Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Στα σκαριά γαλλογερμανικό αμυντικό σύστημα με μαχητικά, drones και δορυφόρους
«Η Γερμανία και η Γαλλία θέλουν να συνεργαστούν στενότερα στον τομέα της άμυνας. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Airbus και η Dassault Aviation υπέγραψαν μια συμφωνία αρχών για την ανάπτυξη ενός γερμανο-γαλλικού συστήματος, που..
«Η Γερμανία και η Γαλλία θέλουν να συνεργαστούν στενότερα στον τομέα της άμυνας. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Airbus και η Dassault Aviation υπέγραψαν μια συμφωνία αρχών για την ανάπτυξη ενός γερμανο-γαλλικού συστήματος, που περιλαμβάνει μαχητικά αεροσκάφη, μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drone) και δορυφόρους» γραφει η FAZ.
Όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες στη Διεθνή Αεροναυπηγική Έκθεση στο Βερολίνο (ILA), τα αεροσκάφη θα βγουν στην παραγωγή γύρω στο 2040 και θα αντικαταστήσουν τα Eurofighter των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων και τα Rafale της γαλλικής αεροπορίας.
Η Διεθνής Αεροναυπηγική Έκθεση έστειλε αυτή τη φορά σημαντικά μηνύματα για τη γερμανο-γαλλική συνεργασία. Η Γαλλία είναι ένας προνομιακός εταίρος. Ο γαλλικός οργανισμός αεροναυπηγικής (Gifas) έχει τριπλασιάσει την παρουσία του από το 2016. Η καγκελάριος Aγκέλα Μέρκελ τόνισε τη σημασία της συνεργασίας στα εγκαίνια της έκθεσης (ILA). Οι δύο χώρες συνεργάζονται στενά στον τομέα της άμυνας, ανέφερε η καγκελάριος. «Κατασκευάζουμε μαζί αεροπλάνα, σχηματίζουμε κοινές στρατιωτικές μονάδες και διεξάγουμε κοινές αποστολές στο εξωτερικό. Συνεπώς είναι λογικό να σχεδιάζουμε από κοινού την εκπαίδευση και τις επιχειρήσεις». Και οι δύο χώρες – πρόσθεσε – φροντίζουν για την υλοποίηση της ευρωπαϊκής άμυνας.
Ο πρόεδρος της Gifas και δ/νων σύμβουλος της Dassault Ερικ Τραπιέ δήλωσε: «Μαζί, θέλουμε να προετοιμάσουμε το μέλλον της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής». Η Airbus και η Dassault ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ανάπτυξη και την παραγωγή του ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους του μέλλοντος (FCAS). «Λέμε στους υπουργούς Άμυνας μας και στους πολιτικούς ηγέτες μας: είμαστε έτοιμοι», δήλωσε ο Trappier, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον επικεφαλής της Airbus (για αμυντικό εξοπλισμό) Ντιρκ Χόουκ. Το εγχείρημα συζητείται ήδη από καιρό. Τον Ιούλιο, Γαλλία και Γερμανία είχαν συμφωνήσει καταρχήν για την ανάπτυξη ενός κοινού μαχητικού αεροσκάφους. Οι υπουργοί Άμυνας Ουρσουλα Φον Λαγιεν και Φλοράνς Παρλί επιβεβαίωσαν σήμερα τη συνεργασία και τόνισαν την πρόοδο για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drone), το οποίο επίσης συμφωνήθηκε τον Ιούλιο. Ο Χόουκ επισήμανε ότι η Airbus και η Dassult συνεργάζονται επιτυχώς για το πρόγραμμα μη επανδρωμένων αεροσκαφών αναγνώρισης και μάχης, μαζί με την Ισπανία και την Ιταλία.
Η πίεση για γερμανο-γαλλική συνεργασία σε στρατιωτικά θέματα ποτέ δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο σήμερα. Τόσο η Airbus όσο και η Dassault υπογράμμισαν την ετοιμότητά τους να συνεργαστούν για το αεροπορικό σύστημα (Future Combat Air System, FCAS) που περιλαμβάνει μαχητικά αεροσκάφη, μη επανδρωμένα αεροσκάφη, και εξοπλισμό παρακολούθησης μέσω δορυφόρων και συστήματος AWACS και το οποίο θα βγει στην παραγωγή μεταξύ 2035 και 2040. Έτσι, θα ξεπεραστεί η παλιά αντιπαλότητα των δύο εταιρειών-κολοσσών. Η Airbus, ως ο βασικός μέτοχος του ομίλου των Eurofighters, είναι εδώ και πολλά χρόνια ανταγωνίστρια της γαλλικής Dassault, κατασκευάστριας εταιρείας των γαλλικών Rafale.
Ωστόσο, πολλές λεπτομέρειες της συνεργασίας παραμένουν ανοιχτές, όπως η τοποθεσία και η συμμετοχή άλλων χωρών, π.χ. της Ισπανίας. Η ηγεσία στον κατασκευαστικό τομέα των μαχητικών μπορεί να πάει στην Dassault, και του υπόλοιπου συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών συστημάτων, στην Airbus. Εξάλλου, η Γαλλία πιέζει τη Γερμανία για πιο «γενναιόδωρους» κανονισμούς εξαγωγών, διότι οι παραγγελίες των ευρωπαίων πελατών δεν θα είναι επαρκείς για να καλύψουν το κόστος παραγωγής.