Skip to main content

CES 2017: Τι θα δούμε στη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας

Νέος χρόνος, νέες τεχνολογίες, νέα gadgets. Το Consumer Electronics Show του Λας Βέγκας, η μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας παγκοσμίως, γιορτάζει φέτος τα 50 του χρόνια. Και μερικές από τις σημαντικότερες εταιρείες του χώρου, μαζί με πολλές – περισσότερες από κάθε άλλη φορά – startups θα παρουσιάσουν τα τελευταία τους επιτεύγματα σε έναν χώρο όπου για πρώτη φορά είδαμε το βίντεο το 1970, τη βιντεοκάμερα..Νέος χρόνος, νέες τεχνολογίες, νέα gadgets. Το Consumer Electronics Show του Λας Βέγκας, η μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας παγκοσμίως, γιορτάζει φέτος τα 50 του χρόνια. Και μερικές από τις σημαντικότερες εταιρείες του χώρου, μαζί με πολλές – περισσότερες από κάθε άλλη φορά – startups θα παρουσιάσουν τα τελευταία τους επιτεύγματα σε έναν χώρο όπου για πρώτη φορά είδαμε το βίντεο το 1970, τη βιντεοκάμερα και το CD player το 1981 ή το Xbox το 2001. Η φετινή διοργάνωση διαρκεί από τις 5 έως τις 8 του μήνα, αλλά ήδη κάποια previews έχουν δώσει το στίγμα της. Ας δούμε τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν.

Τηλεοράσεις, η κλασική αξία των CES

Τεράστιες, απίθανες οθόνες όπου κι αν κοιτάξεις. Το φετινό CES δεν θα διαφέρει από τα προηγούμενα. Οι τηλεοράσεις 4Κ δεν είναι πια απρόσιτες, και τώρα οι εταιρείες θέλουν να πείσουν το κοινό ότι μια Ultra HD οθόνη είναι απαραίτητη σε κάθε καθιστικό. Όλοι οι «συνήθεις ύποπτοι» – Samsung, LG, Sony, Panasonic – θα είναι εκεί, μαζί με μικρότερες εταιρείες όπως οι Hisense, TCL και LeEco, που θα προσπαθήσουν να κλέψουν την παράσταση. Η τεχνολογία HDR, που επεκτείνει σημαντικά το εύρος της αντίθεσης και των χρωμάτων δημιουργώντας εντυπωσιακές εικόνες, έκανε δειλά δειλά την εμφάνισή της τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά φέτος θα υπάρχει παντού.

 

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα βρίσκονται παντού

Πολλοί αστειεύονται ότι το CES τείνει να γίνει… Car Electronics Show. Πριν από μερικά χρόνια μόνο η Ford είχε μια αξιοπρεπή παρουσία στην έκθεση, ενώ τώρα τα αυτοκίνητα και η τεχνολογία τους είναι παντού. Φέτος θα γίνουν για πρώτη φορά test drives με αυτοκινούμενα οχήματα. Στις τελευταίες δύο διοργανώσεις η συζήτηση αφορούσε την συγκεκριμένη τεχνολογία και τις δυνατότητές της, αλλά τώρα το θέμα είναι η εργοστασιακή παραγωγή και η χρήση των έξυπνων οχημάτων.

 

Virtual reality, η επόμενη μέρα

Η περσινή έκθεση ήταν πολύ σημαντική για την εικονική πραγματικότητα, καθώς της έδωσε την ευκαιρία να βγει στην αγορά και να συναντήσει τους καταναλωτές. Όσες συσκευές VR δεν παρουσιάστηκαν πέρυσι, κυκλοφόρησαν μέσα στη χρονιά και δεν έχουν λόγο να επιστρέψουν στην έκθεση. Επομένως η φετινή διοργάνωση προσφέρεται για πειραματισμούς, και εξερεύνηση άγνωστων δυνατοτήτων. Η Fove, για παράδειγμα, μια συσκευή που δημιουργήθηκε με crowdfunding μπορεί και παρακολουθεί τα μάτια του χρήστη, επιτρέποντάς του να ελέγχει τη δράση με το βλέμμα του. Θα δούμε νέα χειριστήρια για τα χέρια, για τα πόδια, αλλά και t-shirts με αισθητήρες που καταγράφουν τις κινήσεις του σώματος.

Τα drones θα… ξεφύγουν

Η εταιρεία DJI, ηγέτης στην αγορά των drones έχει ξεφύγει από τον ανταγωνισμό με τα τελευταία της μοντέλα και όλοι οι κατασκευαστές τρέχουν να τη φτάσουν. Περιμένουμε νέα σχήματα, μεγέθη και δυνατότητες. Από drones ειδικά για να πετούν σε κλειστούς χώρους, μέχρι drones που θα βουτάνε μέσα στο νερό. Αλλά και φθηνότερες συσκευές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

 

Ο ήχος αφήνει πίσω τα καλώδια

Wireless. Η λέξη-κλειδί για τα περισσότερα ακουστικά και ηχεία που θα εμφανιστούν στη φετινή CES. Τα ασύρματα ακουστικά, βέβαια, δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά το 2016 ήταν η χρονιά τους. Η θετική υποδοχή στα μοντέλα που κυκλοφόρησαν, σε συνδυασμό με την απόφαση της Apple να αφαιρέσει την υποδοχή ακουστικών από το iPhone 7, εκτόξευσαν τη ζήτηση. Τα ασύρματα ακουστικά απευθύνονται πλέον και στους φίλους του high fidelity, με μοντέλα από κατασκευαστές όπως Bowers & Wilkins.

 

Τα wearables ξεφεύγουν από τον καρπό

Το 2016 δεν ήταν καλή χρονιά για τα wearables, με το Android Wear να μένει στα αζήτητα, τη Pebble να πουλάει το software της στη Fitbit, την τελευταία να έχει πεσμένες πωλήσεις και την Apple να ισχυρίζεται ότι το ρολόι της πουλάει καλά, χωρίς όμως να δίνει αριθμούς και χωρίς να πείθει κανέναν. Φέτος όμως περιμένουμε συσκευές που δεν θα περιορίζονται στον καρπό: συσκευές VR και AR, έξυπνα γυαλιά, αισθητήρες ενσωματωμένους σε ρούχα, ίσως ακόμη και κάποιους εξωσκελετούς.

 

Gadgets, πολλά gadgets

Με μία έννοια, κάθε τι που εκτίθεται στο CES μπορεί να θεωρηθεί gadget. O λόγος όμως που αναμένονται ακόμη περισσότερα φέτος, είναι η θύρα USB-C. Μέσα στο 2016 το USB-C έγινε σχεδόν στάνταρ σε λάπτοπ και smartphones, και μία νέα θύρα σημαίνει πολλές νέες δυνατότητες. Αντάπτορες, φορτιστές, ακουστικά, hubs και docks είναι μόνο το πρώτο κύμα αφίξεων. Θα δούμε, για παράδειγμα οθόνες που με μία σύνδεση μπορούν ταυτόχρονα να δέχονται σήμα βίντεο, να φορτίζουν το λάπτοπ και λειτουργούν ως USB hub. Επίσης, για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν τόσα πολλά gadgets από μικρές εταιρείες που έχουν χρηματοδοτηθεί με crowdfunding.

