Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
20 Σεπτεμβρίου 2018 10:25

Η Θεσσαλονίκη αποκτά τον δικό της ρόλο στην εποχή του IoT

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fc4506b121285f8fdae137bb4f4be6c4a XL

Σημαντικό μερίδιο στα οφέλη της εποχής του ‘Ιντερνετ των Πραγμάτων (IoT) θα έχουν και οι Ευρωπαίοι ηλικίας άνω των 65 ετών και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ACTIVAGE, η Θεσσαλονίκη αποκτά τον δικό της ρόλο στο κομμάτι εκείνο της τεχνολογικής εξέλιξης, που αφορά την..

Σημαντικό μερίδιο στα οφέλη της εποχής του ‘Ιντερνετ των Πραγμάτων (IoT) θα έχουν και οι Ευρωπαίοι ηλικίας άνω των 65 ετών και στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ACTIVAGE, η Θεσσαλονίκη αποκτά τον δικό της ρόλο στο κομμάτι εκείνο της τεχνολογικής εξέλιξης, που αφορά την κινητικότητα των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας σε ένα παρόν εκατομμυρίων διασυνδεμένων συσκευών. Αναλυτικότερα, το έργο ACTIVAGE στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου ευρωπαϊκού συστήματος επικοινωνίας συσκευών μέσω Διαδικτύου (IOΤ) για ηλικιωμένους σε επτά ευρωπαϊκές χώρες. Από ελληνικής πλευράς, στο έργο μετέχει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ – ΙΜΕΤ), το οποίο αναλαμβάνει να υλοποιήσει στη Θεσσαλονίκη την πιλοτική εφαρμογή της Πλατφόρμας Ασφαλούς Κινητικότητας του έργου για χρήστες άνω των 65.

Αφορμή για την υλοποίηση και χρηματοδότηση αυτού του προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί το γεγονός ότι η ηλικιακή κατανομή του πληθυσμού της Ευρώπης μεταβάλλεται σημαντικά. Μέχρι το 2020 υπολογίζεται ότι ο πληθυσμός των ηλικιωμένων Ευρωπαίων πολιτών θα έχει αυξηθεί κατά 28%. Στο πλαίσιο του προγράμματος ACTIVAGE δημιουργείται η πρώτη ευρωπαϊκή πιλοτική εφαρμογή μεγάλης κλίμακας για «έξυπνα» περιβάλλοντα, η οποία επικεντρώνεται στους ηλικιωμένους. Στόχο αποτελεί η υποστήριξη της αυτόνομης διαβίωσης των ηλικιωμένων, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα για έναν ενεργό και υγιή τρόπο διαβίωσης, τόσο μέσα όσο και έξω από τον χώρο του σπιτιού τους.
Η Πλατφόρμα Ασφαλούς Κινητικότητας για χρήστες άνω των 65 ετών στην πόλη της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως η προσωποποιημένη παρακολούθηση κινητικότητας, η ενημέρωση και πληροφόρηση του χρήστη για τις μετακινήσεις του, πχ. μέσω της εύρεσης πιο “άνετων” διαδρομών στην καθημερινότητά του, καθώς και η ενημέρωσή του σε πραγματικό χρόνο (real time) όταν ως οδηγός βρεθεί σε επικίνδυνες καταστάσεις.
Εθελοντική συμμετοχή χρηστών άνω των 65 ετών μέσω μιας απλής και φιλικής εφαρμογής στο κινητό ή το τάμπλετ
‘Οπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συνεργάτης ερευνητής του ΕΚΕΤΑ – ΙΜΕΤ, Χάρης Χαλκιαδάκης, η αξιολόγηση της λειτουργίας των υπηρεσιών αυτών θα γίνει με την εθελοντική συμμετοχή χρηστών ηλικίας 65 ετών και άνω, οι οποίοι μπορούν να εγγραφούν στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΚΕΤΑ-ΙΜΕΤ, πληκτρολογώντας την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.activage.imet.gr/

