DIABASTE DWREAN SEC CYP 05
DIGITAL TV 171
20 Ιουλίου 2022 11:34

Check Point Research: Το LinkedIn παραμένει το νούμερο ένα brand απομίμησης σε απόπειρες phishing

linked 42689bf5

Η Check Point Research δημοσιεύει την έκθεση Q2 Brand Phishing Report, επισημαίνοντας τις μάρκες που οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μιμούνται συχνότερα για να εξαπατήσουν άτομα ώστε να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Η Check Point Research (CPR), το τμήμα Threat Intelligence της Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), κορυφαίου παρόχου λύσεων ασφάλειας στον κυβερνοχώρο παγκοσμίως, δημοσίευσε την έκθεση Brand Phishing Report για το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η έκθεση αναδεικνύει τις μάρκες που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης ως το εμπορικό σήμα με τις περισσότερες μιμήσεις, μετά την είσοδο της στη λίστα για πρώτη φορά το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αν και το μερίδιό της έχει ελαφρώς μειωθεί – από 52% το πρώτο τρίμηνο σε 45% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” το δεύτερο τρίμηνο, εξακολουθεί να παρουσιάζει μια ανησυχητική τάση, η οποία και υπογραμμίζει τους συνεχιζόμενους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι χρήστες της αξιόπιστης πλατφόρμας κοινωνικών μέσων. Τα κοινωνικά δίκτυα εξακολουθούν γενικά να είναι η κατηγορία με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενη από την τεχνολογία, η οποία, αυτό το τρίμηνο, κατέλαβε τη δεύτερη θέση από τη ναυτιλία.

Η πιο εντυπωσιακή αύξηση των τεχνολογικών ονομάτων που έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης ήταν αυτή της Microsoft, η οποία αποτέλεσε το 13% του συνόλου των απόπειρων ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, ποσοστό υπερδιπλάσιο από το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ η DHL βρέθηκε στην τρίτη θέση με 12%. Ορισμένες νέες μάρκες που εισήλθαν στην πρώτη δεκάδα ήταν οι Adidas, Adobe και HSBC και παρότι έχουν όλες χαμηλά μονοψήφια ποσοστά θα παρακολουθούνται στενά από τους ερευνητές το γ’ τρίμηνο για τυχόν εξελίξεις.

Η αύξηση στα ποσοστά απάτης που σχετίζονται με τη Microsoft, αποτελεί κίνδυνο τόσο για τα άτομα όσο και για τους οργανισμούς. Από τη στιγμή που κάποιος έχει στα χέρια του τα στοιχεία σύνδεσης του λογαριασμού σας, έχει πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές που βρίσκονται πίσω από αυτόν, όπως το Teams και το SharePoint, καθώς και στον προφανή κίνδυνο παραβίασης του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στο Outlook. Η έκθεση επισημαίνει ένα συγκεκριμένο παράδειγμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ηλεκτρονικού “ψαρέματος” του Outlook, το οποίο παρασύρει τους χρήστες σε μια δόλια ιστοσελίδα αυτού με το θέμα: “[Action Required] Final Reminder – Verify your OWA Account now”, ζητώντας από το θύμα να εισάγει τα στοιχεία σύνδεσής του.

Οι εκστρατείες phishing με βάση το LinkedIn μιμήθηκαν το στυλ επικοινωνίας της επαγγελματικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσαν θέματα όπως: “Εμφανιστήκατε σε 8 αναζητήσεις αυτή την εβδομάδα” ή “Έχετε ένα νέο μήνυμα” ή “Θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί σας μέσω LinkedIn”. Παρόλο που φαινόταν ότι προέρχονταν από το LinkedIn, χρησιμοποιούσαν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ήταν εντελώς διαφορετική από εκείνη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης .

Εν τω μεταξύ, με την αδιάκοπη τάση για ηλεκτρονικές αγορές, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το β’ τρίμηνο του έτους η DHL πλαστογραφήθηκε σε ποσοστό 12% στο σύνολο των επιθέσεων phishing. Η έκθεση αναφέρεται συγκεκριμένα σε μια απάτη phishing που σχετίζεται με την παρακολούθηση μιας αποστολής, με θέμα “Incoming Shipment Notification”, που στόχο είχε να παρασύρει τον καταναλωτή να κάνει κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο.

“Τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” είναι ένα σημαντικό εργαλείο στο οπλοστάσιο κάθε χάκερ, καθώς αναπτύσσονται γρήγορα και μπορούν να στοχεύσουν εκατομμύρια χρήστες με σχετικά χαμηλό κόστος”, δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Research Group Manager της Check Point Software. “Δίνουν στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τη φήμη αξιόπιστων εμπορικών σημάτων για να δώσουν στους χρήστες μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί για την κλοπή προσωπικών ή εμπορικών πληροφοριών με σκοπό το οικονομικό κέρδος.

“Οι εγκληματίες θα χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε μάρκα με επαρκή εμβέλεια και εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, βλέπουμε τους χάκερς να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και brands όπως η Adidas, η Adobe και η HSBC να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο top 10. Οι χάκερς εμπορεύονται την εμπιστοσύνη μας σε αυτές τις μάρκες. Υπάρχει λόγος που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το phishing με βάση τα εμπορικά σήματα. Λειτουργεί. Για αυτό το λόγο, οι καταναλωτές πρέπει να ενεργούν με προσοχή και να ελέγχουν εκείνα τα σημάδια του ψεύτικου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως η κακή γραμματική, τα ορθογραφικά λάθη ή περίεργα ονόματα domains που μπορούν να αποκαλύψουν την απάτη. Αν έχετε αμφιβολίες, κατευθυνθείτε στον επίσημο ιστότοπο του brand αντί να κάνετε κλικ σε οποιουσδήποτε συνδέσμους”.

Μια τέτοια επίθεση phishing όχι μόνο εκμεταλλεύεται την έμμεση εμπιστοσύνη μας σε ένα οικείο εμπορικό σήμα, είτε υιοθετώντας την εικόνα του, είτε χρησιμοποιώντας συχνά μια παρόμοια διεύθυνση URL, αλλά παίζει επίσης με τα ανθρώπινα συναισθήματα, όπως ο φόβος ότι χάνουμε μια σημαντική έκπτωση. Η αίσθηση του επείγοντος που δημιουργείται οδηγεί τους καταναλωτές να κάνουν βιαστικά κλικ χωρίς πρώτα να ελέγξουν αν το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προέρχεται από την εν λόγω μάρκα. Αυτό μπορεί να τους οδηγήσει στο να κατεβάσουν κατά λάθος κακόβουλο λογισμικό ή να παραδώσουν πολύτιμες προσωπικές πληροφορίες που μπορούν να δώσουν στους εγκληματίες πρόσβαση σε ολόκληρο τον διαδικτυακό τους κόσμο με πιθανώς οικονομική ζημία.

Top phishing brands για το Q2 2022

Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε ανάλογες απόπειρες phishing:

  1. LinkedIn (45%)
  2. Microsoft (13%)
  3. DHL (12%)
  4. Amazon (9%)
  5. Apple (3%)
  6. Adidas (2%)
  7. Google (1%)
  8. Netflix (1%)
  9. Adobe (1%)
  10. HSBC (1%)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, τεύχος 133

    Security Report, τεύχος 133

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές...
  • <strong>4η Διεθνής Έκθεση ENERGIA.TEC</strong>

    4η Διεθνής Έκθεση ENERGIA.TEC

    Η εξειδικευμένη έκθεση στην Ελλάδα για το ηλεκτρολογικό υλικό, το φωτισμό, τα συστήματα ασφαλείας και την ηλεκτροκίνηση, έκλεισε με περισσότερες συμμετοχές από κάθε προηγούμενη φορά,  με κορυ...
  • ΗΛΚΑ Α.Ε. : Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Ημερίδα Τεχνολογίας της Dahua

    ΗΛΚΑ Α.Ε. : Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Ημερίδα Τεχνολογίας της Dahua