Πηγή: insider.gr

Μετανάστες εντοπίστηκαν σε… βαλίτσα στα ισπανικά σύνορα

Οι ισπανικές αρχές συνέλαβαν δύο Μαροκινούς μετανάστες που προσπάθησαν να περάσουν τα ισπανικά σύνορα με τη Βόρεια Αφρική απέναντι από το Γιβραλτάρ, στη Θέουτα, κρυμμένοι ο ένας σε ένα αυτοκίνητο και ο δεύτερος μέσα σε μία βαλίτσα. Συνεχείς οι απόπειρες να περάσουν τα σύνορα στο συγκεκριμένο σημείο, που καταπνίγονται, συνήθως, με βίαιο τρόποΟι ισπανικές αρχές συνέλαβαν δύο Μαροκινούς μετανάστες που προσπάθησαν να περάσουν τα ισπανικά σύνορα με τη Βόρεια Αφρική απέναντι από το Γιβραλτάρ, στη Θέουτα, κρυμμένοι ο ένας σε ένα αυτοκίνητο και ο δεύτερος μέσα σε μία βαλίτσα. Συνεχείς οι απόπειρες να περάσουν τα σύνορα στο συγκεκριμένο σημείο, που καταπνίγονται, συνήθως, με βίαιο τρόπο.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, κατά τον έλεγχο ενός αυτοκινήτου, οι αρχές εντόπισαν ένα άτομο κρυμμένο στο ταμπλό, και ένα ακόμη στο πίσω κάθισμα, που ήταν κούφιο. Οι δύο, ένας άνδρας και μία γυναίκα πιθανότατα από τη Γουινέα, δέχτηκαν ακολούθως τις πρώτες βοήθειες, καθώς ο αέρας που είχαν για να αναπνεύσουν ήταν περιορισμένος.

Σε άλλη περίπτωση, το βράδυ της 30ης Δεκεμβρίου, ένας ακόμη μετανάστης από τη Γκαμπόν, βρέθηκε μέσα σε μέσα σε μία βαλίτσα. Κατά το BBC, μια 22χρονη Μαροκινή, η οποία προσπάθησε να περάσει τον μετανάστη στο ευρωπαϊκό έδαφος, έκανε αίσθηση με τη νευρική συμπεριφορά της και κατόπιν ελέγχου της βαλίτσας, συνελήφθη.

Ο 19χρονος μετανάστης από την Γκαμπόν τέθηκε επίσης υπό ιατρική παρακολούθηση, δεδομένου ότι είχε έλλειψη οξυγόνου όσο ήταν κλεισμένος στην αποσκευή.

Εξάλλου, περισσότεροι από 1.000 μετανάστες προσπάθησαν να υπερπηδήσουν το διπλό φράκτη που χωρίζει το Μαρόκο από τον ισπανικού θύλακα της Θέουτα την 1η Ιανουαρίου σε μια βίαια εξέγερση, η οποία είχε μεταξύ άλλων ως αποτέλεσμα ένας αστυνομικός να χάσει το μάτι του, ανέφεραν οι τοπικές αρχές.

Σύμφωνα με το Euractiv, μια ομάδα 1.100 ανθρώπων από την υποσαχάρια Αφρική, προσπαθώντας να φτάσουνστην Ευρώπη, εισέβαλαν στον συνοριακό συρμάτινο φράκτη λίγο μετά τέσσεριςτην Πρωτοχρονιάς με ένα «εξαιρετικά βίαιο και οργανωμένο» τρόπο, ανέφερε ο Ισπανός κυβερνητικός εκπρόσωπος στη Θέουτα.

Ωστόσο, κανείς δεν κατάφερε να περάσει, πάρα μόνο δύο που τραυματίστηκαν σοβαρά και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Θέουτα. Μια παρόμοια απόπειρα έλαβε χώρα στις 9 Δεκεμβρίου, και είχε ως αποτέλεσμα περισσότεροι από 400 μετανάστες να περάσουν στο μικρό θύλακα.

Προσπάθησαν «να παραβιάσουν ορισμένες από τις θύρες του εξωτερικού φράχτη, χρησιμοποιώντας σιδηρολοστούς, κόφτες καλωδίων και μεγάλες πέτρες με τις οποίες επιτέθηκαν στις μαροκινές δυνάμεις και στην ισπανική Πολιτοφυλακή», πρόσθεσε. Πέντε αστυνομικοί και 50 μέλη των μαροκινών δυνάμεων ασφαλείας τραυματίστηκαν, μεταξύ των οποίων ένας που έχασε το μάτι του.

Πηγή www.thepressproject.gr

Βανάκι εταιρείας security στις φλόγες στην Αττική Οδό

Στις φλόγες τυλίχθηκε πριν από λίγο βανάκι εταιρείας security, ενώ κινούνταν στην Αττική Οδό, στο ρεύμα προς Ελευσίνα. Το ατύχημα συνέβη κοντά στην έξοδο της Λεωφόρου Πεντέλης, με αποτέλεσμα να έχει κλείσει η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και τα αυτοκίνητα να κινούνται με καθυστέρηση. Πριν από λίγες μέρες, αντίστοιχο ατύχημα είχε συμβεί.Στις φλόγες τυλίχθηκε πριν από λίγο βανάκι εταιρείας security, ενώ κινούνταν στην Αττική Οδό, στο ρεύμα προς Ελευσίνα.

Το ατύχημα συνέβη κοντά στην έξοδο της Λεωφόρου Πεντέλης, με αποτέλεσμα να έχει κλείσει η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και τα αυτοκίνητα να κινούνται με καθυστέρηση.

Πριν από λίγες μέρες, αντίστοιχο ατύχημα είχε συμβεί με φορτηγό, στο ίδιο ύψος, αλλά στο ρεύμα προς αεροδρόμιο.

Ακόμα αναζητούν τον μακελάρη του Ρέινα

Το ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του δολοφόνου 39 ατόμων την Πρωτοχρονιά στο κλάμπ «Ρέινα» συνεχίζεται σε όλη την Κωνσταντινούπολη, αλλά και την Προύσα. Χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκαν επιχειρήσεις σε διάφορα σημεία της Πόλης από ισχυρές δυνάμεις ασφαλείας και ύστερα από καταγγελίες πολιτών ότι είδαν το δράστηΤο ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του δολοφόνου 39 ατόμων την Πρωτοχρονιά στο κλάμπ «Ρέινα» συνεχίζεται σε όλη την Κωνσταντινούπολη, αλλά και την Προύσα. Χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκαν επιχειρήσεις σε διάφορα σημεία της Πόλης από ισχυρές δυνάμεις ασφαλείας και ύστερα από καταγγελίες πολιτών ότι είδαν το δράστη.

Νωρίτερα, η αστυνομία είχε δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο του δράστη από selfie που είχε βγάλει ό ίδιος στην πλατεία Ταξίμ.

Η μεγαλύτερη από τις επιχειρήσεις έγινε στο Ζεϊτίνμπουρνου σε διάφορα σπίτια που διαμένουν πρόσφυγες και φίλα προσκείμενοι στην οργάνωση ISIS. Στις επιχειρήσεις συμμετείχαν και ελικόπτερα της αστυνομίας. Έγιναν προσαγωγές ατόμων με τα οποία είχε έλθει σε επαφή ο δολοφόνος του Ορτάκιοϊ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές γνωρίζουν πλέον την ταυτότητα του δράστη που φέρεται να ήρθε τον Νοέμβριο του 2016 στο Ικόνιο από την Συρία. Μάλιστα για να μην προκαλέσει υποψίες έφερε μαζί του και τη σύζυγο με τα δυο του παιδιά για κάλυψη. Η οικογένεια του φερόμενου ως δράστη είναι μεταξύ των προσαχθέντων.

