Skip to main content
DIABASTE DWREAN SEC CYP 09
DIGITAL TV 183
20 Ιουλίου 2022 11:34

Check Point Research: Το LinkedIn παραμένει το νούμερο ένα brand απομίμησης σε απόπειρες phishing

linked f099d239

Η Check Point Research δημοσιεύει την έκθεση Q2 Brand Phishing Report, επισημαίνοντας τις μάρκες που οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μιμούνται συχνότερα για να εξαπατήσουν άτομα ώστε να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Η Check Point Research (CPR), το τμήμα Threat Intelligence της Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), κορυφαίου παρόχου λύσεων ασφάλειας στον κυβερνοχώρο παγκοσμίως, δημοσίευσε την έκθεση Brand Phishing Report για το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η έκθεση αναδεικνύει τις μάρκες που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης ως το εμπορικό σήμα με τις περισσότερες μιμήσεις, μετά την είσοδο της στη λίστα για πρώτη φορά το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αν και το μερίδιό της έχει ελαφρώς μειωθεί – από 52% το πρώτο τρίμηνο σε 45% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” το δεύτερο τρίμηνο, εξακολουθεί να παρουσιάζει μια ανησυχητική τάση, η οποία και υπογραμμίζει τους συνεχιζόμενους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι χρήστες της αξιόπιστης πλατφόρμας κοινωνικών μέσων. Τα κοινωνικά δίκτυα εξακολουθούν γενικά να είναι η κατηγορία με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενη από την τεχνολογία, η οποία, αυτό το τρίμηνο, κατέλαβε τη δεύτερη θέση από τη ναυτιλία.

Η πιο εντυπωσιακή αύξηση των τεχνολογικών ονομάτων που έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης ήταν αυτή της Microsoft, η οποία αποτέλεσε το 13% του συνόλου των απόπειρων ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, ποσοστό υπερδιπλάσιο από το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ η DHL βρέθηκε στην τρίτη θέση με 12%. Ορισμένες νέες μάρκες που εισήλθαν στην πρώτη δεκάδα ήταν οι Adidas, Adobe και HSBC και παρότι έχουν όλες χαμηλά μονοψήφια ποσοστά θα παρακολουθούνται στενά από τους ερευνητές το γ’ τρίμηνο για τυχόν εξελίξεις.

Η αύξηση στα ποσοστά απάτης που σχετίζονται με τη Microsoft, αποτελεί κίνδυνο τόσο για τα άτομα όσο και για τους οργανισμούς. Από τη στιγμή που κάποιος έχει στα χέρια του τα στοιχεία σύνδεσης του λογαριασμού σας, έχει πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές που βρίσκονται πίσω από αυτόν, όπως το Teams και το SharePoint, καθώς και στον προφανή κίνδυνο παραβίασης του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στο Outlook. Η έκθεση επισημαίνει ένα συγκεκριμένο παράδειγμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ηλεκτρονικού “ψαρέματος” του Outlook, το οποίο παρασύρει τους χρήστες σε μια δόλια ιστοσελίδα αυτού με το θέμα: “[Action Required] Final Reminder – Verify your OWA Account now”, ζητώντας από το θύμα να εισάγει τα στοιχεία σύνδεσής του.

Οι εκστρατείες phishing με βάση το LinkedIn μιμήθηκαν το στυλ επικοινωνίας της επαγγελματικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσαν θέματα όπως: “Εμφανιστήκατε σε 8 αναζητήσεις αυτή την εβδομάδα” ή “Έχετε ένα νέο μήνυμα” ή “Θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί σας μέσω LinkedIn”. Παρόλο που φαινόταν ότι προέρχονταν από το LinkedIn, χρησιμοποιούσαν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ήταν εντελώς διαφορετική από εκείνη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης .

Εν τω μεταξύ, με την αδιάκοπη τάση για ηλεκτρονικές αγορές, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το β’ τρίμηνο του έτους η DHL πλαστογραφήθηκε σε ποσοστό 12% στο σύνολο των επιθέσεων phishing. Η έκθεση αναφέρεται συγκεκριμένα σε μια απάτη phishing που σχετίζεται με την παρακολούθηση μιας αποστολής, με θέμα “Incoming Shipment Notification”, που στόχο είχε να παρασύρει τον καταναλωτή να κάνει κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο.

“Τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” είναι ένα σημαντικό εργαλείο στο οπλοστάσιο κάθε χάκερ, καθώς αναπτύσσονται γρήγορα και μπορούν να στοχεύσουν εκατομμύρια χρήστες με σχετικά χαμηλό κόστος”, δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Research Group Manager της Check Point Software. “Δίνουν στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τη φήμη αξιόπιστων εμπορικών σημάτων για να δώσουν στους χρήστες μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί για την κλοπή προσωπικών ή εμπορικών πληροφοριών με σκοπό το οικονομικό κέρδος.

“Οι εγκληματίες θα χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε μάρκα με επαρκή εμβέλεια και εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, βλέπουμε τους χάκερς να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και brands όπως η Adidas, η Adobe και η HSBC να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο top 10. Οι χάκερς εμπορεύονται την εμπιστοσύνη μας σε αυτές τις μάρκες. Υπάρχει λόγος που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το phishing με βάση τα εμπορικά σήματα. Λειτουργεί. Για αυτό το λόγο, οι καταναλωτές πρέπει να ενεργούν με προσοχή και να ελέγχουν εκείνα τα σημάδια του ψεύτικου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως η κακή γραμματική, τα ορθογραφικά λάθη ή περίεργα ονόματα domains που μπορούν να αποκαλύψουν την απάτη. Αν έχετε αμφιβολίες, κατευθυνθείτε στον επίσημο ιστότοπο του brand αντί να κάνετε κλικ σε οποιουσδήποτε συνδέσμους”.

Μια τέτοια επίθεση phishing όχι μόνο εκμεταλλεύεται την έμμεση εμπιστοσύνη μας σε ένα οικείο εμπορικό σήμα, είτε υιοθετώντας την εικόνα του, είτε χρησιμοποιώντας συχνά μια παρόμοια διεύθυνση URL, αλλά παίζει επίσης με τα ανθρώπινα συναισθήματα, όπως ο φόβος ότι χάνουμε μια σημαντική έκπτωση. Η αίσθηση του επείγοντος που δημιουργείται οδηγεί τους καταναλωτές να κάνουν βιαστικά κλικ χωρίς πρώτα να ελέγξουν αν το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προέρχεται από την εν λόγω μάρκα. Αυτό μπορεί να τους οδηγήσει στο να κατεβάσουν κατά λάθος κακόβουλο λογισμικό ή να παραδώσουν πολύτιμες προσωπικές πληροφορίες που μπορούν να δώσουν στους εγκληματίες πρόσβαση σε ολόκληρο τον διαδικτυακό τους κόσμο με πιθανώς οικονομική ζημία.

Top phishing brands για το Q2 2022

Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε ανάλογες απόπειρες phishing:

  1. LinkedIn (45%)
  2. Microsoft (13%)
  3. DHL (12%)
  4. Amazon (9%)
  5. Apple (3%)
  6. Adidas (2%)
  7. Google (1%)
  8. Netflix (1%)
  9. Adobe (1%)
  10. HSBC (1%)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, τεύχος Δεκεμβρίου 2023

    Security Report, τεύχος Δεκεμβρίου 2023

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος, θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
  • Υβριδικά συστήματα συναγερμού

    Υβριδικά συστήματα συναγερμού

    Σε μια εποχή όπου η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων παγκοσμίως, τα υβριδικά συστήματα συναγερμού έχουν αναδειχθεί σε ένα ζωτικό εργαλείο για την προστασία κατοικιών, επιχειρήσεων ...
  • Ajax Special Event

    Ajax Special Event

    Το 5ο κατά σειρά εικονικό event της Ajax Systems ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία στις 20 Οκτωβρίου του 2023! Για μία ακόμα χρονιά, η εταιρεία άνοιξε τα χαρτιά της ανακοινώνοντας νέες αλλαγές στο...
  • Hikvision Smart IPC κάμερες

