Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Σεκιούριτι πιάνουν δουλειά στο αεροδρόμιο Καλαμάτας
Θέμα αλλαγής των όρων ασφαλείας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας φαίνεται να τίθεται από το υπουργείο Υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό η επιτήρησή του από τα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας σχεδιάζεται να περάσει σε ιδιωτική εταιρείαΘέμα αλλαγής των όρων ασφαλείας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας φαίνεται να τίθεται από το υπουργείο Υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό η επιτήρησή του από τα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας σχεδιάζεται να περάσει σε ιδιωτική εταιρεία.
Τα παραπάνω υποστηρίζει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή», σύμφωνα με το οποίο το αεροδρόμιο της Καλαμάτας βρίσκεται στο κατάλογο των αεροδρομίων στα οποία σχεδιάζεται αλλαγή φύλαξης.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα, «το θέμα της πλημμελούς ασφάλειας των αεροδρομίων και των πτήσεων θα πρέπει να απασχολήσει πολύ το υπουργείο Υποδομών, ενόψει μάλιστα του ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων, που θα φέρει σοβαρές επενδύσεις, έχει τεθεί προς το τέλος του έτους.
Οι αδυναμίες αποδίδονται είτε σε λάθος διαδικασίες που ακολουθούνται σε ορισμένα αεροδρόμια είτε σε απουσία κατάλληλου τεχνικού/τεχνολογικού εξοπλισμού.
Πρώτον, και σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες, υπάρχουν πληροφορίες ότι οι επιβάτες, αφού πραγματοποιήσουν τον έλεγχο του εισιτηρίου (check in), δεν παραδίδουν τις αποσκευές τους αμέσως όπως θα έπρεπε, αλλά τις μεταφέρουν μόνοι τους σε άλλο γκισέ. Αυτό παρέχει την ευχέρεια είτε ο ίδιος ο επιβάτης είτε κάποιος τρίτος να τοποθετήσει ή να αφαιρέσει από την αποσκευή υλικά. Ο κίνδυνος αυτός είναι ιδιαίτερα αυξημένος στα μικρά αεροδρόμια της χώρας, χωρίς μεγάλες υποδομές, αλλά με αυξημένη (σημειακά) κίνηση.
Το δεύτερο στοιχείο που απειλεί την ασφάλεια των αεροδρομίων ή/και των πτήσεων είναι ο παρωχημένος τεχνικός εξοπλισμός ή/και η πλημμελής αξιοποίησή του. Καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο για παρωχημένα συστήματα ανίχνευσης που δεν μπορούν να εντοπίσουν υγρά ή εκρηκτικά νέου τύπου. Επίσης, γίνεται λόγος για μηχανές ανίχνευσης που δε λειτουργούν λόγω ελλιπούς συντήρησης ή ακόμη δεν αξιοποιούνται, παρ’ όλο που λειτουργούν, για λόγους ταχύτητας και αποφυγής συνωστισμών.
Τέλος, σημαντικό θέμα είναι και η ασφάλεια του αεροδρομίου. Οι επαγγελματικοί φορείς κάνουν λόγο για «τρύπιους» φράχτες στην περίμετρο του αεροδρομίου, τους οποίους εύκολα κάποιος μπορεί να παραβιάσει. Επίσης, οι ίδιοι φορείς επισημαίνουν ελλείψεις δυνάμεων φύλαξης, ειδικά στα αεροδρόμια όπου η ΕΛΑΣ. αδυνατεί να διαθέσει το απαραίτητο έμψυχο δυναμικό. Αντίθετα, καλύτερη φαίνεται να είναι η φύλαξη η οποία έχει ανατεθεί σε εταιρείες φύλαξης (security).
Σημειώνεται ότι από 38 αεροδρόμια που λειτουργεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μόνον σε έξι από αυτά η φύλαξη έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία ασφάλειας, ενώ για τα υπόλοιπα η φύλαξη έχει ανατεθεί στην ΕΛΑΣ.
Το υπουργείο Υποδομών, παράλληλα με τη διαδικασία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ξεκίνησε διαγωνισμό ανάθεσης της φύλαξης αρκετών αεροδρομίων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα, λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, αποφάσισε την προκήρυξη διαγωνισμού σε 16 περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα εννέα περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης στη Fraport, ενώ τα υπόλοιπα επτά θα παραμείνουν στη διαχείριση του ελληνικού Δημοσίου.
Ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς εκκρεμεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Πάντως, η σπουδή του υπουργείου Υποδομών να προκηρύξει το σχετικό διαγωνισμό, συμπεριλαμβάνοντας αρκετά υπό παραχώρηση αεροδρόμια στη Fraport, θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως πρόθεση να προκαταβάλει την αποκρατικοποίηση και να φέρει τον προτιμητέο παραχωρησιούχο προ τετελεσμένων.
Πάντως, στη διακήρυξη του διαγωνισμού που προκήρυξε στις 9 Νοεμβρίου 2015 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προβλέπεται η αναθεώρηση της όποιας σύμβασης υπογραφεί μεταξύ της ΥΠΑ και του προτιμητέου αναδόχου, από τη Fraport, στα αεροδρόμια τουλάχιστον που θα αναλάβει τη διαχείρισή τους στο τέλος του έτους.
Μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών και μένει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Τα αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες και στην πρώτη ομάδα συμμετέχουν τέσσερις επιχειρήσεις (Brinks, ESA, G4S, ICTS), ενώ στη δεύτερη δύο (Brinks, ICTS)».
Πηγή: http://www.tharrosnews.gr