Οι αρχές που εξέτασαν εκατοντάδες κάμερες ασφαλείας σε όλους τους δρόμους της Πόλης, διαπίστωσαν την πορεία του δράστη πρoς το κλαμπ, όπου φαίνεται να πήγε με ταξί που σταμάτησε από την περιοχή Ζεϊτίνμπουρνου περίπου τα μεσάνυχτα. Έφτασε κοντά στο κέντρο περίπου στις 1:15 ώρα Τουρκίας, περπάτησε μια απόσταση τριών λεπτών και μπήκε μέσα στο “Ρέινα”, πυροβολώντας. Αυτός είναι όπως τονίζουν οι Aρχές ο τρόπος εισόδου που χρησιμοποιούν μαχητές του αυτοαποκαλούμενου Ισλαμικού Κράτους όταν εισέρχονται σε χώρους με πολύ κόσμο.

Μάλιστα από τα ευρήματα διαπίστωσαν ότι είχε κολλήσει με ταινία τους γεμιστήρες ανά δύο για να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο αλλαγής τους όταν άδειαζαν, κάτι που κάνουν οι ειδικές δυνάμεις. Επίσης από τους κάλυκες που βρέθηκαν διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποίησε διατρητικές σφαίρες, οι οποίες από μικρή απόσταση μπορούν να διαπεράσουν δύο ή και τρία ανθρώπινα σώματα αυξάνοντας τον αριθμό των θυμάτων.

Πρόβλημα στις υπηρεσίες ελέγχου διαβατηρίων σε μεγάλα αμερικανικά αεροδρόμια

.Ένα τεχνικό πρόβλημα στον κεντρικό υπολογιστή της Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων που επηρέασε μεγάλα αμερικανικά αεροδρόμια χθες, δημιουργώντας μεγάλες ουρές στα σημεία ελέγχου διαβατηρίων, κράτησε τέσσερις ώρες περίπου αλλά λύθηκε, είπε η Υπηρεσία σε νεότερη ανακοίνωση.Ένα τεχνικό πρόβλημα στον κεντρικό υπολογιστή της Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων που επηρέασε μεγάλα αμερικανικά αεροδρόμια χθες, δημιουργώντας μεγάλες ουρές στα σημεία ελέγχου διαβατηρίων, κράτησε τέσσερις ώρες περίπου αλλά λύθηκε, είπε η Υπηρεσία σε νεότερη ανακοίνωση.

“Τη στιγμή αυτή, δεν υπάρχει ένδειξη ότι η διακοπή υπηρεσίας ήταν εσκεμμένη”, είπε μια εκπρόσωπος σε δήλωσή της, αναφερόμενη στην πιθανότητα παραβίασης του συστήματος.

Η διακοπή κράτησε από τις 5:00 μ.μ. έως τις 9:00 π.μ. περίπου ώρες Νέας Υόρκης (12:00 μεσάνυχτα έως 4:00 μ.μ. ώρα Ελλάδας), και όλα τα αεροδρόμια έχουν επανασυνδεθεί με το σύστημα, είπε η εκπρόσωπος Τζένιφερ Εβανίτσκι στη δήλωσή της.

Μεταξύ των αεροδρομίων που επηρεάστηκαν ήταν τα διεθνή αεροδρόμια στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Μαϊάμι, τη Βοστόνη και την Ατλάντα.

“Κατά τη διάρκεια της τεχνολογικής διακοπής, η Υπηρεσία είχε πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων που αφορούν την εθνική ασφάλεια και όλοι οι ταξιδιώτες πέρασαν έλεγχο σύμφωνα με στα στάνταρ ασφαλείας”, πρόσθεσε η εκπρόσωπος.

Φωτογραφίες σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης έδειχναν μεγάλες ουρές σε διάφορα αεροδρόμια εκεί όπου οι ταξιδιώτες προσπαθούσαν να περάσουν από τον έλεγχο διαβατηρίων.

O ακήρυχτος οικονομικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε.

Μετά την Google και την Apple, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έβαλε στο στόχαστρό της και το Facebook, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις αναλυτών ότι πλέον βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ένας σκληρός και αμείλικτος οικονομικός πόλεμος μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΗΠΑ, με εντελώς απρόβλεπτες συνέπειες.  Σε «πρώτο πλάνο», στη νέα φάση αυτού του πολέμου βρίσκεται η Δανή επίτροπος, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού.Μετά την Google και την Apple, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έβαλε στο στόχαστρό της και το Facebook, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις αναλυτών ότι πλέον βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ένας σκληρός και αμείλικτος οικονομικός πόλεμος μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΗΠΑ, με εντελώς απρόβλεπτες συνέπειες.

 Σε «πρώτο πλάνο», στη νέα φάση αυτού του πολέμου βρίσκεται η Δανή επίτροπος, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, η οποία πριν από λίγους μήνες είχε προκαλέσει σάλο με την απόφασή της να υποχρεώσει την Apple να… επιστρέψει στην Ιρλανδία διαφυγόντες φόρους, υποστηρίζοντας ότι η συμφωνία της εταιρείας με τη χώρα-μέλος της ΕΕ. και της ευρωζώνης παραβίαζε το κοινοτικό φορολογικό δίκαιο.

Και στη μέση το WhatsApp

Αυτήν τη φορά στο στόχαστρο της Βεστάγκερ βρέθηκε η εξαγορά του WhatsApp από το Facebook το 2014 και, για την ακρίβεια, η ανταλλαγή πληροφοριών για τους χρήστες των δύο δημοφιλών social media. Tι έχει συμβεί; 

Η Επιτροπή είχε δώσει άδεια να προχωρήσει η εξαγορά, ωστόσο τώρα κατηγορεί το Facebook ότι δεν την είχε ενημερώσει ότι προτίθεται – και ότι έχει την τεχνική δυνατότητα – να «ρουφάει» πληροφορίες από τους λογαριασμούς των χρηστών του WhatsApp, πληροφορίες που στη συνέχεια αξιοποιούνται για στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες στα δύο social media.

 Ακούγεται μπερδεμένο, αλλά δεν είναι: δεδομένου ότι η βασική – αν όχι η μοναδική… – πηγή εισοδήματος για τα social media είναι οι διαφημίσεις, η Επιτροπή θεωρεί ότι ο τεράστιος όγκος χρηστών του Facebook και του WhatsApp τα βάζουν σε προνομιακή θέση έναντι των ανταγωνιστών τους και, κατ’ αυτό τον τρόπο, παραβιάζουν τους περί ανταγωνισμού κανόνες της ΕΕ. 

Μάλιστα, η Βεστάγκερ υποστηρίζει ότι το Facebook γνώριζε για τη δυνατότητα αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών με τους λογαριασμούς των χρηστών του WhatsApp πριν από την εξαγορά, ωστόσο δεν ενημέρωσε την Επιτροπή. Αντιθέτως, μάλιστα, είχε υποστηρίξει ότι δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα, ωστόσο τον περασμένο Αύγουστο προχώρησε ακριβώς σε αυτήν την κίνηση.

 Βαρύ πρόστιμο

Η απαίτηση της Επιτροπής από το Facebook για εξηγήσεις δεν σημαίνει και πολλά πράγματα για την κόστους 22 δισ. δολαρίων εξαγορά του WhatsApp: αυτή έγινε και τελείωσε. Αυτό που η Κομισιόν μπορεί πλέον να κάνει, είναι να επιβάλει στο Facebook πρόστιμο που μπορεί να φθάσει ώς και το 1% του ετήσιου τζίρου του, αν οι απαντήσεις της εταιρείας, στην οποία δόθηκε προθεσμία μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2017, κριθούν ανεπαρκείς.

