Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 196
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
25 Μαρτίου 2015 22:58

Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για το γερμανικό Airbus

e6c5ec4137a2831befad7e6d46559451 XL 09af7881

Η πτήση 4U9525 της Germanwings είχε ξεκινήσει την Τρίτη από τη Βαρκελώνη για το Ντύσελντορφ αλλά έγινε η πρώτη τραγωδία για την εταιρεία χαμηλού κόστους μέσα σε ένα πέπλο μυστηρίου: Οι χειριστές δεν έστειλαν κανένα σήμα κινδύνου στα οκτώ λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε μέχρι να συντριβεί στις γαλλικές Άλπεις..Η πτήση 4U9525 της Germanwings είχε ξεκινήσει την Τρίτη από τη Βαρκελώνη για το Ντύσελντορφ αλλά έγινε η πρώτη τραγωδία για την εταιρεία χαμηλού κόστους μέσα σε ένα πέπλο μυστηρίου: Οι χειριστές δεν έστειλαν κανένα σήμα κινδύνου στα οκτώ λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε μέχρι να συντριβεί στις γαλλικές Άλπεις, στοιχίζοντας τη ζωή σε όλους τους 150 επιβαίνοντες. Όσο η έρευνα προσπαθεί να ρίξει φως στις συνθήκες της τραγωδίας, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει «ανεξήγητη», τα σενάρια για τα πιθανά αίτια οργιάζουν.

Το αεροσκάφος ήταν ένα Airbus A320 που εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιο Ντύσελντορφ-Βαρκελώνη-Ντύσελντορφ. Είχε αρχικά προσγειωθεί στη Βαρκελώνη στις 08:57 και ξεκίνησε την δεύτερη πτήση της ημέρας στις 10:01 απογειωνόμενο ξανά για το Ντύσελντορφ.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν τα 6 μέλη του πληρώματος και 144 επιβάτες. Βάσει των τελευταίων, διορθωμένων, αναφορών από την Germanwings, η πλειονότητά τους (72) ήταν Γερμανοί, στη συνέχεια Ισπανοί (35) ενώ επέβαιναν και υπήκοοι Βρετανίας, Τουρκίας, ΗΠΑ, Αυστραλίας, Δανίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Ισραήλ, Καζακστάν και Ιαπωνίας.

Πετώντας βορειοανατολικά, το αεροσκάφος είχε φτάσει στο σύνηθες ύψος του των 38.000 ποδιών στις 10:45.

Ένα λεπτό αργότερα το αεροσκάφος ξεκίνησε να χάνει απότομα ύψος, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες που υπάρχουν. Έπεφτε για οκτώ λεπτά και τελικά, σύμφωνα με την εταιρεία, συνετρίβη στις 10:53.

Η γαλλική Monde υποστηρίζει πως επειδή η επαφή από το έδαφος είχε χαθεί ήδη στις 10:30, στο ενδιάμεσο απογειώθηκε ένα Mirage της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας το οποίο όμως έφτασε στην περιοχή μετά τη συντριβή.

Το σήμα κινδύνου δεν εξεπέμπη από το ίδιο το αεροσκάφος, αλλά, όπως διευκρινίστηκε αργότερα, από τις υπηρεσίες εδάφους που διαπίστωσαν πως υπήρχε πρόβλημα.

Στις 11:30 ειδοποιείται ο πύργος ελέγχου στο Ντύσελντορφ. Το αεροσκάφος θα προσγειωνόταν στις 11:55.

Ο τελευταίος, σύντομος τεχνικός έλεγχος του αεροσκάφους είχε γίνει τη Δευτέρα. Το αεροσκάφος «δεν είχε τεχνικά προβλήματα», σύμφωνα με τα όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας, Κάρστεν Σπορ, χαρακτηρίζοντας το δυστύχημα ανεξήγητο.

Πηγή Newsroom ΔΟΛ

Το αεροσκάφος είχε κάνει την παρθενική του πτήση το Νοέμβριο του 1990, με την Lufthansa, όμως ήταν εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα, σύμφωνα με την Germanwings. H σειρά Α320 θεωρείται ακόμη αρκετά αξιόπιστη, και μάλιστα κατά τη διάρκεια της συντήρησης αντικαθίστανται εξαρτήματα στο αεροπλάνο -οπότε σημαντικό μέρος του εξοπλισμού του ήταν νεότερο του 1990.

