Skip to main content
Hermes Banner 1
Digi 207
securityreport e mag odhgos 2021
28 Ιουλίου 2025 09:35

Η Microsoft ηγείται στις επιθέσεις του brand phishing – Ποιες άλλες εταιρείες είναι στην κορυφή

phishing a09e205d

Οι επιθέσεις phishing αυξάνονται όλο και περισσότερο με τον καιρό που περνάει με αποτέλεσμα οι στόχοι αυτών των επιθέσεων να γίνονται όλο και πιο συχνοί.

Η τελευταία αναφορά της Check Point Research, το Τμήμα Πληροφοριών Απειλών της Check Point Software Technologies, περιγράφει το brand phishing, δηλαδή τα brands που μιμούνται πιο συχνά οι κυβερνοεγκληματίες για να αποσπάσουν ευαίσθητες προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες, υπογραμμίζοντας τη συνεχή εξέλιξη των τακτικών phishing.

Κατά το β’ τρίμηνο του 2025, η Microsoft διατήρησε τη θέση της ως ο πιο συχνά στοχευμένος οργανισμός, εμφανιζόμενη στο 25% όλων των προσπαθειών phishing. Η Google ακολούθησε στη δεύτερη θέση με 11%, ενώ η Apple κατείχε την τρίτη με 9%. Σημαντική εξέλιξη αποτελεί η επανεμφάνιση του Spotify στη δεκάδα για πρώτη φορά από το Δ’ Τρίμηνο του 2019, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση με 6% της δραστηριότητας phishing. Ο τομέας της Τεχνολογίας παρέμεινε ο πιο συχνά μιμούμενος κλάδος, ακολουθούμενος από τα Κοινωνικά Δίκτυα και το Λιανεμπόριο.

Ο Omer Dembinsky, Data Research Manager στην Check Point Software, σχολίασε: «Οι κυβερνοεγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι χρήστες σε γνωστά brands. Η επανεμφάνιση του Spotify και η αύξηση των απατών που σχετίζονται με ταξίδια –ειδικά ενόψει του καλοκαιριού και των σχολικών διακοπών– δείχνουν πώς οι επιθέσεις phishing προσαρμόζονται στη συμπεριφορά των χρηστών και στις εποχικές τάσεις. Η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και οι μηχανισμοί ασφαλείας παραμένουν κρίσιμοι για τη μείωση του κινδύνου παραβίασης».

Οι 10 πιο στοχευμένοι οργανισμοί στο β’ τρίμηνο του 2025

Microsoft – 25%
Google – 11%
Apple – 9%
Spotify – 6%
Adobe – 4%
LinkedIn – 3%
Amazon – 2%
Booking – 2%
WhatsApp – 2%
Facebook – 2%

phishing card

Εκστρατεία Phishing υποδύεται το Spotify

Μία από τις πιο προβεβλημένες επιθέσεις phishing του τριμήνου στόχευσε χρήστες του Spotify. Οι κυβερνοεγκληματίες δημιούργησαν μια κακόβουλη σελίδα σύνδεσης στη διεύθυνση:
premiumspotify[.]abdullatifmoustafa0[.]workers.dev, η οποία ανακατεύθυνε τους χρήστες στη διεύθυνση: activegate[.]online/id1357/DUVzTTavlOw/CgJiMcgc0fMOJY29SAg5JRoH?

Η σελίδα phishing αναπαρήγαγε με ακρίβεια το περιβάλλον σύνδεσης του Spotify, χρησιμοποιώντας παρόμοια γραφικά και στοιχεία διεπαφής του χρήστη. Τα θύματα καλούνταν να εισάγουν τα ονόματα χρήστη και τους κωδικούς πρόσβασης, τα οποία στη συνέχεια οδηγούνταν σε μια ψεύτικη σελίδα πληρωμής που προσπαθούσε να υποκλέψει και τα στοιχεία πιστωτικής κάρτας.

Αυτή η εκστρατεία σηματοδοτεί την πρώτη επανεμφάνιση του Spotify στις κορυφαίες θέσεις phishing από το Δ’ Τρίμηνο του 2019 — και υπογραμμίζει πώς οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας πλέον στοχοποιούνται εξίσου επιθετικά με τις τεχνολογικές πλατφόρμες.

Brand phishing: Επικίνδυνη άνοδος απατών με θέμα την Booking.com
Μια ακόμη σημαντική τάση κατά το β’ τρίμηνο του 2025 ήταν η απότομη αύξηση των phishing domains που σχετίζονται με το Booking.com, με περισσότερους από 700 νέους τομείς να καταχωρούνται χρησιμοποιώντας τη μορφή confirmation-id.com. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 1000% σε σύγκριση με τις αρχές του έτους.