Ήδη, εκπρόσωπος του Facebook σημείωσε ότι «σεβόμαστε τη διαδικασία της Επιτροπής και είμαστε σίγουροι ότι η πλήρης εξέταση των δεδομένων θα επιβεβαιώσει ότι το Facebook έδρασε καλή τη πίστει. Έχουμε σταθερά παράσχει ακριβείς πληροφορίες για τις τεχνικές μας δυνατότητες και σχέδια, συμπεριλαμβανομένων και στοιχείων για την εξαγορά του WhatsApp, καθώς και για την αλλαγή πολιτικής στο WhatsApp που έγινε φέτος». 

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η ανταλλαγή πληροφοριών για τους χρήστες μεταξύ Facebook και WhatsApp έχει μπει από τον περασμένο Νοέμβριο σε… pause, έπειτα από ασφυκτικές πιέσεις από το πανευρωπαϊκό δίκτυο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Τρία «θερμά μέτωπα»

Με την… επίθεση στο Facebook η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άνοιξε τρίτο θερμό μέτωπο με αμερικανική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας: είχαν προηγηθεί το… διπλό χτύπημα στην Google, αλλά και το έμμεσο πρόστιμο στην Apple.

Για να θυμίσουμε τι έχει συμβεί, η Επιτροπή κατηγορεί την Google ότι παραβιάζει τους κανόνες του ανταγωνισμού στον χώρο της διαδικτυακής αναζήτησης, μέσω της ομώνυμης μηχανής αναζήτησης, καθώς και ότι επιβάλλει στους κατασκευαστές smartphones την παρουσία της μέσω εφαρμογών ενσωματωμένων στον πυρήνα του λειτουργικού συστήματος Android, το οποίο έχει μερίδιο αγοράς άνω του 80% στην ΕΕ.

 Όσον αφορά την Apple, η ίδια η Βεστάγκερ ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να επιστρέψει το ιλιγγιώδες ποσό των 13 δισ. ευρώ στην Ιρλανδία ως διαφυγόντες φόρους, κρίνοντας ότι η συμφωνία της Apple με την ιρλανδική κυβέρνηση ξεπερνούσε κάθε όριο, καθώς, όπως υπολόγισε η Επιτροπή, ο εταιρικός φόρος που πλήρωσε στην Ιρλανδία η Apple έφθασε μόλις το 0,005% (!) το 2014.

Από την πλευρά τους, Ιρλανδία και Apple καταθέτουν εφέσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατηγορώντας εμμέσως πλην σαφώς την Επιτροπή για… κατάχρηση εξουσίας.

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι η Επιτροπή έχει… πυροβολήσει στο παρελθόν και τη Microsoft για ζητήματα ανταγωνισμού, επιβάλλοντάς της συνολικά πρόστιμα ύψους σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ.

 Μπαλωθιές από ΗΠΑ 

Φυσικά και οι ΗΠΑ δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια να παρακολουθούν την ΕΕ. να θέτει προσκόμματα και να τιμωρεί με πρόστιμα τις εταιρείες – «πετράδια του στέμματος» της νέας οικονομίας. 

Αντιθέτως, όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά διάφοροι παρατηρητικοί αναλυτές, δεν προκαλεί καμία εντύπωση το γεγονός ότι το σκάνδαλο με τις «πειραγμένες» μετρήσεις εκπομπών καυσαερίων σε ντιζελοκίνητα οχήματα της Volkswagen αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ και, μάλιστα, στην Καλιφόρνια, την πολιτεία με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς νόμους.

 Ούτε θεωρούν τυχαίο ότι η Deutsche Bank, η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας και ένα από τα σημαντικότερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον πλανήτη, καλείται από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να πληρώσει το τερατώδες πρόστιμο των 7,2 δισ. δολαρίων για τα «τοξικά» ομόλογα που προκάλεσαν την κρίση του 2007-2008 και τα οποία τα διαχειρίστηκαν σχεδόν όλα τα μεγάλα τραπεζικά και επενδυτικά ιδρύματα του κόσμου.

Στο ίδιο πακέτο συμβιβασμού, η ελβετική τράπεζα Credit Suisse συμφώνησε να πληρώσει πρόστιμο σχεδόν 5,3 δισ. δολαρίων για την υπόθεση των «τοξικών» ομολόγων.

 Για σύγκριση και μόνο, η Goldman Sachs, η τράπεζα που από πολλούς θεωρείται ως το «σημείο μηδέν» της χρηματοπιστωτικής κρίσης, πλήρωσε επισήμως πρόστιμο 5 δισ. δολαρίων για την ίδια υπόθεση, ενώ το αρχικό πρόστιμο στην Deutsche Bank έφθανε τα 14 δισ. δολάρια και έθετε εν αμφιβόλω ακόμα και την ικανότητα της τράπεζας να επιβιώσει.

Πηγή: topontiki.gr

Αμερικανοί κομάντος εκπαιδεύουν ειδικές δυνάμεις στη Βαλτική

Δεκάδες στρατιώτες των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων έχουν αναπτυχθεί στις χώρες της Βαλτικής προκειμένου να ενισχύσουν την αποφασιστικότητα, αλλά και την εκπαίδευση των μονάδων ειδικών επιχειρήσεων της Λετονίας, της Εσθονίας και της Λιθουανίας έναντι της ρωσικής επιθετικής απειλής. Παράλληλα, η ανάπτυξη των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων έχει ως αντικειμενικό σκοπό την αναγνώριση και καταγραφή..Δεκάδες στρατιώτες των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων έχουν αναπτυχθεί στις χώρες της Βαλτικής προκειμένου να ενισχύσουν την αποφασιστικότητα, αλλά και την εκπαίδευση των μονάδων ειδικών επιχειρήσεων της Λετονίας, της Εσθονίας και της Λιθουανίας έναντι της ρωσικής επιθετικής απειλής.

Παράλληλα, η ανάπτυξη των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων έχει ως αντικειμενικό σκοπό την αναγνώριση και καταγραφή των προσπαθειών της Μόσχας να προκληθούν συνθήκες αποσταθεροποίησης στην περιοχή της Βαλτικής, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «The New York Times».

«Έχουν τρομοκρατηθεί από τους Ρώσους. Είναι ανοιχτοί στην εκπαίδευση που τους προσφέρουμε, ενώ ζητούν απεγνωσμένα την ηγεσία μας», δήλωσε ο στρατηγός Ρέιμοντ Τόμας που ηγείται της Διεύθυνσης Ειδικών Δυνάμεων του αμερικανικού Πενταγώνου, αναφερόμενος στις στρατιωτικές δυνάμεις των τριών βαλτικών δημοκρατιών.

Έτσι, οι αμερικανικές ειδικές δυνάμεις έχουν μία συνεχή παρουσία στην εκπαίδευση των ειδικών δυνάμεων των χωρών της Βαλτικής, μετά την καλλιέργεια στενών δεσμών συνεργασίας κατά την περασμένη δεκαετία με αφορμή την κοινή δράση στους πολέμους του Ιράκ και του Αφγανιστάν, τονίζει ο στρατηγός Τόμας. Οι αμερικανικές ειδικές δυνάμεις υποστηρίζουν το πλαίσιο ειδικών αποστολών που διεξάγουν μέσω της εκμετάλλευσης των σύγχρονων τεχνολογικών δυνατοτήτων στους τομείς της συλλογής, αλλά και της επεξεργασίας πληροφοριών του πεδίου μάχης.

Από την άλλη μεριά, οι ειδικές δυνάμεις των χωρών της Βαλτικής γνωρίζουν καλά τη δομή, αλλά και τη λειτουργία της ρωσικής αμυντικής μηχανής, όπως και την ουσιαστική δραστηριοποίησή τους σε αντικείμενα που συνδέονται με τη διεξαγωγή αποστολών του σύγχρονου κυβερνοπόλεμου.