    Με μεγάλη μαζικότητα διεξήχθη η Ημερίδα Τεχνολογίας που διοργάνωσαν από κοινού οι ΗΛΚΑ Α.Ε. και η Dahua Technology. Ο συνολικός αριθμός των παρευρισκομένων έφτασε σε τριψήφιο αριθμό, ενώ ξεχώρισε ...
  • <strong>Επιλέγοντας φακούς σε ένα Κλειστό κύκλωμα Τηλεόρασης</strong>

    Επιλέγοντας φακούς σε ένα Κλειστό κύκλωμα Τηλεόρασης

    Στα μάτια των περισσοτέρων όλοι οι φακοί κάμερας είναι ίδιοι και κάθε φακός κρίνεται ικανοποιητικός αρκεί να παρέχει εικόνες υψηλής ευκρίνειας. Στον κόσμο των ειδικών όμως, τα πράγματα είναι αρκετ...
  • <strong>Καλώδια Ethernet σε συστήματα βιντεοεπιτήρησης</strong>

    Καλώδια Ethernet σε συστήματα βιντεοεπιτήρησης

    Ένα καλώδιο Ethernet είναι ένας κοινός τύπος καλωδίου δικτύου που χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα για την ενσύρματη σύνδεση πολλών συσκευών, όπως οι υπολογιστές, τα switches, οι κάμερες ασφαλείας, τ...
  • <strong>Πώς θα καταλάβετε ότι ένα σύστημα συναγερμού χρειάζεται αναβάθμιση;</strong>

    Πώς θα καταλάβετε ότι ένα σύστημα συναγερμού χρειάζεται αναβάθμιση;

    Αναπόφευκτα κάποια στιγμή, κάθε ιδιοκτήτης θα πρέπει να αναρωτηθεί - ή θα απευθυνθεί σε έναν ειδικό - για το εάν πρέπει να προχωρήσει στην αναβάθμισή των συστημάτων ασφαλείας του. Παρακάτω, παρατί...
  • <strong>Internet of Things</strong>

    Internet of Things

    Το Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT) αποτελείται από έξυπνες συσκευές που επικοινωνούν μεταξύ τους. Δίνει τη δυνατότητα σε αυτές τις συσκευές να συλλέγουν και να ανταλλάσσουν δεδομένα. Εκτός αυτού, το...
  • <strong>U-PROX</strong>

    U-PROX

    Η PARADOX HELLAS S.A., αποκλειστικός αντιπρόσωπος και εισαγωγέας των ασύρματων συναγερμών U-PROX, διαθέτει στην αγορά μερικά νέα KIT της εταιρίας που προσφέρουν μεγάλη ευελιξία κατά τη διάρκεια τη...
  • <strong>BRADY M211 mobile</strong>

    BRADY M211 mobile

    Η γνωστή εταιρία BRADY που ειδικεύεται σε υλικά και εκτυπωτές σήμανσης εγκαταστάσεων παρουσίασε το νεότερο μοντέλο εκτυπωτή που λειτουργεί μέσω εφαρμογής απο το κινητό τηλέφωνο. Γι’ αυτό το λόγο κ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report Cyprus, τεύχος 6

    Security Report Cyprus, τεύχος 6

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Cyprus! Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε κάθε τεχνικό, ηλεκτρονικό ή ε...
  • IFSEC International 2022 – Ρεπορτάζ από τον εκθεσιακό χώρο του ExCeL στο Λονδίνο!

    IFSEC International 2022 – Ρεπορτάζ από τον εκθεσιακό χώρο του ExCeL στο Λονδίνο!

    Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η διεθνής έκθεση IFSEC International 2022, η οποία επέστρεψε στον εκθεσιακό χώρο ExCeL του Λονδίνου μετά από δύο χρόνια απουσίας. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ...
  • Συνέντευξη με τον Cristiano Montesi, CEO της ELAN

    Συνέντευξη με τον Cristiano Montesi, CEO της ELAN

    Τα τελευταία 25 χρόνια, η ELAN έχει παραγάγει περισσότερα από 600.000.000 μέτρα καλωδίων και έχει πουλήσει περισσότερες από 7.000.000 μπαταρίες! Με εμπειρία από το 1990, η ELAN προμηθεύει προϊόντα ...
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ


Securityreport.gr - Το απόλυτο περιοδικό για τα συστήματα ασφαλείας
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design