Skip to main content
Hermes Banner 1
Digi 207
securityreport e mag odhgos 2021
11 Οκτωβρίου 2017 11:45

Η ΕΕ προειδοποιεί για κινδύνους στις πτήσεις εντός του FIR Λευκωσίας

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F0f1fb37318e7200fb97e1ded4f7d5690 XL

Η πτήση πάνω από περιοχές της Κύπρου έχει καταστεί πιο επικίνδυνη από το γεγονός ότι τα κέντρα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στο μοιρασμένο νησί – σε ελεύθερες περιοχές και κατεχόμενα – δίνουν διαφορετικές οδηγίες στα αεροπλάνα δημιουργώντας «σύγχυση και παρεξήγηση» μεταξύ των πιλότων, προειδοποιεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας ΠτήσεωνΗ πτήση πάνω από περιοχές της Κύπρου έχει καταστεί πιο επικίνδυνη από το γεγονός ότι τα κέντρα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στο μοιρασμένο νησί – σε ελεύθερες περιοχές και κατεχόμενα – δίνουν διαφορετικές οδηγίες στα αεροπλάνα δημιουργώντας «σύγχυση και παρεξήγηση» μεταξύ των πιλότων, προειδοποιεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Πτήσεων.

Σε εσωτερική έκθεση του 2015 που συνέταξε ο Οργανισμός και την οποία επικαλείται το διεθνές πρακτορείο «The Associated Press» αναφέρεται ωστόσο ότι σε στατιστική ανάλυση φαίνεται ότι συνολικά αυτοί οι κίνδυνοι είναι αποδεκτοί καθώς η πιθανότητα ενός «καταστροφικού» ατυχήματος είναι πολύ μικρό.

Για παράδειγμα, η έκθεση αναφέρει ότι η μέση αναμενόμενη συχνότητα ατυχημάτων μεταξύ δύο αεροσκαφών πάνω από την Κύπρο είναι περίπου ένα προς ένα δισεκατομμύριο.

Ωστόσο, η υπηρεσία ανέφερε ότι η κατάσταση σε ένα σημαντικό τμήμα του FIR Λευκωσίας – 175.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα (67.567 τετραγωνικά μίλια) στον εναέριο χώρο πάνω και γύρω από την Κύπρο – οι κίνδυνοι για την ασφάλεια δεν μπορούν πλέον να θεωρηθούν αποδεκτοί.

«Η αξιολόγηση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται στενή παρακολούθηση της κατάστασης καθώς βρίσκεται στο όριο της αποδοχής», αναφέρει η έκθεση. «Ο οργανισμός αναγνωρίζει ότι αυτή η κατάσταση δεν είναι καθόλου βέλτιστη», προστίθεται.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι οδηγίες πτήσης από δύο διαφορετικά κέντρα ελέγχου μπορούν να υποβαθμίσουν τα καθορισμένα περιθώρια ασφαλείας, όπως η ελάχιστη απόσταση μεταξύ δύο αεροσκαφών κατά τη διάρκεια πτήσης.

Μόνο οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο διεθνώς αναγνωρισμένο νότιο τμήμα της Κύπρου επιτρέπεται να εκδίδουν οδηγίες πτήσης σε αεροσκάφη που διέρχονται από το FIR Λευκωσίας. Ωστόσο, οι ελεγκτές στο μη αναγνωρισμένο αεροδρόμιο Ercan του αποσχισθέντα τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους στον βορρά του νησιού, δίνουν επίσης οδηγίες σε αεροσκάφη που πετούν μέσα στο βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας, το οποίο «θεωρούν δικό τους», προκαλώντας σύγχυση στους πιλότους.

Σύμφωνα με την έκθεση, υπήρξαν έξι περιπτώσεις το 2014, όπου τα αεροσκάφη πλησίαζαν μεταξύ τους από την ελάχιστη επιτρεπόμενη απόσταση. Τούτο ακολούθησε επτά τέτοιες περιπτώσεις το 2013 και άλλες τέσσερις το προηγούμενο έτος.