Ωστόσο δεν έχει ξεκαθαριστεί ο βαθμός στήριξης του παραπάνω εγχειρήματος αμυντικής συνεργασίας από τον εκλεγμένο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ που αναλαμβάνει τα προεδρικά καθήκοντά του στις 20 Ιανουαρίου, σχολιάζει η εφημερίδα «The New York Times».

Θύμα χάκερ έπεσε ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ)

Επρόκειτο «για περιστατικό εξαιρετικά σοβαρό» όπως παραδέχτηκε η εκπρόσωπος του Οργανισμού που συμπλήρωσε: «Δεν γνωρίζουμε πόσο καιρό συνέβαινε, αλλά ήταν σοβαρό. Η ακεραιότητα του πληροφοριακού συστήματος τέθηκε σε κίνδυνο.» Στελέχη του ΟΑΣΕ αρνούνται να σχολιάσουν εικασίες ότι η επίθεση προέρχεται από Ρώσους χάκερ. Η κυβερνοεπίθεση έγινε γνωστή στη διοίκηση του ΟΑΣΕ..Επρόκειτο «για περιστατικό εξαιρετικά σοβαρό» όπως παραδέχτηκε η εκπρόσωπος του Οργανισμού που συμπλήρωσε:

«Δεν γνωρίζουμε πόσο καιρό συνέβαινε, αλλά ήταν σοβαρό. Η ακεραιότητα του πληροφοριακού συστήματος τέθηκε σε κίνδυνο.»

Στελέχη του ΟΑΣΕ αρνούνται να σχολιάσουν εικασίες ότι η επίθεση προέρχεται από Ρώσους χάκερ.

Η κυβερνοεπίθεση έγινε γνωστή στη διοίκηση του ΟΑΣΕ στις αρχές Νοεμβρίου, ωστόσο δημοσιοποιείται τώρα, μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας Le Monde.

57 χώρες είναι μέλη του ΟΑΣΕ, που καλύπτει τη γεωγραφική περιοχή από το Βανκούβερ έως το Βλαδιβοστόκ και έχει έδρα τη Βιέννη.

Στις αρμοδιότητές του περιλαμβάνεται η επιτήρηση της εκεχειρίας στην ανατολική Ουκρανία, όπου δραστηριοποιούνται 700 παρατηρητές του ΟΑΣΕ.

Περισσότερες κάμερες-περισσότερη ασφάλεια;

Η περίπτωση νεαρών που προσπάθησαν να πυρπολήσουν έναν άστεγο στο μετρό του Βερολίνου σόκαρε την κοινή γνώμη. Οι νεαροί παραδόθηκαν στην αστυνομία αφού προηγουμένως η τελευταία είχε δημοσιεύσει φωτογραφίες τους αλλά και βίντεο που καταγράφηκαν από τις κάμερες ελέγχου. Είναι όμως αυτό αρκετό για να θεωρήσουμε επιτυχή τη μέθοδο δημόσιας παρακολούθησης μέσα από κάμερες ασφαλείας; Η περίπτωση νεαρών που προσπάθησαν να πυρπολήσουν έναν άστεγο στο μετρό του Βερολίνου σόκαρε την κοινή γνώμη. Οι νεαροί παραδόθηκαν στην αστυνομία αφού προηγουμένως η τελευταία είχε δημοσιεύσει φωτογραφίες τους αλλά και βίντεο που καταγράφηκαν από τις κάμερες ελέγχου. Είναι όμως αυτό αρκετό για να θεωρήσουμε επιτυχή τη μέθοδο δημόσιας παρακολούθησης μέσα από κάμερες ασφαλείας;

Η συζήτηση που ακολουθεί αναπόφευκτα μετά από βίαιες ή τρομοκρατικές επιθέσεις είναι γνωστή και τα επιχειρήματα συνήθως επαναλαμβάνονται: πρόληψη και αίσθημα ασφάλειας.

Αναζήτηση δραστών με τη βοήθεια των πολιτών

Στην πρόσφατη επίθεση με νταλίκα στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Βερολίνου δεν υπήρχαν βιντεοσκοπημένα ντοκουμέντα. Η αστυνομία σ’ αυτή την περίπτωση ζήτησε από τους πολίτες να στείλουν φωτογραφίες ή βίντεο που είχαν από τον τόπο της επίθεσης. «Είναι λίγο παράλογο να ζητούν οι αρχές από τους πολίτες να στείλουν βίντεο που έχουν καταγράψει με τα κινητά τους και ταυτόχρονα να αρνούνται να εγκαταστήσουν συστήματα παρακολούθησης» ισχυρίζεται ο Ερνστ Βάλτερ, υποδιευθυντής του σωματείου της αστυνομίας. Μπορεί μια τρομοκρατική επίθεση ή κάποιο άλλο έγκλημα να μην μπορεί να αποφευχθεί ακόμη και με βιντεοπαρακολούθηση αλλά οι κάμερες θα μπορούσαν να βοηθήσουν την αστυνομία να εντοπίσει τους δράστες.

Ωστόσο πάντα τίθεται και το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Ο Σύνδεσμος Γερμανών Δικαστών προειδοποίησε ότι η παρακολούθηση θα μπορούσε να περιορίσει τις ελευθερίες των πολιτών και να παραβιάσει θεμελιώδη δικαιώματα.

Οι τρομοκράτες επιδιώκουν την προβολή

Πάντως ο πρώην εντεταλμένος για θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων στη Γερμανία, Πέτερ Σάαρ, υποστηρίζει ότι ειδικά οι τρομοκράτες σε αρκετές περιπτώσεις αναζητούν τη δημοσιότητα προκειμένου οι ίδιοι και οι πράξεις τους να αποκτήσουν περισσότερη προβολή. Έρευνες που αφορούσαν την επίθεση στο μετρό του Λονδίνο το 2005 έδειξαν ότι οι δράστες προσπαθούσαν να μπουν στο πλάνο της κάμερας ασφαλείας. «Ήλπιζαν, όπως και τελικά έγινε, ότι οι εικόνες θα βρουν το δρόμο τους στα ΜΜΕ και θα ενισχύσουν την τρομοκρατική τους δράση», λέει χαρακτηριστικά ο Σάαρ.

Πάντως σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση του Ινστιτούτου Yougov, το 60% των Γερμανών τάσσεται υπέρ της διεύρυνσης της παρακολούθησης με κάμερες.

Ο Πέτερ Σάαρ επισημαίνει ότι μετά από τρομοκρατικές επιθέσεις οι άνθρωποι αισθάνονται μεγάλη ανασφάλεια και είναι πρόθυμοι να θυσιάζσουν την ελευθερία και τα θεμελιώδη δικαιώματά τους στο βωμό της ασφάλειας. Ωστόσο αυτή είναι μια υπόσχεση την οποία δύσκολα μπορεί κανείς να κρατήσει, τονίζει ο ειδικός: «Περισσότερες κάμερες δεν σημαίνει αυτόματα και περισσότερη ασφάλεια».

Τζέφερσον Τσέις / Αλεξάνδρα Κοσμά

Deutsche Welle

Μια 27χρονη ιδιωτική φρουρός είναι ανάμεσα στα θύματα της επίθεσης σε νυχτερινό κλαμπ της Κωνσταντινούπολης.

