Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ηλεκτρικά αεροπλάνα σε πτήση πάνω από τη Μάγχη
Το βράδυ της Πέμπτης, ο γάλλος πιλότος Ιγκ Ντιβάλ απογειώθηκε από το Καλαί της Γαλλίας με μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή του Cri-cri, ενός μικρού, μονοθέσιου αεροπλάνου που σχεδιάστηκε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970. Απέκτησε ηλεκτρικούς κινητήρες χάρη σε μια συνεργασία των εταιρειών EADS και Aero CompositesΤο βράδυ της Πέμπτης, ο γάλλος πιλότος Ιγκ Ντιβάλ απογειώθηκε από το Καλαί της Γαλλίας με μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή του Cri-cri, ενός μικρού, μονοθέσιου αεροπλάνου που σχεδιάστηκε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970. Απέκτησε ηλεκτρικούς κινητήρες χάρη σε μια συνεργασία των εταιρειών EADS και Aero Composites.
O πιλότος δεν είχε άδεια για απογείωση και χρειάστηκε να ρυμουλκηθεί από άλλο αεροπλάνο στην αρχή του ταξιδιού. Πέταξε στη συνέχεια αυτόνομα μέχρι το Ντόβερ της Βρετανίας και πίσω στο Καλαί, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 150 χιλιομέτρων ανά ώρα.
H ηλεκτροκίνητη βερσιόν του μονοθέσιου Cri-cri μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι. Δώδεκα ώρες αργότερα ήταν η σειρά του E-fan της Airbus, το οποίο πέταξε από το Λιντ της Αγγλίας στο Καλαί. Κατασκευασμένο από ελαφρύ ανθρακόνημα, το διθέσιο αεροσκάφος διαθέτει δύο μπαταρίες των 65 κιλών, καθεμία από τις οποίες τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα των 30 kilowatt.
Η επιλογή της διαδρομής δεν ήταν τυχαία: το 1909, ο γάλλος πιλότος Λουί Μπλεριό έγραψε ιστορία διασχίζοντας για πρώτη φορά τη Μάγχη με αεροπλάνο. Κέρδισε επίσης το έπαθλο των 1.000 λιρών που προσέφερε η εφημερίδα Daily Mail για την πρώτη πτήση πάνω από τη Μάγχη.
Η Airbus έχει μεγάλα σχέδια για τα ηλεκτρικά αεροπλάνα, καθώς σχεδιάζει για το 2017 να προσφέρει το E-Fan για την εκπαίδευσης πιλότων καθώς και για τη ρυμούλκηση ανεμόπτερων -μια αγορά στην οποία κυριαρχεί σήμερα η αμερικανική Cessna.
Αργότερα αναμένεται να παρουσιαστούν νέες, υβριδικές βερσιόν του E-Fan, οι οποίες θα διαθέτουν μια μικρή τουρμπίνα για τη φόρτιση των μπαταριών, αυξάνοντας τη διάρκεια της πτήσης στις 3,5 ώρες.
Απώτερος στόχος είναι όμως η ανάπτυξη υβριδικών επιβατικών αεροπλάνων. Η Airbus τρέχει ήδη το ερευνητικό πρόγραμμα E-Thrust για τη δημιουργία ενός αεροσκάφος για τοπικές πτήσεις χωρητικότητας 80 θέσεων, το οποίο θα χρησιμοποιεί έναν κινητήρα Rolls-Royce για τη φόρτιση των μπαταριών, οι οποίες με τη σειρά τους θα τροφοδοτούν έξι έλικες.
Πτήση πάνω από τη Μάγχη σχεδίαζε για αυτή την εβδομάδα η σλοβενική εταιρεία Pipistrel, ωστόσο η Siemens που κατασκευάζει τους κινητήρες του αεροσκάφους μπλόκαρε το ταξίδι την τελευταία στιγμή, καθώς οι κινητήρες δεν έχουν πιστοποιηθεί για πτήση πάνω από νερό.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Pipistrel Ίβο Μπασκαρόλ, το αεροπλάνο της εταιρείας είναι απολύτως ικανό για μια τέτοια πτήση. Επισήμανε επίσης ότι υπάρχουν υπό ανάπτυξη καμιά δεκαριά ακόμα ηλεκτρικά αεροπλάνα που θα μπορούσαν να διασχίσουν τη Μάγχη.
Πηγή: Newsroom ΔΟΛ