Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Έρχονται τα … πυροσβεστικά drones
Τα drones (μη επανδρωμένα αεροσκάφη) έχουν πλέον μπει για τα καλά στη ζωή μας σε πολλούς τομείς. Στο εγγύς μέλλον θα μπορούσαν να φέρουν μια επανάσταση και στον τομέα της πρόληψης και έγκαιρης αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών. Μία καταλανική εταιρεία ονόματι Singular Aircraft κατασκεύασε ένα μεγάλο υδροπλάνο χωρίς πιλότο.Τα drones (μη επανδρωμένα αεροσκάφη) έχουν πλέον μπει για τα καλά στη ζωή μας σε πολλούς τομείς. Στο εγγύς μέλλον θα μπορούσαν να φέρουν μια επανάσταση και στον τομέα της πρόληψης και έγκαιρης αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών.
Μία καταλανική εταιρεία ονόματι Singular Aircraft κατασκεύασε ένα μεγάλο υδροπλάνο χωρίς πιλότο, το Flyox 1, με δυνατότητα ρίψης δύο τόνων νερού ή επιβραδυντικού υγρού και αυτονομία πτήσης 6 ωρών και 45 λεπτών.
Όπως επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα Le Monde, πρόκειται για το μεγαλύτερο πολιτικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Το Flyox 1 έχει μήκος 11,50 μέτρα και άνοιγμα φτερών 14 μέτρα ενώ ζυγίζει 1,75 τόνο.
Χρειάζεται μια έκταση μόλις 313 μέτρων για να απογειωθεί και 209 μέτρων προκειμένου να προσγειωθεί και μπορεί να το κάνει είτε σε κάποια κλασική πίστα, είτε στο νερό. Οι νυχτερινές πτήσεις δεν το ενοχλούν καθόλου ενώ μπορεί, με τους κατάλληλους ανεφοδιασμούς, να λειτουργήσει για περισσότερες από 50 συνεχόμενες ώρες.
«Περίπου 100 πυροσβέστες χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο», επισημαίνει η κατασκευάστρια εταιρεία, που έχει έδρα τόσο τη Βαρκελώνη όσο και τη Μάλτα.
«Το Flyox 1 φιλοδοξεί να βάλει τέλος σε αυτές τις θλιβερές στατιστικές εποπτεύοντας τα δάση, εντοπίζοντας εγκαίρως και σβήνοντας τις πυρκαγιές»
Μέσα Μαΐου, αυτό το μη επανδρωμένο υδροπλάνο πραγματοποίησε μια πρώτη δοκιμαστική πτήση 475 χιλιομέτρων στην Ισλανδία, χωρίς να διαταράξει την εναέρια κυκλοφορία γύρω από το αεροδρόμιο του Ρέικιαβικ. Η Singular Aircraft επιμένει πως το κόστος του (θα) είναι χαμηλό συγκριτικά με τα πλεονεκτήματά του. Προς το παρόν όμως δεν δίνει περισσότερες πληροφορίες.
Πηγή: tanea.gr