Η Hatice Koc’un, μητέρα ενός παιδιού, βρήκε τραγικό θάνατο από το όπλο του μακελάρη που αιματοκύλισε το κλαμπ Reina στις όχθες του Βοσπόρου. Η άτυχη 27χρονη δούλευε στο κλαμπ κατά τη διάρκεια της επίθεσης. Γιατί όμως να είναι μια γυναίκα σε αυτή τη θέση; Επειδή η τουρκική κυβέρνηση απαιτεί από τέτοιου είδους μαγαζιά να βρίσκεται πάντα παρούσα μια γυναίκα φρουρός, προκειμένου να ψάχνει τις γυναίκες…Η Hatice Koc’un, μητέρα ενός παιδιού, βρήκε τραγικό θάνατο από το όπλο του μακελάρη που αιματοκύλισε το κλαμπ Reina στις όχθες του Βοσπόρου. Η άτυχη 27χρονη δούλευε στο κλαμπ κατά τη διάρκεια της επίθεσης.

Γιατί όμως να είναι μια γυναίκα σε αυτή τη θέση; Επειδή η τουρκική κυβέρνηση απαιτεί από τέτοιου είδους μαγαζιά να βρίσκεται πάντα παρούσα μια γυναίκα φρουρός, προκειμένου να ψάχνει τις γυναίκες που θέλουν να διασκεδάσουν.

Η οικογένειά της αναγνώρισε τη σορό της στο νεκροτομείο, όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, και την πήραν για να κάνουν την κηδεία της στην πόλη Balikesir, στη δυτική Τουρκία.

Την ημέρα πριν από την επίθεση, η Hatice, η κόρη της οποίας είναι 3 ετών, ανέβασε φωτογραφίες της στα social media φορώντας γυαλιά ηλίου και φιλώντας την τουρκική σημαία…

www.iefimerida.gr

Συσκευές ηλεκτρικής εκκένωσης στα αεροπλάνα της Ν.Κορέας

Με τις πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις αλλά και την αεροπειρατεία ενός αεροσκάφους οι κορεατικές αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι θα επιτρέψουν στα μέλη του πληρώματος να χρησιμοποιούν συσκευές ηλεκτρικής εκκένωσης για την αντιμετώπιση βίαιων επιβατών. Επιπλέον θα υπάρξουν προσλήψεις περισσότερων αντρών αεροσυνοδώνΜε τις πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις αλλά και την αεροπειρατεία ενός αεροσκάφους οι κορεατικές αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι θα επιτρέψουν στα μέλη του πληρώματος να χρησιμοποιούν συσκευές ηλεκτρικής εκκένωσης για την αντιμετώπιση βίαιων επιβατών.

Επιπλέον θα υπάρξουν προσλήψεις περισσότερων αντρών αεροσυνοδών.

Όλα αυτά μετά την κριτική που δέχτηκαν με αφορμή το περιστατικό με τον αμερικανό τραγουδιστή Richard Marx, ο οποίος βοήθησε στην εξουδετέρωση ενός βίαιου επιβάτη κατά τη διάρκεια πτήσης και κατηγόρησε το προσωπικό για «ελλιπή εκπαίδευση« και άγνοια για το πώς να αντιμετωπιστεί ένα τέτοιο συμβάν.

Η Korean Air, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Νότιας Κορέας, ανακοίνωσε τις νέες κατευθυντήριες γραμμές αναφορικά με την εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα ειπώθηκε ότι θα γίνεται και χρήση μιας συσκευής με την οποία θα καθηλώνεται με σχοινιά ένας επιβάτης που προκαλεί προβλήματα και θα απαγορεύεται η πτήση σε επιβάτες με ιστορικό βίας.

Οι υπεύθυνοι πρόσθεσαν πως σε κάθε βάρδια θα βρίσκεται κι ένας άντρας αεροσυνοδός, τη στιγμή όμως που οι άντρες αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα δέκατο των αεροσυνοδών της Korean Air.

«Τη στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ, λαμβάνουν αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση βίαιων περιστατικών εν ώρα πτήσης, έπειτα από το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, οι εταιρείες στην Ασία δεν έχουν επιβάλει αυστηρούς κανόνες λόγω της ασιατικής κουλτούρας», είπε ο πρόεδρος της Korean Air, Chi Chang-hoon κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

«Με αφορμή το τελευταίο περιστατικό, θα θέσουμε την ασφάλεια ως προτεραιότητα», συνέχισε.

Πηγή; pronews.gr

Σύστημα ακουστικής ανίχνευσης Drones

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Azeri-defence, η εταιρεία DroneShield Ltd που ειδικεύεται στην ακουστική ανίχνευση drones, πρόκειται να ανακοινώσει την πώληση συστήματος πολλαπλών αισθητήρων για χρήση από το γραφείο ασφαλείας του Τούρκου Πρωθυπουργού. Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα δίκτυο αισθητήρων που μπορούν να εντοπίσουν ακουστικά τα drones που πλησιάζουν.Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Azeri-defence, η εταιρεία DroneShield Ltd που ειδικεύεται στην ακουστική ανίχνευση drones, πρόκειται να ανακοινώσει την πώληση συστήματος πολλαπλών αισθητήρων για χρήση από το γραφείο ασφαλείας του Τούρκου Πρωθυπουργού.

Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα δίκτυο αισθητήρων που μπορούν να εντοπίσουν ακουστικά τα drones που πλησιάζουν μια “ευαίσθητη” περιοχή διαχωρίζοντας τον ήχο τους από τους περιβαλλοντικούς θορύβους, να τα ταυτοποιήσουν με ακρίβεια μέσα από μια μεγάλη βάση ηχητικών ιχνών και να παρέχουν ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο μέσα από sms, e-mails στα κέντρα διαχείρισης και ασφάλειας. Επίσης, παρέχει δεδομένα θέσης για την ταχεία αντιμετώπιση της απειλής, διατηρεί τα ψηφιακά δεδομένα των περιστατικών για πιθανές νομικές διαδικασίες και εμφανίζει πολύ χαμηλό αριθμό ψευδο-συναγερμών. Η μέγιστη απόσταση ανίχνευσης drones είναι το 1 χιλιόμετρο και η κάλυψη από 180 έως 360 μοίρες, αναλόγως του αριθμού των αισθητήρων που θα εγκατασταθούν.

Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο, ότι σύντομα η παγκόσμια αγορά θα κατακλυστεί απ’ ανάλογα προϊόντα, δεδομένης της τεράστιας ζήτησης που θα έχουν για εμπορικές, ιδιωτικές, κυβερνητικές και στρατιωτικές ανάγκες.

Πηγή: defencenews.gr

Το πρώτο επανδρωμένο ρομπότ είναι εδώ

Τα επανδρωμένα ρομπότ αποτελούσαν πάντα ένα από τα αγαπημένα θέματα των ταινιών επιστημονικής φαντασίας ως οι απόλυτες πολεμικές μηχανές. Όμως πλέον γίνονται πραγματικότητα. Η νοτιοκορεατική εταιρεία Hankook Mirae Technology κατασκεύασε και παρουσίασε το πρώτο επανδρωμένο ρομπότ στον κόσμο. Πρόκειται για έναν ρομποτικό γίγαντα τον οποίο χειρίζεται.Τα επανδρωμένα ρομπότ αποτελούσαν πάντα ένα από τα αγαπημένα θέματα των ταινιών επιστημονικής φαντασίας ως οι απόλυτες πολεμικές μηχανές. Όμως πλέον γίνονται πραγματικότητα.

Η νοτιοκορεατική εταιρεία Hankook Mirae Technology κατασκεύασε και παρουσίασε το πρώτο επανδρωμένο ρομπότ στον κόσμο. Πρόκειται για έναν ρομποτικό γίγαντα τον οποίο χειρίζεται άνθρωπος που βρίσκεται στο εσωτερικό του.

