Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 195
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
5 Απριλίου 2016 17:07

Τα drones απειλούν την εναέρια ασφάλεια στη Ν. Υόρκη

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fd9ea00cd3cf996dd26b72b097a7da9f0 XL

Η προσγείωση στο La Guardia Airport της Νέας Υόρκης λέγεται αλλιώς προσγείωση στον αυτοκινητόδρομο. Ο λόγος γιατί το αεροπλάνο φτάνει σε πολύ χαμηλό ύψος πάνω από το Grand Central Park πριν μπει γρήγορα στον αεροδιάδρομο. Φανταστείτε τι πρόκειται λοιπόν να γίνει εάν σε μια από τις πιο τρομακτικές προσγειώσεις όπως αυτή..Η προσγείωση στο La Guardia Airport της Νέας Υόρκης λέγεται αλλιώς προσγείωση στον αυτοκινητόδρομο. Ο λόγος γιατί το αεροπλάνο φτάνει σε πολύ χαμηλό ύψος πάνω από το Grand Central Park πριν μπει γρήγορα στον αεροδιάδρομο. Φανταστείτε τι πρόκειται λοιπόν να γίνει εάν σε μια από τις πιο τρομακτικές προσγειώσεις όπως αυτή, ένα drone συγκρουστεί με το αεροπλάνο κατά την προσγείωση;

Μέχρι πρότινος η απειλή που αντιμετώπιζαν κυρίως οι πιλότοι που πετούσαν σε τόσο χαμηλό ύψος ήταν μην τυχόν και κάποιο lazer τους τυφλώσει τα μάτια. Σήμερα βέβαια τα drones απειλούν τις περιφραγμένες περιοχές στα πέριξ των αεροδρομίων.

Κάθε μήνα οι πιλότοι καθώς και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αναφέρουν περισσότερες από 100 περιπτώσεις πτήσεων drones στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας, η οποία έχει αρχίσει να εκδίδει περιοδικές μηνιαίες αναφορές για το φαινόμενο. Η ΟΔΑ αναφέρει ότι αναφορές υπήρχαν ήδη από το 2014 με περισσότερα από 1.200 περιστατικά σε όλες τις ΗΠΑ τον προηγούμενο χρόνο. Την τελευταία περίοδο από τον Αύγουστο του 2015 έως τον Ιανουάριο του 2016 όμως τα περιστατικά έχουν αυξηθεί αισθητά.

Οι πιλότοι αναφέρουν ότι τα drones απειλούν την ασφάλεια των πτήσεων και πως δεν πρέπει να πάρουμε αψήφιστα αυτή τους την προειδοποίηση. «Δεν αστειευόμαστε όταν λέμε ότι πρέπει να τα δούμε ως απειλή» αναφέρει ο Tim Canoll, Πρόεδρος από την Εθνική ομοσπονδία αμερικανών πιλότων και χομπίστας πιλότος drones ο ίδιος. Η φαντασία σου μπορεί να οργιάσει όταν σκεφτείς ότι πέφτεις πάνω σε ένα μεταλλικό αντικείμενο με 200 μίλια την ώρα.

Ένα από τα πιο πρόσφατα περιστατικά ήταν αυτό στις 18 Μαρτίου όπου μια πτήση της Lufthansa από Φρανκφούρτη καθώς πλησίαζε το αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, ανέφερε ότι ένα drone πετούσε περίπου στα 200 πόδια πάνω από το Airbus 380. Ελικόπτερα της αστυνομίας σηκώθηκαν αμέσως για να ψάξουν το drone σύμφωνα με τις αρχές του Λος Άντζελες.

Με αφορμή τέτοιου είδους περιστατικά οι νομοθέτες εργάζονται πυρετωδώς για να διαμορφώσουν νέους κανόνες για το πώς θα ενσωματώσουν τα εμπορικά drones στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ και για να πείσουν τους χομπίστες να παραμείνουν έξω από τους αεροδιαδρόμους των αεροσκαφών.

