Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 196
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
28 Αυγούστου 2018 13:17

Ασφαλέστερα αεροδρόμια με τρισδιάστατη καθοδήγηση

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F40122d93f55f49fb6c7b0715c6c431f1 XL

Καθώς η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται στην Ευρώπη, το ίδιο συμβαίνει και με την πρόκληση να διασφαλιστεί πλήρως ότι τα αεροδρόμιά της είναι ασφαλώς προσβάσιμα ανά πάσα στιγμή, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Το BLUEGNSS είναι ένα έργο που υποστηρίζεται από την ΕΕ..Καθώς η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται στην Ευρώπη, το ίδιο συμβαίνει και με την πρόκληση να διασφαλιστεί πλήρως ότι τα αεροδρόμιά της είναι ασφαλώς προσβάσιμα ανά πάσα στιγμή, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Το BLUEGNSS είναι ένα έργο που υποστηρίζεται από την ΕΕ., το οποίο αναπτύσσει παγκόσμιες εφαρμογές δορυφορικής πλοήγησης σε επιλεγμένους ευρωπαϊκούς αερολιμένες με στόχο να αυξήσει την ασφάλεια και την προσβασιμότητα σε αυτούς.
Η BLUEGNSS επικεντρώθηκε στην προώθηση της υιοθέτησης του ευρωπαϊκού παγκόσμιου δορυφορικού συστήματος πλοήγησης (GNSS) στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Κύπρο και τη Μάλτα. Οι τέσσερις χώρες αποτελούν από κοινού το λειτουργικό μπλοκ εναέριου χώρου BLUE MED (FAB), δηλαδή τον εναέριο χώρο στον οποίο η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας γίνεται ανεξάρτητα από τα εθνικά σύνορα. Το BLUE MED είναι ένα από τα εννέα FAB που δημιουργήθηκαν στην Ευρώπη προκειμένου να μειωθεί ο κατακερματισμός του ευρωπαϊκού δικτύου εναέριας κυκλοφορίας.
Ειδικότερα, οι τρισδιάστατες προσεγγίσεις GNSS σχεδιάζονται για 11 αεροδρόμια στην BLUE MED FAB. Προς το παρόν γνωστά είναι 4 στην Ελλάδα και την Ιταλία, 2 στην Κύπρο και 1 στη Μάλτα. Ο πρωταρχικός στόχος είναι η εναρμόνιση της εφαρμογής των απαιτούμενων επιδόσεων πλοήγησης μεταξύ των τεσσάρων χωρών. Αυτό θα επιτρέψει στα αεροσκάφη να πετάξουν σε πολύ συγκεκριμένες διαδρομές με μεγαλύτερη ακρίβεια και θα καταστήσει δυνατό τον άμεσο εντοπισμό της θέσης του αεροσκάφους με απόλυτη ακρίβεια.
Μέχρι στιγμής πάντως έχει σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος όσον αφορά την ασφάλεια και την προσβασιμότητα των αερολιμένων στις επίμαχες χώρες. Ετσι, από τις αρχές του 2018, έχουν επικυρωθεί τρεις νέες διαδικασίες GNSS για τα ιταλικά αεροδρόμια του Κουνέο, της Λαμέτζιο και της Πάρμα, ακολουθούμενα από άλλα δύο για τη Λάρνακα και την Πάφο στην Κύπρο. Οι κακές καιρικές συνθήκες υπό τις οποίες επικυρώθηκαν οι προσεγγίσεις του GNSS της Κύπρου χρησίμευαν για να αποδείξουν τα οφέλη της τρισδιάστατης καθοδήγησης του GNSS. Από το ξεκίνημά της μάλιστα το 2016, η BLUEGNSS έχει σχεδιάσει και επικυρώσει 14 διαδικασίες GNSS.
Οι βελτιωμένες επιδόσεις του ευρωπαϊκού GNSS, Galileo, έχουν επιτευχθεί μέσω της υπηρεσίας EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service). Το EGNOS είναι ένα δορυφορικό σύστημα που βελτιώνει την ακρίβεια του GNSS.
Οι 3 δορυφόροι και το δίκτυο των περισσότερων από 39 σταθμών αναφοράς σε 24 χώρες τού επιτρέπουν να παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι το Galileo μόνο του.
