Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Στις… ράγες του μετρό η διεθνής τρομοκρατία!
Μετά από τα τραγικά περιστατικά που διαδραματίστηκαν στις ΗΠΑ την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, οι αμερικανικές αρχές έλαβαν πολύ αυστηρά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουν τις εμπορικές αεροπορικές πτήσεις από τρομοκρατικές επιθέσεις. Το νέο στοιχείο που προκύπτει όμως από μια νέα μελέτη, είναι ότι τα δίκτυα μετρό και σιδηροδρομικών συστημάτων γίνονται ολοένα.Μετά από τα τραγικά περιστατικά που διαδραματίστηκαν στις ΗΠΑ την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, οι αμερικανικές αρχές έλαβαν πολύ αυστηρά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουν τις εμπορικές αεροπορικές πτήσεις από τρομοκρατικές επιθέσεις. Το νέο στοιχείο που προκύπτει όμως από μια νέα μελέτη, είναι ότι τα δίκτυα μετρό και σιδηροδρομικών συστημάτων γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνοι στόχοι από τρομοκρατικές ομάδες.
Στη μελέτη του με τίτλο «Έχει με επιτυχία μεταφερθεί στο έδαφος η τρομοκρατική απειλή;»
(Has Successful Terror Gone to Ground?), ο καθηγητής ArnoldBarnettαπό το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Μασαχουσέτης και πιο ειδικά το SloanSchoolofManagement, ανάλυσε τις τρομοκρατικές επιθέσεις που έλαβαν χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια, από το 1982 ως το 2011. Η μελέτη του δημοσιεύτηκε στην διαδικτυακή σελίδα του RiskAnalysis, το οποίο αποτελεί μια έκδοση του SocietyforRiskAnalysis.
Ο Barnett βρήκε ότι μακράν οι πιο αιματηρές επιθέσεις κατά την περίοδο 2002-2011 έλαβαν χώρα όχι σε αεροπλάνα ή σιδηρόδρομους, αλλά σε γραμμές μετρό ή προαστιακών σιδηροδρόμων! Πριν από την 11η Σεπτεμβρίου 2001, οι αερομεταφορές ήταν πιο πιθανό να πέσουν θύματα τρομοκρατικής επίθεσης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Ωστόσο, ο Barnett ισχυρίστηκε ότι, πρόσφατα, «πολλές από τις πιο προβεβλημένες τρομοκρατικές ενέργειες έλαβαν χώρα σε μετρό, προαστιακό σιδηρόδρομο και σιδηροδρομικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων».
Αυτή η φαινομενική μετατόπιση θέτει το ερώτημα του κατά πόσο η επιτυχής τρομοκρατία κατά των συστημάτων μεταφοράς έχει μετατοπιστεί προς το έδαφος από τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, οι οποίες έλαβαν χώρα εναντίον των αερομεταφορών, σύμφωνα με την εκτίμηση που διατύπωσε ο Barnett.
Σε όλο τον κόσμο, υπήρξαν 87 ενέργειες επιτυχούς τρομοκρατίας -που ο Barnett σε γενικές γραμμές ορίζει ως «όλες οι εσκεμμένες πράξεις που προκαλούν πολλαπλούς θανάτους επιβατών»- κατά αεροπορικών και σιδηροδρομικών μεταφορών, μεταξύ των ετών 1982 και 2011. Ο Barnett ανέλυσε αυτές τις επιθέσεις σε τρεις διαδοχικές δεκαετίες: 1982-1991, 1992-2001, και 2002-2011. Αυτό που ανακάλυψε είναι ότι μεταξύ 1982-1991 και 2002-2011, ο αριθμός των επιβατών αεροπορικών ταξιδιωτών που σκοτώθηκαν σε τρομοκρατικές ενέργειες μειώθηκε κατά ένα συντελεστή επτά, ενώ ο αριθμός των επιβατών σιδηροδρομικών δρομολογίων αυξήθηκε την ίδια περίοδο, κατά ένα συντελεστή επτά. Η αύξηση είναι πολύ δραματική για τους μετακινούμενους μέσω μετρό ή προαστιακών σιδηροδρόμων.