«Δεν θέλουμε να τροφοδοτήσουμε τον φόβο για τα drones και δεν θέλουμε το επιβατικό κοινό να ανησυχεί υπερβολικά για το θέμα, αλλά το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί διεξοδικά για να οριστούν κανόνες» αναφέρει ο Dan Gettinger, συν-ιδρυτής του Κέντρου για τη Μελέτη των Drone στο Bard College. «Ας μην ξεχνάμε πως πολλά πράγματα πρέπει να πάνε στραβά για να συμβεί μια σύγκρουση».

Σε μια ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των ΗΠΑ ανέφερε ρητά πως η πτήση των drones γύρω από αεροπλάνα και ελικόπτερα είναι επικίνδυνη και για το λόγο αυτό κρίνεται παράνομη.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες τα drones πρέπει να πετούν τουλάχιστον πέντε μίλια μακριά από τα αεροδρόμια και πάνω από τα 400 πόδια. Περίπου 92 τοις εκατό των πιο πρόσφατων περιπτώσεων πετούσαν πάνω από τα 400 πόδια αλλά το 60% των περιπτώσεων δεν απείχαν πέντε μίλια από τα αεροδρόμια, γεγονός που αποδεικνύει πως πολλοί άνθρωποι δεν υπακούουν σε κανόνες. Στις 11 περιπτώσεις παραβιάσεων που αναφέρθηκαν μάλιστα δεν έγινε γνωστό το πόσο κοντά στο αεροσκάφος πέταγε το drone.

Ακόμα και στις περιπτώσεις που το drone πλησίασε πάρα πολύ το αεροσκάφος βέβαια οι πιθανότητες σύγκρουσης είναι μικρές, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι μια σύγκρουση είναι απίθανη» αναφέρει ο Rich Hanson, διευθυντής των κυβερνητικών σχέσεων στην Ακαδημία Αεροναυπηγικής, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που προωθεί τα ιπτάμενα μοντέλα αεροσκαφών αναψυχής.

Σύμφωνα με το συνδικάτο των πιλότων τα drones θα έπρεπε να ελέγχονται μέσω της τεχνολογίας και οι συσκευές που πλησιάζουν σε αεροπλάνα να μπορούν να αποτρέπονται ή και καταρρίπτονται.

Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με κάποιο ενσωματωμένο λογισμικό το οποίο σε περίπτωση παραβίασης θα μπορούσε να περιορίζει το υψόμετρο. Εάν αγνοήσουμε αυτή τη στιγμή το πρόβλημα είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει πρόβλημα στο μέλλον, υπογραμμίζουν οι ειδικοί, συμπληρώνοντας πως θα είναι σαν να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας σε κάποι μελλοντικό ατύχημα».

Ένα από τα κρίσιμα προβλήματα κατά την εκτίμηση του συνολικού κινδύνου είναι η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με το τι πραγματικά θα συμβεί αν ένα μικρό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα χτυπήσει ένα Boeing 737 ή Airbus A321 ή παρασυρθεί μέσα στον έλικά του.

Αν και σχετικές προσομοιώσεις έχουν διεξαχθεί από τη FAA, τα πορίσματα αναμένεται να ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, τέτοιου είδους προσομοιώσεις με διαφορετικά drones να χτυπούν σε διαφορετικά σημεία του αεροσκάφους κάθε φορά έχουν πραγματοποιήσει και ερευνητές του Virginia Tech CRASH. Σε ένα σενάριο, η ζημιά ήταν γρήγορη, με ταχύτητα 715 μίλια την ώρα σε λιγότερο από 1 / 200ο του δευτερολέπτου προκλήθηκε καταστροφή του μη επανδρωμένου αεροσκάφους ενώ αποδεκατίστηκαν και τα πτερύγια του κινητήρα με αποτέλεσμα να πάθει βλάβη.