Τα πλεονεκτήματα ασφάλειας του EGNOS και το χαμηλότερο επενδυτικό κόστος ωφελούν σημαντικά κυρίως τα μικρά και περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία συνήθως δεν μπορούν ν’ αντέξουν το υψηλό κόστος εγκατάστασης και συντήρησης επίγειων βοηθημάτων πλοήγησης. Για τον λόγο αυτό, το BLUEGNSS έχει προωθήσει τη χρήση του σε αυτή τη γεωγραφικά «προκλητική» περιοχή της Μεσογείου. «Σήμερα η περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου δεν έχει πλήρη κάλυψη από το EGNOS», τονίζει ο ειδικός του GNSS Πατρίτσιο Βάνι της εταιρείας ENAV S.p.A., η οποία είναι συντονιστής έργου και πάροχος υπηρεσιών αεροναυτιλίας της Ιταλίας, ο οποίος διευκρίνισε ότι «κάθε αεροδρόμιο που συμμετέχει στο έργο παρουσιάζει ένα πολύ διαφορετικό επιχειρησιακό περιβάλλον».
Το όλο έργο δεν επικεντρώθηκε μόνο στον σχεδιασμό και την επικύρωση των προσεγγίσεων GNSS στους αερολιμένες, όπου μέχρι στιγμής δεν υπήρχαν τέτοιες διαδικασίες. Εχει παράσχει επίσης την αναγκαία κατάρτιση για να υποστηρίξει την εφαρμογή από τις χώρες BLUE MED FAB. Οπως μάλιστα επισημαίνει ο Ιταλός ειδικός, μπορεί να χρησιμεύσει ως καταλύτης για την εξάπλωση της απαιτούμενης τεχνογνωσίας στην πλοήγηση στην περιοχή και πέραν αυτής, σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ολες αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν στόχο την επίτευξη υψηλότερης ασφάλειας, αποδοτικότητας καθώς και οικονομικών επιδόσεων και περιβαλλοντικών οφελών που αναμένει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την υλοποίηση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού. Η αρχή πάντως έγινε και το κατά πόσο θα επιτευχθεί ο στόχος θα το δείξει ο χρόνος.
efsyn.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Ασύρματα Συστήματα Πυρανίχνευσης
Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία της πυρασφάλειας φαίνεται πως εξελίσσεται και «μαθαίνει» από τις σημαντικές προκλήσεις που συναντά, τόσο σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την εγκατάσταση, όσο και ...
Λύσεις πυρανίχνευσης, αυτοματισμού και επικοινωνίας παρουσίασε η Force στην XENIA 2024
ο περιοδικό Security Report για ακόμη μία χρονιά βρέθηκε στη μεγαλύτερη έκθεση για τον ξενοδοχειακό κλάδο, την Xenia 2024. Η έκθεση, η οποία διοργανώθηκε το τριήμερο 23-25 Νοεμβρίου στο Metropolit...
Ajax Special Event 2024
Η Ajax Systems στις 21 Νοεμβρίου πραγματοποίησε ένα παγκόσμιο online event όπου επαγγελματίες εγκαταστάτες, εταιρείες και πολλοί άλλοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για νέες λύσεις και νέα πρ...
Ταξινόμηση σημάτων συναγερμού
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια στο κλάδο της ασφάλειας, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται, ανταλλάσσονται και αναμεταδίδονται οι πληροφορίες συναγερμού στα...
Μέγιστη προστασία οικίας με το σύστημα ασφαλείας της ELDES
Με πάνω από 1 εκατομμύριο συσκευές IoT που κατασκευάστηκαν μέχρι τώρα, η ELDES κέρδισε την εμπιστοσύνη των εγκαταστατών και ιδιοκτητών σπιτιών για τα στιβαρά, αξιόπιστα και βολικά συστήματα συναγε...