Το Method-2 έχει ύψος περίπου 4 μέτρα, ενώ το βάρος του φτάνει τους 1,3 τόνους. Οι βραχίονές του ζυγίζουν περίπου 130 κιλά έκαστος.

Η εταιρεία έχει δαπανήσει από το 2014, οπότε και ξεκίνησε η ανάπτυξη του ρομπότ, περίπου 190 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στην ομάδα σχεδιασμού συμμετείχε και ο Βιτάλι Μπουλγκάροφ, ο οποίος είχε σχεδιάσει τον Ρόμποκοπ και τα ρομπότ από την ταινία «ο Εξολοθρευτής».

«Το Method-2 είναι το πρώτο επανδρωμένο δίποδο ρομπότ στον κόσμο και είναι κατασκευασμένο, ώστε να λειτουργεί σε ακραίες και επικίνδυνες συνθήκες και περιοχές όπου οι άνθρωποι δεν μπορούν να πάνε χωρίς προστασία», δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Γιανγκ Ζιν-Ξο.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα τεχνολογίας Engadget, πιθανές χρήσεις του συγκεκριμένου ρομπότ στο μέλλον θα περιλαμβάνουν τη μετακίνηση μεγάλων φορτίων, καθώς και τη χρήση του σε στρατιωτικές επιχειρήσεις, ενώ πολλοί εκτιμούν πως θα μπορούσε να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο και στον τομέα των κατασκευών.

Tι θα ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2017 για τα drones

Από την 1η Ιανουαρίου 2017 τίθεται σε ισχύ ο κανονισμός της ΥΠΑ για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών- ΣμηΕΑ), γνωστά και ως «drones». Ο νέος αυτός κανονισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (3152/Β/30.9.2016), καθορίζει όλη την διαδικασία για το ευαίσθητο θέμα των Συστημάτων.Από την 1η Ιανουαρίου 2017 τίθεται σε ισχύ ο κανονισμός της ΥΠΑ για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών- ΣμηΕΑ), γνωστά και ως «drones».

Ο νέος αυτός κανονισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (3152/Β/30.9.2016), καθορίζει όλη την διαδικασία για το ευαίσθητο θέμα των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ, το οποίο άπτεται θεμάτων ασφαλείας πτήσεων, αλλά και ιδιωτικότητας, προστασίας δεδομένων, αστικής ευθύνης, προστασίας του πολίτη, προστασίας του περιβάλλοντος, τα οποία αντιμετωπίζονται κατά αρμοδιότητα. Η δομή του κανονισμού είναι διαμορφωμένη στα πλαίσια των αρχών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), κατά τρόπο ώστε να γίνει ευχερής η πλήρης ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών κανονισμών που αναμένεται να διαμορφωθούν στο μέλλον.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, τα drones χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες και ο εκμεταλλευόμενος και ο χειριστής του ΣμηΕΑ Ειδικής, Πιστοποιημένης ή και Ανοικτής Κατηγορίας με εμβέλεια τηλεχειρισμού άνω των 50 μ. εγγράφονται σε ειδικό Μητρώο που τηρείται από την ΥΠΑ.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις παρακάτω κατηγορίες:

-Ανοιχτή κατηγορία: Εδώ ο χειριστής έχει απευθείας οπτική επαφή με το drone, το οποίο είναι έως 25 κιλά και η πτήση διεξάγεται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από τον χειριστή. Το μεγαλύτερο επιτρεπόμενο ύψος πτήσης είναι τα 400 πόδια και οι πτήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας απαγορεύονται πάνω από συγκεντρώσεις προσώπων, εκτός αν διαθέτουν άδεια επαγγελματικής χρήσης και πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας.

-Ειδική κατηγορία: Στην περίπτωση αυτή απαιτείται άδεια πτητικής λειτουργίας, η οποία χορηγείται εφόσον ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων ασφαλείας, εγχειρίδιο πτητικής λειτουργίας και ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Σε περίπτωση εμπορικής χρήσης απαιτείται και η εγγραφή του drone σε ειδικό μητρώο και η εξασφάλιση ειδικής άδειας μέσω της πληρωμής παραβόλου.

-Πιστοποιημένη κατηγορία: Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η νηολόγηση του αεροσκάφους σε ειδικό μητρώο και η έκδοση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας. Ο χειριστής αυτής της κατηγορίας θα διαθέτει ειδική εκπαίδευση, το περιεχόμενο και οι εξετάσεις της οποίας θα καθοριστούν. με απόφαση του διοικητή της ΥΠΑ.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, ακόμα και στην πρώτη κατηγορία, στην περίπτωση που η χρήση των drones δεν είναι ερασιτεχνική, ο χειριστής τους οφείλει να παρακολουθήσει ορισμένα μαθήματα προκειμένου να λάβει μια σχετική πιστοποίηση, ενώ τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς και εμπορικούς σκοπούς θα πρέπει να ασφαλίζονται. Για την εμπορική εκμετάλλευση μη επανδρωμένου αεροσκάφους οποιασδήποτε κατηγορίας απαιτείται ειδική άδεια της ΥΠΑ, η οποία έχει δωδεκάμηνη ισχύ και ανανεώνεται ύστερα από επανέλεγχο και πληρωμή νέου παραβόλου.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, θα πρέπει να είναι δηλωμένα σε μητρώο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όλα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) που πετούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 μέτρων από τον χειριστή τους ανεξαρτήτως από τους λόγους χρήσης τους, ενώ ακόμη και τα ερασιτεχνικά θα πρέπει να δηλώνονται μέσω μιας απλής δήλωσης που θα συμπληρώνεται και θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά.

«Ανεξαρτήτως του αν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται για εμπορικό, επιστημονικό ή ψυχαγωγικό σκοπό καθώς και για την εκτέλεση πτήσεων αεροπορικών εργασιών, ο ιδιοκτήτης ή μισθωτής τους είναι υποχρεωμένος να δηλώνει στην αεροπορική αρχή το είδος της χρήσης τους» σημειώνεται στον κανονισμό, ενώ τονίζεται ότι πρέπει να γίνεται σεβαστή η νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Μια από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους του Κανονισμού για drones είναι ότι θα απαιτείται ασφαλιστική κάλυψη τόσο για τα ΣμηΕΑ «Ανοικτής Κατηγορίας» σε περίπτωση επαγγελματικής χρήσης, όσο και για τα ΣμηΕΑ της «Ειδικής Κατηγορίας» καθώς και για τα ΣμηΕΑ της «Πιστοποιημένης Κατηγορίας». Ειδικότερα έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 150.000 και για σωματικές βλάβες έως 1.000.000.

Κανόνες κυκλοφορίας

Σε ό,τι αφορά στους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας για τη διεξαγωγή των πτήσεων τους, σύμφωνα με τον κανονισμό, επιτρέπεται γενικά σε εναέριο χώρο διαχωρισμένο από τον εναέριο χώρο που χρησιμοποιείται από τα επανδρωμένα αεροσκάφη.

Ειδικότερα, επιτρέπεται να ίπτανται:

α. Κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών με κανόνες πτήσεως διά οργάνων (IFR) ή/και εξ όψεως (VFR), με μέγιστο ύψος τα 400 πόδια επάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας.

β. Επάνω από τα ανώτερα όρια του ελεγχομένου εναέριου χώρου για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών (επίπεδο πτήσεως 460 έως 46.000 πόδια).

γ. Εντός προσωρινών αποκλειστικών περιοχών που προσδιορίζονται από τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ για πτήσεις ΣΜηΕΑ.