“Η πρόσβαση στην εφαρμογή είναι απλή και θεωρώ πολύ φιλική προς τον χρήστη και γίνεται μέσω έξυπνου κινητού ή τάμπλετ. Γίνεται μια αρχική και μια τελική καταγραφή των δεδομένων των μετακινήσεων, ώστε να μπορούμε να αξιολογήσουμε τη βελτίωση. Για να πούμε ότι έχουμε αξιόπιστα αποτελέσματα, υπολογίσαμε πως χρειάζεται να γίνουν 500 χρήσεις (της εφαρμογής) και ο αριθμός αυτός μπορεί να αφορά και σε 500 χρήστες” εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κΧαλκιαδάκης, ενώ προσθέτει ότι ο χρήστης της συσκευής, αφού ολοκληρώσει τη διαδρομή του με βάση τις οδηγίες, μπορεί να συνδεθεί με την πλατφόρμα και μέσα από δύο tabs (καρτέλες), για ένα χρονικό διάστημα που θα θέσει ο ίδιος, να κάνει monitoring των μετακινήσεών του, να δει δηλαδή από πού έχει περάσει, ποια ήταν η μέση εκτιμώμενη ταχύτητά του, πόσα χιλιόμετρα διήνυσε κτλ.
Αναλυτικά, οι υπηρεσίες που παρέχονται στο πλαίσιο της πλατφόρμας (επιστημονικός υπεύθυνος του έργου είναι ο δρ Ευάγγελος Μητσάκης), είναι:
*Προσωποποιημένη παρακολούθηση κινητικότητας: παρέχει στο χρήστη πληροφορίες που θα ενθαρρύνουν τις βιώσιμες μετακινήσεις, συμπεριλαμβάνοντας τη συνολική απόσταση μετακινήσεων, περιοχές που ο χρήστης επισκέπτεται τακτικά, μέση ταχύτητα μετακινήσεων, μέση χρονική διάρκεια μετακινήσεων κ.α.

*Ενημέρωση και πληροφόρηση για τις μετακινήσεις: παρέχει στο χρήστη πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κυκλοφοριακή κατάσταση, καθώς και δυνατότητα εύρεσης συντομότερων και πιο άνετων διαδρομών για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης.
*Ειδοποίηση οδηγού σε επικίνδυνες καταστάσεις: παρέχει στον οδηγό πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με επικίνδυνες καταστάσεις σε σημεία κοντά σε διαβάσεις πεζών.

πηγή:ΑΠΕ ΜΠΕ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Σεπτέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Σεπτεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
Πυρανίχνευση και Πυροπροστασία
Η προστασία των επαγγελματικών κτιρίων από διάφορες καταστροφές αποτελεί έναν μικρό «πονοκέφαλο» για τον κάθε επιχειρηματία ή ιδιοκτήτη, διότι πρέπει να ακολουθηθεί πιστά η ειδική ελληνική νομοθεσ...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
IoT σε ξενοδοχειακές μονάδες
Στον τομέα της φιλοξενίας, η ευημερία του προσωπικού, η διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια των επισκεπτών, είναι οι τρεις λέξεις κλειδί για την επιτυχία. Σήμερα, το τεχνολογικό τ...
Η είσοδος στα γήπεδα «μπαίνει» στην ψηφιακή εποχή
Στην Ελλάδα, η παρακολούθηση ενός αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης είναι μία αρκετά έντονη δραστηριότητα για τους φιλάθλους, αλλά και για όσους απλά ενδιαφέρονται για το θέαμα. Παρόλο που και ο...
Video Analytics σε αεροδρόμια
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ταξιδιού παγκοσμίως. Καθημερινά πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 εμπορικές πτήσεις και ως εκ τούτου ...
Uniview Wise-ISP
Η εξέλιξη της τεχνολογίας νυχτερινής προβολής έως και την 4η γενιά στα συστήματα βιντεοεπιτήρησης προκύπτει κυρίως, μέσα από βελτιώσεις του υλικού. Ωστόσο, γνωστά προβλήματα, όπως η χαμηλή φωτεινό...