Πολλοί από αυτούς τους ιστότοπους ενσωμάτωναν πραγματικά δεδομένα χρηστών, όπως ονόματα και στοιχεία επικοινωνίας, για να ενισχύσουν την αξιοπιστία και την αίσθηση του κατεπείγοντος. Αν και οι σελίδες αυτές είχαν σύντομη διάρκεια ζωής, αναδεικνύουν τη συνεχή εξατομίκευση και στοχευμένη φύση των phishing επιθέσεων.

Οι τεχνολογικές και ψηφιακές πλατφόρμες στο επίκεντρο
Ο τομέας της Τεχνολογίας συνέχισε να κυριαρχεί ως ο πιο συχνά μιμούμενος κλάδος σε επιθέσεις brand phishing κατά το β’ τρίμηνο του 2025. Κολοσσοί όπως η Microsoft, η Google και η Apple παραμένουν βασικοί στόχοι λόγω της ευρείας χρήσης τους σε διαδικασίες ταυτοποίησης και παραγωγικότητας.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το LinkedIn, το WhatsApp και το Facebook εξακολουθούν να είναι από τους πιο συχνούς στόχους επιθέσεων. Οι κλάδοι του λιανεμπορίου και των ταξιδιών –συμπεριλαμβανομένων των Amazon και Booking.com – αξιοποιήθηκαν από επιτιθέμενους που επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν την εποχική δραστηριότητα σε αγορές και ταξίδια.

Η Check Point δημοσιεύει την κατάταξη Brand Phishing κάθε τρίμηνο. Η κατάταξη βασίζεται σε δεδομένα από την πλατφόρμα ThreatCloud AI της Check Point. Η έκθεση αναλύει phishing emails, ψεύτικους ιστότοπους και απόπειρες μίμησης σε πολλαπλά κανάλια.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2025
Κυκλοφορεί το Security Report Δεκεμβρίου Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχο…
Συστήματα και εφαρμογές πυρανίχνευσης
Για παλαιά και νέα κτίρια όλων των μεγεθών απαιτείται πλέον να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να υιοθετηθούν λύσεις για την πρόληψη και την προστασία από δυνητικές καταστροφές που μπορεί να προ…
Η ΤopVision Security επισκέφθηκε την Dahua Technology στην Κίνα!
Τον Οκτώβριο, η ομάδα της εταιρείας TopVision Security, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και συνεργάτης της Dahua Technology στην ελληνική αγορά, έζησε από κοντά μία μοναδική εμπειρία πραγματοποιώντας επίσκεψ…
Παρουσίαση νέων IP καμερών και καταγραφικών Iris Systems από τη Novatron Security Distribution
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, η Novatron Security Distribution υποδέχθηκε επαγγελματίες του κλάδου ασφαλείας στις εγκαταστάσεις της στην Κηφισιά, σε μια πολυαναμενόμενη εκδήλωση αφιερωμένη στα νέα προϊόν…
STATHIS GP: 30 χρόνια εξέλιξης, τεχνολογίας και αξιοπιστίας
Από το 1995 και συνεχίζοντας δυναμικά μέχρι σήμερα, η Στάθης Νικόλαος & Αικατερίνη Ο.Ε. / STATHIS GP βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των πελατών της, προσφέροντας τη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία σε η…
Η «καρδιά» της λειτουργίας «χτυπά» εδώ
Το Security Report συνομιλεί με έναν έμπειρο Χειριστή Κέντρου Λήψης Σημάτων της εταιρείας Ελληνικός Κεντρικός Σταθμός Α.Ε. - ΕΡΜΗΣ. Ο Αθανάσιος Ρίζος μας μιλά για τις απαιτήσεις του ρόλου που έχε…
Η Electrosystems εντυπωσίασε στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο, 11 Οκτωβρίου, η Electrosystems πραγματοποίησε το πιο πρωτότυπο και επιτυχημένο event του 2025 με την προσέλευση να «χτυπάει» κόκκινο και να δίνουν το «παρών» πάνω από 170 επαγγελματίες ε…
Μείωση CO2 και βιώσιμη ανάπτυξη από την Dahua Technology
Η Dahua Technology δεσμεύεται να βελτιώσει τις δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης και να καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για την οικοδόμηση ενός «πράσινου» και ασφαλούς ψηφιακού κόσμου, αναπτύσσοντας κα…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.