δ. Σε καθορισμένα ίχνη και ύψη που προσδιορίζονται με ειδικές άδειες των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ.

Απαγορεύεται να πετούν σε εναέριο χώρο:

α. Όπου διενεργούνται πτήσεις επανδρωμένων αερο- σκαφών με κανόνες πτήσεως διά οργάνων ή και εξ όψεως.

β. Εντός των ζωνών κυκλοφορίας των αεροδρομίων και ούτως ή άλλως σε απόσταση μικρότερη των 8 χιλιομέτρων από την περίμετρο του αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης/απογείωσης από/προς το αεροδρόμιο.

γ. Στις απαγορευμένες περιοχές για τις πτήσεις συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών, όπως ορίζονται από τους αρμόδιους φορείς και δημοσιεύονται με απόφαση της ΥΠΑ.

δ. Εντός των απαγορευμένων και περιορισμένων περιοχών, εντός των οποίων απαγορεύονται ή περιορίζονται οι πτήσεις των επανδρωμένων αεροσκαφών, οι οποίες ορίζονται από τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας. Σε ειδικές περιπτώσεις και κατόπιν αιτήματος προς την ΥΠΑ υπάρχει η δυνατότητα να επιτραπεί η πτήση ΣΜηΕΑ σε σχετικό εναέριο χώρο.

Επίσης, ο χειριστής είναι υπεύθυνος για την ασφαλή λειτουργία και την ασφαλή απόσταση του ΣμηΕΑ από ανθρώπους και κινητά/ακίνητα στοιχεία περιουσίας στο έδαφος ή τη θάλασσα. Οι χειριστές των ΣμηΕΑ που χρησιμοποιούνται για μη επαγγελματικούς σκοπούς θα εξασφαλίζουν ότι δεν θα ίπτανται πάνω από ανθρώπους. Ακόμα απαγορεύεται γενικά η πτήση ΣΜηΕΑ επάνω από συγκεντρώσεις προσώπων. Εξαιρούνται τα ΣμηΕΑ και οι χειριστές τους όταν διαθέτουν άδεια επαγγελματικής χρήσης με καταχώρηση για πτήσεις επάνω από συγκεντρώσεις και η πτητική ασφάλεια συμπληρώνεται με μηχανισμούς ασφαλείας (αλεξίπτωτα, μικρό βάρος σώματος με αφρώδες υλικό κ.α).

Η διεξαγωγή των πτήσεων ΣΜηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση οπτικής επαφής ή και με λειτουργία σε απόσταση με επέκταση οπτικής επαφής (μέσω της εικόνας που μεταδίδεται από την κάμερα του drone στο χειριστήριο) θα διενεργείται στα χρονικά όρια μισής ώρας πριν από την ανατολή του ηλίου έως μισής ώρας μετά από τη δύση του ηλίου.

Τέλος, σε ισχύ τίθενται και πρόστιμα, τα οποία αφορούν την παραβίαση των διατάξεων του νέου κανονισμού σε σχέση με τη λειτουργία, την εκμετάλλευση, την ασφάλεια, τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και τις διατάξεις άλλων νόμων και κανονισμών της πολιτικής αεροπορίας ή την άρνηση ελέγχου από την ΥΠΑ, βάσει του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου. Τα πρόστιμα αποτελούν δημόσιο έσοδο και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του Κώδικα περί εισπράξεων δημοσίων εσόδων καθώς και τις ειδικότερους σχετικές διαδικασίες της ΥΠΑ.

Haoowell HW-GH6225

Με υποστήριξη IP καμερών από 1 έως 5MP και δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης μέσω P2P το καταγραφικό της Haoowell αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση για παρακολούθηση και εγγραφή μέσω Ethernet. Υποστηρίζοντας πρότυπο επικοινωνίας ONVIF μπορεί να αναγνωρίσει αυτόματα τις κάμερες που είναι συνδεδεμένες στο ίδιο δίκτυο LAN με αυτό και να αποδώσει αμέσως εικόνα,.Με υποστήριξη IP καμερών από 1 έως 5MP και δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης μέσω P2P το καταγραφικό της Haoowell αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση για παρακολούθηση και εγγραφή μέσω Ethernet. Υποστηρίζοντας πρότυπο επικοινωνίας ONVIF μπορεί να αναγνωρίσει αυτόματα τις κάμερες που είναι συνδεδεμένες στο ίδιο δίκτυο LAN με αυτό και να αποδώσει αμέσως εικόνα, απλοποιώντας τη διαδικασία της εγκατάστασης. Μπορεί να υποστηρίξει συνολικά έως 25 κάμερες IP σε ανάλυση 1.3MP ή 4 σε ανάλυση 5MP και να αναπαράγει ταυτόχρονα 4 κανάλια με ανάλυση έως 5MP. Για την προβολή εικόνας και την τοπική διαχείριση διαθέτει εξόδους HDMI και VGA. Επίσης, μέσω σύνδεσης RS-485 μπορεί να διαχειριστεί κάμερες PTZ. Στο εσωτερικό του, για καταγραφή γεγονότων δέχεται έως 2 σκληρούς δίσκους.

TVT TD-2704TS-PL

Τo υβριδικό καταγραφικό TD-2704TS-PL έρχεται ως μία απάντηση από την TVT στο πρόβλημα που μπορεί να συναντήσει ο τεχνικός στην επιλογή της HD τεχνολογίας που θα χρησιμοποιήσει στη νέα του εγκατάσταση. Το TD-2704TS-PL υποστηρίζει τις τεχνολογίες HD-TVI, 960Η, D1, έτσι είναι κατάλληλο για την αναβάθμιση υφιστάμενων εγκαταστάσεων CCTV, έχοντας τη δυνατότητα συνεργασίας.Τo υβριδικό καταγραφικό TD-2704TS-PL έρχεται ως μία απάντηση από την TVT στο πρόβλημα που μπορεί να συναντήσει ο τεχνικός στην επιλογή της HD τεχνολογίας που θα χρησιμοποιήσει στη νέα του εγκατάσταση. Το TD-2704TS-PL υποστηρίζει τις τεχνολογίες HD-TVI, 960Η, D1, έτσι είναι κατάλληλο για την αναβάθμιση υφιστάμενων εγκαταστάσεων CCTV, έχοντας τη δυνατότητα συνεργασίας ακόμα και με κάμερες επιτήρησης παλιότερης αναλογικής τεχνολογίας. Το TD-2704TS-PL είναι εξοπλισμένο με τέσσερις εισόδους BNC και αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της σειράς TD-2700TS-PL, που περιλαμβάνει επίσης δύο ακόμα μοντέλα με 8 και 16 εισόδους αντίστοιχα. Υποστηρίζει την επικοινωνία με κάμερες τεχνολογίας TVI, και με κάμερες αναλογικού σήματος 960Η, με μέγιστη ανάλυση εισόδου 1080p. Το TD-2704TS-PL δέχεται επίσης κάμερες IP που είναι συνδεμένες μέσω LAN ή WAN, και κάμερες που υποστηρίζουν το πρωτόκολλο ONVIF (Open Network Video Interface Forum). Είναι εξοπλισμένο με θύρα εξόδου βίντεο HDMI και VGA για τοπική διαχείριση σε μόνιτορ HD, καθώς και είσοδο και έξοδο ήχου RCA. Η σύνδεση του στο δίκτυο γίνεται με θύρα Ethernet RJ-45 ταχύτητας 10/100 Mbps. Εσωτερικά μπορεί να δεχθεί ένα σκληρό δίσκο SATA.

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.