    Hikvision Smart IPC κάμερες

    H Hikvision παρουσίασε πρόσφατα νέα μοντέλα δικτυακών καμερών Smart IPC, τα οποία υποστηρίζουν πολλαπλές «έξυπνες» λειτουργίες, ενώ διαθέτουν και πολλά νέα μοναδικά χαρακτηριστικά, που τις καθιστο...
  • Comelit Vedo

    Comelit Vedo

    Το Vedo δεν είναι απλώς ένα σύστημα συναγερμού. Αντιπροσωπεύει την επανάσταση στην τεχνολογία, στην αποτελεσματική ασφάλεια και την απλότητα στον προγραμματισμό. Η εγκατάσταση του Vedo γίνεται πολ...
  • Συνέντευξη με τον Άλκη Ζαμπετάκη, IP Surveillance Product Manager της CPI SA

    Συνέντευξη με τον Άλκη Ζαμπετάκη, IP Surveillance Product Manager της CPI SA

    Από την ίδρυσή της το 1990, αποστολή της CPI ήταν μέσα από προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας να ενισχύσει τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και την ανταγωνι...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report Cyprus, τεύχος 09

    Security Report Cyprus, τεύχος 09

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Cyprus! Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε κάθε τεχνικό, ηλεκτρονικό ή ...
  • IFSEC International 2023

    IFSEC International 2023

    Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 50ή επέτειο της IFSEC και το περιοδικό Security Report ταξίδεψε στο Λονδίνο για να σας μεταφέρει πλούσιο ρεπορτάζ από τη διεθνή έκθεση! Η δημοσιογραφική ομάδα της L...
  • Κωνσταντίνος Ραβάνης, CEO Rakson

    Κωνσταντίνος Ραβάνης, CEO Rakson

    Το 2023 αποτελεί χρονιά ορόσημο για την Rakson A.E., καθώς η εταιρεία γιορτάζει 35 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας στην ελληνική αγορά. Σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται και αντ...
  • Η τεχνολογία Ultra-Wideband θα αναδιαμορφώσει τον κλάδο του Access Control

    Η τεχνολογία Ultra-Wideband θα αναδιαμορφώσει τον κλάδο του Access Control

    Από τις αρχές του 2020, τα smartphones της Apple, της Samsung και της Xiaomi είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία υπερευρείας ζώνης Ultra-Wideband (UWB). Η Apple χρησιμοποιεί το UWB για κοινή χρήση...
  • Ολυμπιακοί Αγώνες 2024

    Ολυμπιακοί Αγώνες 2024

    Τόσο η Εθνοσυνέλευση όσο και η Γερουσία της Γαλλίας, έχουν εγκρίνει νέο νόμο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι. Το άρθρο 7, που μέχρι τώρα φαίνεται να αποτελεί την πιο αμφιλεγόμενη ...
  • Ο ήχος στα συστήματα ασφαλείας και η απόδοση της επένδυσης

    Ο ήχος στα συστήματα ασφαλείας και η απόδοση της επένδυσης

    Σε όλο τον κόσμο, οι ομάδες και οι υπεύθυνοι ασφαλείας βρίσκονται «υπό πίεση», όταν πρέπει να δικαιολογήσουν τι κάνουν και πώς το κάνουν, αλλά αυτό δεν ισχύει μόνο για τον κλάδο της ασφάλειας. Σε ...
  • Ανάλυση IP καμερών

    Ανάλυση IP καμερών

    Σήμερα, η ανάλυση των IP καμερών ποικίλει ανάλογα με τις προτιμήσεις, την τιμή και τις απαιτήσεις της ίδιας της εγκατάστασης. Από 720p έως 4K και ακόμα παραπάνω, η ανάλυση μίας κάμερας αποτελεί, α...
  • Η παγκόσμια αγορά των λογισμικών διαχείρισης βίντεο θα αγγίξει τα 31 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027

    Η παγκόσμια αγορά των λογισμικών διαχείρισης βίντεο θα αγγίξει τα 31 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027

    Τα λογισμικά διαχείρισης βίντεο, αποτελούν σήμερα θεμέλιους λίθους κάθε συστήματος βιντεοεπιτήρησης, επιτρέποντας στους χειριστές να διαχειριστούν τον εξοπλισμό ασφαλείας εξ’ αποστάσεως, αλλά και ...