Το κεντρικό μυστήριο είναι γιατί οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου. Είχαν τουλάχιστον οκτώ λεπτά μέχρι τη συντριβή για να ειδοποιήσουν, ενώ κατά κανόνα έχουν τέσσερα λεπτά να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου. Φως σε αυτό ίσως ρίξει το πρώτο μαύρο κουτί που ανασύρθηκε, ο καταγραφέας των συνομιλιών στο πιλοτήριο.

Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας δεν θεωρείται το πιθανότερο, στην παρούσα τουλάχιστον φάση. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δείχνει προς αυτήν την κατεύθυνση σύμφωνα με τα υπουργεία Εσωτερικών Γαλλίας και Γερμανίας. Με αυτό συνάδουν και οι αυτόπτες μαρτυρίες, που επίσης μιλούν για πτώση του αεροσκάφους και όχι έκρηξή του στον αέρα.

Ελλείψει στοιχείων, το ενδεχόμενο που συζητείτο αρκετά στα ΜΜΕ είναι πως οιπιλότοι έχασαν τις αισθήσεις τους εξαιτίας μείωσης της πίεσης ή οξυγόνου (που επίσης συνάδει με το ότι το αεροσκάφος δεν διαλύθηκε στον αέρα). Η ταχύτητα της πτώσης επίσης δεν συνάδει με έκρηξη από απότομη αποσυμπίεση.

Ο καιρός δεν θεωρείται πιθανό αίτιο, καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν δεν ήταν επικίνδυνες.

Πρόσφατα παρόμοιο αεροσκάφος (A321) της Lufthansa είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα κατά τη διάρκεια της πτήσης, ανάλογο του οποίου μπορεί να ευθύνεται για το δυστύχημα στις Άλπεις.

Σε πτήση του περασμένου Νοεμβρίου, όπως αναφέρει το Spiegel, οι αισθητήρες του αεροσκάφους είχαν παγώσει και έδιναν λανθασμένα στοιχεία στα αυτόματα συστήματα, τα οποία στη συνέχεια «εξανάγκασαν» το αεροσκάφος σε κάθοδο. Οι χειριστές, σύμφωνα με το περιοδικό, κατάφεραν να παρακάμψουν τη διαδικασία μόνο αφού απενεργοποίησαν τα συστήματα και μπόρεσαν χειροκίνητα να αλλάξουν την πορεία του αεροσκάφους.

Newsroom ΔΟΛ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Ασύρματα Συστήματα Πυρανίχνευσης
Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία της πυρασφάλειας φαίνεται πως εξελίσσεται και «μαθαίνει» από τις σημαντικές προκλήσεις που συναντά, τόσο σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την εγκατάσταση, όσο και ...
Λύσεις πυρανίχνευσης, αυτοματισμού και επικοινωνίας παρουσίασε η Force στην XENIA 2024
ο περιοδικό Security Report για ακόμη μία χρονιά βρέθηκε στη μεγαλύτερη έκθεση για τον ξενοδοχειακό κλάδο, την Xenia 2024. Η έκθεση, η οποία διοργανώθηκε το τριήμερο 23-25 Νοεμβρίου στο Metropolit...
Ajax Special Event 2024
Η Ajax Systems στις 21 Νοεμβρίου πραγματοποίησε ένα παγκόσμιο online event όπου επαγγελματίες εγκαταστάτες, εταιρείες και πολλοί άλλοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για νέες λύσεις και νέα πρ...
Ταξινόμηση σημάτων συναγερμού
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια στο κλάδο της ασφάλειας, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται, ανταλλάσσονται και αναμεταδίδονται οι πληροφορίες συναγερμού στα...
Μέγιστη προστασία οικίας με το σύστημα ασφαλείας της ELDES
Με πάνω από 1 εκατομμύριο συσκευές IoT που κατασκευάστηκαν μέχρι τώρα, η ELDES κέρδισε την εμπιστοσύνη των εγκαταστατών και ιδιοκτητών σπιτιών για τα στιβαρά, αξιόπιστα και βολικά συστήματα συναγε...