Περισσότερο ανησυχητικά, υπήρξαν δύο συμβάντα που αναφέρθηκαν το 2014, όταν είχαν ενεργοποιηθεί συστήματα επί του αεροσκάφους τα οποία είχαν σχεδιαστεί για να αποφύγουν αυτόματα μια σύγκρουση στο μέσο – δηλαδή τα αεροπλάνα ήταν αρκετά κοντά για να συγκρουστούν ενδεχομένως μέσα σε ένα λεπτό περίπου.

Συνολικά 18 τέτοιες περιπτώσεις σημειώθηκαν στον εναέριο χώρο της Κύπρου μεταξύ 2011 και 2015, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών.

Ξεχωριστά, η έκθεση εξέφρασε επίσης ανησυχίες για την ασφάλεια, επειδή η Τουρκία δεν ειδοποιεί τις κυπριακές αρχές για πτήσεις με αεροπλάνα, καθώς δεν αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία ως ανεξάρτητο κράτος.

Από το 2011 έως το 2014, η ετήσια εναέρια κυκλοφορία μέσω της FIR Λευκωσίας υπολογίστηκε κατά μέσο όρο μεταξύ 150.000 και 180.000 πτήσεων.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2025
Κυκλοφορεί το Security Report Δεκεμβρίου Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχο…
Συστήματα και εφαρμογές πυρανίχνευσης
Για παλαιά και νέα κτίρια όλων των μεγεθών απαιτείται πλέον να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να υιοθετηθούν λύσεις για την πρόληψη και την προστασία από δυνητικές καταστροφές που μπορεί να προ…
Η ΤopVision Security επισκέφθηκε την Dahua Technology στην Κίνα!
Τον Οκτώβριο, η ομάδα της εταιρείας TopVision Security, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και συνεργάτης της Dahua Technology στην ελληνική αγορά, έζησε από κοντά μία μοναδική εμπειρία πραγματοποιώντας επίσκεψ…
Παρουσίαση νέων IP καμερών και καταγραφικών Iris Systems από τη Novatron Security Distribution
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, η Novatron Security Distribution υποδέχθηκε επαγγελματίες του κλάδου ασφαλείας στις εγκαταστάσεις της στην Κηφισιά, σε μια πολυαναμενόμενη εκδήλωση αφιερωμένη στα νέα προϊόν…
STATHIS GP: 30 χρόνια εξέλιξης, τεχνολογίας και αξιοπιστίας
Από το 1995 και συνεχίζοντας δυναμικά μέχρι σήμερα, η Στάθης Νικόλαος & Αικατερίνη Ο.Ε. / STATHIS GP βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των πελατών της, προσφέροντας τη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία σε η…
Η «καρδιά» της λειτουργίας «χτυπά» εδώ
Το Security Report συνομιλεί με έναν έμπειρο Χειριστή Κέντρου Λήψης Σημάτων της εταιρείας Ελληνικός Κεντρικός Σταθμός Α.Ε. - ΕΡΜΗΣ. Ο Αθανάσιος Ρίζος μας μιλά για τις απαιτήσεις του ρόλου που έχε…
Η Electrosystems εντυπωσίασε στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο, 11 Οκτωβρίου, η Electrosystems πραγματοποίησε το πιο πρωτότυπο και επιτυχημένο event του 2025 με την προσέλευση να «χτυπάει» κόκκινο και να δίνουν το «παρών» πάνω από 170 επαγγελματίες ε…
Μείωση CO2 και βιώσιμη ανάπτυξη από την Dahua Technology
Η Dahua Technology δεσμεύεται να βελτιώσει τις δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης και να καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για την οικοδόμηση ενός «πράσινου» και ασφαλούς ψηφιακού κόσμου, αναπτύσσοντας κα…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.