Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Πανευρωπαϊκή αύξηση θυμάτων από τροχαία
Αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημειώνεται για πρώτη φορά από το 2001. Σύμφωνα με τις δύο νέες εκθέσεις σχετικά με την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC), περισσότεροι.Αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημειώνεται για πρώτη φορά από το 2001.
Σύμφωνα με τις δύο νέες εκθέσεις σχετικά με την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC), περισσότεροι από 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το περασμένο έτος, αριθμός που σημειώνει αύξηση για πρώτη φορά από το 2001.
Η μείωση στα επίπεδα αστυνόμευσης για τροχαίες παραβάσεις, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, η κατανάλωση αλκοόλ, η απόσπαση προσοχής και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας εξακολουθούν να είναι οι κύριες αιτίες θανάτου και σοβαρών τραυματισμών σε όλη την Ευρώπη.
Σε μια ξεχωριστή έκθεση σχετικά με την επιβολή προστίμων για τροχαίες παραβάσεις, το ETSC διαπιστώθηκε ότι σε περισσότερες από τις μισές χώρες, ο αριθμός των παραβάσεων που διαπιστώθηκαν κατά τα τελευταία 5 έτη για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση έχει μειωθεί.
Η Σουηδία, η Ολλανδία και η Φινλανδία είναι μεταξύ των χωρών που αναφέρουν μείωση στις παραβάσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας. Στις ίδιες χώρες καταγράφονται επίσης ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιβραδύνσεις στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 και μετά.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου επίσης οι θάνατοι μειώνονται με αργό ρυθμό, ο αριθμός των προστίμων που έχουν επιβληθεί μετά το 2010 μειώθηκε, αλλά τα πρόστιμα που επιβάλλονται αρχίζουν να αυξάνονται και πάλι.
Σχετικά με την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, οι μισές από τις χώρες που παρείχαν στοιχεία ανέφεραν μείωση του αριθμού των ελέγχων από το 2010 και μετά, ενώ οι υπόλοιπες παρουσίασαν αύξηση. Ο αριθμός των ελέγχων για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αυξάνεται κατά 39% κάθε χρόνο στην Πολωνία, κατά 24% στην Εσθονία και 12% στην Πορτογαλία.
Ο αριθμός των ελέγχων για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώνεται κατά 13% σε ετήσια βάση στη Σουηδία, 10% στην Κύπρο και 5% στην Αγγλία και την Ουαλία.
Εκτιμάται ότι έως και το 2% των διανυθέντων χιλιομέτρων στην ΕΕ, οι οδηγοί είχαν αλκοόλ στο αίμα πάνω από τα νόμιμα επίπεδα, ενώ το ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ.
Ορισμένες χώρες εξακολουθούν να σημειώνουν πρόοδο στην οδική ασφάλεια. Η Νορβηγία, είναι η χώρα που το 2015 βρέθηκε στην κορυφή της Ευρώπης στην οδική ασφάλεια, καταγράφοντας το χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας, με 23 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, στη Νορβηγία καταγράφεται μείωση στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά 44%, ενώ πέρυσι οι θάνατοι στη χώρα μειώθηκαν κατά 20% – ποσοστό που συνιστά επίσης την καλύτερη ετήσια βελτίωση.
Με αφορμή τις διαπιστώσεις της φετινής Έκθεσης PIN, η κ. Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του ΙΟΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», μέλους του ETSC, τόνισε την ανάγκη να τεθούν προτεραιότητες για την οδική ασφάλεια.
Πηγή protothema.gr