σειρά αισθητήρων ανιχνευτών εισβολής AP της OPTEX αποτελεί μία πρόσθετη λύση ασφάλειας για όσους θέλουν να αναβαθμίσουν τον εσωτερικό τους χώρο προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ασφαλείας στο σύστη...