Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
14 Σεπτεμβρίου 2015 15:28

Τα σφάλματα κώδικα λογισμικού και οι βλάβες υλικού διαταράσσουν την πρόσβαση στην τηλεφωνία και το διαδίκτυο

– Ετήσια έκθεση περιστατικών του ENISA

91e55df919b08f537b1e486fe1bab4ac XL 1f64d9b8

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) δημοσιεύει την Ετήσια έκθεση περιστατικών του, η οποία παρέχει συγκεντρωτική ανάλυση των περιστατικών ασφαλείας που προκάλεσαν σοβαρές διακοπές λειτουργίας κατά το 2014. Τα περιστατικά αναφέρονται σε ετήσια βάση από τις ρυθμιστικές αρχές τηλεπικοινωνιών στον Οργανισμό.Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) δημοσιεύει την Ετήσια έκθεση περιστατικών του, η οποία παρέχει συγκεντρωτική ανάλυση των περιστατικών ασφαλείας που προκάλεσαν σοβαρές διακοπές λειτουργίας κατά το 2014. Τα περιστατικά αναφέρονται σε ετήσια βάση από τις ρυθμιστικές αρχές τηλεπικοινωνιών στον Οργανισμό και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το άρθρο 13α της οδηγίας-πλαίσιο (2009/140/ΕΚ).

Η έκθεση παρέχει σε συγκεντρωτικό επίπεδο επισκόπηση των υπηρεσιών και περιουσιακών στοιχείων των δικτύων που επηρεάστηκαν, καθώς και τα βασικά αίτια των περιστατικών. Το 2014 αναφέρθηκαν 137 μείζονα περιστατικά από 24 χώρες της ΕΕ και 1 κράτος της ΕΖΕΣ, ενώ 4 χώρες δεν ανέφεραν κανένα σημαντικό περιστατικό. Τα περισσότερα περιστατικά που αναφέρθηκαν αφορούσαν τη σταθερή τηλεφωνία. Τα συχνότερα αίτια των περιστατικών είναι οι τεχνικές βλάβες, οι οποίες επηρεάζουν κυρίως διακόπτες και δρομολογητές.

Συνοπτικά, τα κύρια πορίσματα υποδεικνύουν τα εξής:
· Η σταθερή τηλεφωνία είναι αυτή που επηρεάζεται περισσότερο, με σχεδόν τα μισά των αναφερόμενων περιστατικών (47 %). Πρόκειται για αλλαγή σε σύγκριση με προηγούμενα έτη αναφοράς, όταν από τα περιστατικά επηρεάζονταν περισσότερο το κινητό διαδίκτυο και η κινητή τηλεφωνία. Τα περιστατικά στο κινητό διαδίκτυο και την κινητή τηλεφωνία επηρεάζουν τους περισσότερους χρήστες, αντιπροσωπεύοντας 1,7 και 1,2 εκατομμύρια χρήστες αντίστοιχα ανά περιστατικό.
· Επιπτώσεις στις κλήσεις έκτακτης ανάγκης: Το 29 % των περιστατικών καταδεικνύει προβλήματα στην επικοινωνία με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης του αριθμού 112.
· Οι βλάβες συστημάτων ή οι τεχνικές βλάβες προκαλούν τις περισσότερες διακοπές λειτουργίας, αντιπροσωπεύοντας το 65 % όλων των αναφερόμενων περιστατικών, ενώ τα σφάλματα κώδικα
λογισμικού και οι βλάβες υλικού είναι οι πιο κοινές αιτίες που επηρεάζουν τους διακόπτες και τους δρομολογητές. Επιπλέον, το ανθρώπινο λάθος κατέχει επίσης υψηλή θέση, γεγονός που απαιτεί
βελτιωμένη συνεργασία ανάμεσα στους παρόχους, τους εργάτες στις κατασκευές και τρίτους πωλητές εξοπλισμού και διαχειριζόμενων υπηρεσιών.*
· Οι αλλαγές και οι ενημερώσεις στο ελαττωματικό λογισμικό έχουν τη μεγαλύτερη επίπτωση από άποψη χαμένων ωρών χρηστών (συνδέσεις χρηστών και διάρκεια)

Αυτά τα μοτίβα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τις αξιολογήσεις κινδύνου και ευπάθειας. Τα συμπεράσματα ως προς τα κύρια μοτίβα περιστατικών συμβάλλουν σε επίπεδο πολιτικής στα μέτρα
στρατηγικής για βελτίωση της ασφάλειας στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του ENISA Udo Helmbrecht σχολίασε: «Όλα τα μέρη της κοινωνίας βασίζονται στα δημόσια δίκτυα και τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Η διαφάνεια και η
συζήτηση των αιτιών που προκαλούν τα περιστατικά είναι απαραίτητες για τη διαχείριση κινδύνου και τη βελτίωση του επιπέδου της ασφάλειας. Ο ENISA είναι αφοσιωμένος στο να βοηθήσει να αυξηθεί η ανθεκτικότητα στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και θα συνεχίσει να καλλιεργεί και να υποστηρίζει τη διαφάνεια στην αναφορά περιστατικών, προωθώντας μια συστηματική προσέγγιση μεστόχο τα μέτρα βελτιωμένης ασφάλειας στον τομέα.»

Στο πλαίσιο αυτό, ο ENISA αξιολογεί τις επιπτώσεις του Προγράμματος αναφοράς περιστατικών στην ΕΕπου προβλέπεται από το Άρθρο 13α, ενώ εκπονείται μελέτη για να αναλυθούν εναλλακτικοί δείκτες μέτρησης των επιπτώσεων στις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επιπλέον, ο ENISA έχει εκδώσει την Κατευθυντήρια γραμμή για τις απειλές και τα περιουσιακά στοιχεία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, ένα γλωσσάρι για τις σημαντικότερες απειλές και τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία δικτύων που εμπλέκονται στις διαταραχές στα δίκτυα και στις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Μάιος 2024

    Security Report, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που...
  • AI κάμερες και καταγραφικά

    AI κάμερες και καταγραφικά

    Σε μια εποχή που προσδιορίζεται από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως game changer, επαναπροσδιορίζοντας τον κλάδο της ασφάλειας, πόσω μάλλον αυτόν της β...
  • Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
  • Βία κατά των Γυναικών

    Βία κατά των Γυναικών

    Δυστυχώς, η αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα από τον πρώην σύντροφό της μόλις έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων. Η τραγικότητα αυτού του περιστατικού εντείνεται...
  • Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Η PartnerNET, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει στους συνεργάτες της, διοργάνωσε σε συνεργασία με την Maxhub στα γραφεία της την Τετάρτη 10 και την...
  • Hikvsion HiWatch

    Hikvsion HiWatch

    To HiWatch είναι ένα ξεχωριστό brand της Hikvision, το οποίο περιλαμβάνει επαγγελματικά δικτυακά προϊόντα CCTV, που προορίζονται για μικρά και μεσαία έργα. Τα προϊόντα του brand HiWatch της Hik...