Η μελέτη βέβαια συνεχίζεται για να αποδειχτεί τι θα συμβεί αν η σύγκρουση προκαλέσει βλάβη και σε άλλο σημείο πέραν του κινητήρα. Οι μηχανές των αεροσκαφών έχουν πιστοποιηθεί για κινδύνους, όπως πουλιά, δυνατή βροχή χαλάζι ακόμα και τόνους πάγου που μπορεί να κολλήσουν στα πτερύγια τους και να δημιουργήσουν προβλήματα στον κινητήρα. Για να ελεγχθούν για τις προσκρούσεις πτηνών κατασκευάστηκαν από μηχανικούς «κανόνια κοτόπουλων» τα οποία πυροδοτούσαν τους κινητήρες με δεκάδες νεκρά πτηνά. Πολλά αεροσκάφη έχουν υποστεί μία απλή βλάβη του κινητήρα λόγω κάποιου πουλιού, γι αυτό κι όλα τα τρέχοντα μοντέλα αεροσκαφών είναι σε θέση να πετάξουν και μόνο με έναν κινητήρα.

Είναι ασαφές ακόμα το κατά πόσο θα επιβάλλεται στο μέλλον να πιστοποιούνται και για εμπλοκές που θα δημιουργούσαν drones κατά τη διάρκεια της πτήσης, κάτι το οποίο θα κοστίσει ακριβά στο μέλλον. Αυτός είναι ίσως και ένας από τους λόγους που αεροπορικές εταιρείες, πιλότοι και Ομοσπονδία θέλουν να δουν πως θα υπάρξει κατάλληλη ενημέρωση του κοινού καθώς και επιβολή αποτρεπτικών μέτρων ώστε να μην περιπλανούνται τα drones όπου δεν πρέπει.

Υπάρχει φυσικά, το θέμα της εμπορικής χρήσης των drones, για φωτογραφίσεις γάμων για διαφημίσεις για τον κινηματογράφο για αποστολές και για πολλές άλλες χρήσεις. Μέχρι σήμερα, η FAA έχει χορηγήσει περισσότερες από 4.000 άδειες σε εμπορικές επιχειρήσεις για να πετάξουν τα drones τους. Πολλές υπηρεσίες χρησιμοποιούν drones και ανά πάσα στιγμή κάποιο από αυτά μπορεί να απομακρυνθεί λόγω σφάλματος ή δυσλειτουργίας.

Πηγή: http://www.insider.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Creta Electronix 2024
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το κλαδικό τριήμερο της Creta Electronix 2024! Η τοπική αγορά υποδέχθηκε για ακόμη μία φορά με ενθουσιασμό τη διοργάνωση της Libra Press και έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τ...
Dahua Cloud
Η Dahua Technology αναβάθμισε πρόσφατα την ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση δικτύου της Dahua Cloud. Η δικτυακή λύση Dahua Cloud είναι μια ολοκληρωμένη, γρήγορη, αποτελεσματική και ασφαλής υπη...
G.I. Security X RISCO
Το Security Report παρακολούθησε το τεχνικό σεμινάριο που διοργάνωσε η G.I. Security για να παρουσιάσει τα νέα συστήματα ασφαλείας και αυτοματισμού της RISCO. Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου στον μ...
Συστήματα συναγερμού
Στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αστυνομίας διαβάζουμε τα κριτήρια για την έκδοση αδείας σύνδεσης ή ανανέωσης συστημάτων συναγερμού με αστυνομικές υπηρεσίες. Η άδεια σύνδεσης ή ανανέωσης σ...
Uniview IP Video Intercom
H Uniview εισέρχεται δυναμικά και στον τομέα του IP Video Intercom, διαθέτοντας αρχικά συστήματα για απλές εφαρμογές, ενώ το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσει πληθώρα μοντέλων και λύσεων, ικανών να ...
ELDES EWP-EXT, EWC1 & EWC1A
Εξαιρετικά χρήσιμοι για τη βελτίωση της ασφάλειας σπιτιών και επιχειρήσεων, οι αισθητήρες εξωτερικού χώρου της ELDES προσφέρουν προηγμένη ανίχνευση και άμεση ενημέρωση για κάθε ύποπτη κίνηση ή δρα...