Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 208
securityreport e mag odhgos 2021
17 Ιουνίου 2016 20:50

«Διακοσμητικοί» οι υπάλληλοι εταιρειών σεκιούριτι

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fbe309fc247327a30fad770e6d80960a7 XL

Τα συχνά περιστατικά επιθέσεων κατά ελεγκτών και εξοπλισμού του μετρό, οι βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ, οι προπηλακισμοί οδηγών, δεν θυμίζουν σε τίποτα συνθήκες μιας ευνομούμενης κοινωνίας, που μπορεί να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους πολίτες της. Παράλληλα, η αδράνεια την οποία επιδεικνύουν το υπουργείο Μεταφορών.Τα συχνά περιστατικά επιθέσεων κατά ελεγκτών και εξοπλισμού του μετρό, οι βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ, οι προπηλακισμοί οδηγών, δεν θυμίζουν σε τίποτα συνθήκες μιας ευνομούμενης κοινωνίας, που μπορεί να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους πολίτες της. Παράλληλα, η αδράνεια την οποία επιδεικνύουν το υπουργείο Μεταφορών αλλά και η διοίκηση του ΟΑΣΑ δεν φαίνεται να οδηγούν τις συγκοινωνίες σε ένα πιο ασφαλές τοπίο. Ενδεικτική της παθητικότητας της πολιτείας ήταν η απόφαση του ΟΑΣΑ να διακόψει την κυκλοφορία λεωφορείων και τρόλεϊ κατά τις βραδινές ώρες γύρω από το Πολυτεχνείο, προκειμένου να αποφύγει τις επιθέσεις κατά των οχημάτων της. Η αδυναμία καταστολής της παραβατικότητας οδηγεί σε περιορισμό της ποιότητας αλλά και της ποσότητας, σε ορισμένες περιπτώσεις, των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Από το περιστατικό της λεκτικής επίθεσης ελεγκτή κατά επιβάτη, ο οποίος έχασε τη ζωή του πέφτοντας από το λεωφορείο κατά τη διάρκεια ελέγχου εισιτηρίων πριν από τρία χρόνια μέχρι τη δημοσιοποίηση των ονομάτων ελεγκτών του μετρό σε ιστοσελίδα και τα συνθήματα που γράφτηκαν έξω από τα σπίτια δύο γυναικών ελεγκτών, η κατάσταση βαίνει κλιμακούμενη.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είναι τρομοκρατημένοι, μετά τη δημοσιοποίηση των ονομάτων τους σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου. Οι έλεγχοι εισιτηρίων έχουν ατονήσει, ενώ δεν υπάρχει κανένας απολύτως μηχανισμός που να εγγυάται την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στους σταθμούς και τους συρμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Οι υπάλληλοι σεκιούριτι που απασχολούνται στη φύλαξη των σταθμών δεν έχουν καμία ευχέρεια κινήσεων, ενώ σε περίπτωση που σημειωθεί κάποιο περιστατικό μπορούν μόνο να καλέσουν την αστυνομία. «Το γεγονός ότι δεν οπλοφορούν και νομικά δεν έχουν καμία απολύτως δικαιοδοσία πάνω σε επιβάτες, που μπορεί να εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά τους καθιστά σχεδόν διακοσμητικούς» εξηγεί ελεγκτής του μετρό, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Λίγους μήνες νωρίτερα και πριν από το περιστατικό της ανάρτησης των ονομάτων ελεγκτών, αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ., της κρατικής ασφάλειας (περίπου 80) αλλά και της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ), διατάχθηκαν να περιπολούν με πολιτικά έξω από τους σταθμούς του μετρό για να ενισχύσουν τη φύλαξή τους. Παράλληλα, περίπου 60 δικυκλιστές που εκτελούσαν νυχτερινή υπηρεσία στο κέντρο της πρωτεύουσας (τομέας Αθηνών) απασχολούνται εξ ολοκλήρου με τη φύλαξη των σταθμών. Ωστόσο, ενώ ζητήθηκε από τους αστυνομικούς της υπηρεσίας να περιπολούν πεζή και εντός των σταθμών, αυτό δεν συνέβη, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν δύσκολη η φύλαξη των μοτοσικλετών τους, με συνέπεια το έργο τους να περιορίζεται μόνο στις εισόδους των σταθμών και όχι μέσα σε αυτούς όπου δεν υπάρχει η παραμικρή φύλαξη.

Κλοπές πορτοφολιών

Το δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μαστίζεται από «πορτοφολάδες» όπως παραδέχονται εργαζόμενοι, επιβάτες αλλά και στελέχη της εταιρείας. Καθημερινά οι απόπειρες κλοπής πορτοφολιών, συνήθως μέσα από τσάντες, φτάνουν ακόμη και τις 40, εκ των οποίων οι μισές σχεδόν στέφονται με επιτυχία για τους πορτοφολάδες, όπως εξηγούν εργαζόμενοι. Η πιο επικίνδυνη διαδρομή στο τμήμα από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά εντοπίζεται μεταξύ Θησείου και Βικτώριας. Κρούσματα παρατηρούνται και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, ωστόσο σε περιορισμένη έκταση και αυτό γιατί όπως τονίζουν στελέχη των ΣΤΑΣΥ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (η γραμμή 1 του μετρό) κινείται κατά μήκος πιο εμπορικών περιοχών.

Πηγή kathimerini.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2026
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος, θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα που απευθύν…
Sicurezza 2025
Για τρεις μέρες, το Μιλάνο συγκέντρωσε όλους τους επαγγελματίες της αγοράς μας – και όχι για να ψωνίσουν και να κάνουν τις διακοπές τους στη μεγάλη εμπορική πόλη! Η διεθνής έκθεση Sicurezza 2025 που…
B-SAFE
Αυτόν τον μήνα, μεταφερόμαστε στη Θεσσαλονίκη για να σας παρουσιάσουμε ακόμα ένα κατάστημα της αγοράς μας! Η B-SAFE μετρά 20 χρόνια πρωτοπορίας και ο Ισαάκ Καντός, Διπλ. Μηχανικός MSc DIC και Pro…
Θεματικός μήνας SATEL από την ARK
Η ARK ολοκλήρωσε με εξαιρετική επιτυχία τον θεματικό μήνα SATEL, μία ολοκληρωμένη σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου και προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό…
Οι λύσεις ασφαλείας, δικτύωσης και ηλεκτροκίνησης που συναντήσαμε στην Xenia 2025
Για ακόμα μία χρονιά, το περιοδικό Security Report βρέθηκε στη μεγαλύτερη εγχώρια έκθεση του ξενοδοχειακού κλάδου, την Xenia 2025. Η έκθεση διοργανώθηκε στις 22-24 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo…
Ajax Special Event: Dare to be first
Την Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025, συνδεθήκαμε στο 7ο Ajax Special Event με θέμα «Dare to be first», με την Ajax Systems να ανακοινώνει 55 νέα προϊόντα! Σε ένα event παγκόσμιου βεληνεκούς, με 13 ο…
ELDES EWC1AM
Η ασφάλεια της περιμέτρου ενός χώρου είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα στην προστασία κάθε κατοικίας ή επαγγελματικού κτιρίου. Το EWC1AM, το νέο ασύρματο outdoor curtain motion detector της ELDE…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.