Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
4ωρη αναστάτωση στα αεροδρόμια
Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος προκήρυξε 4ωρη προειδοποιητική στάση εργασίας, την Τετάρτη 5 Αυγούστου, με αίτημα την κατάθεση στην Βουλή και την έναρξη διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου για την σύσταση Παρόχου Αεροναυτιλίας στην ΥΠΑ..Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος προκήρυξε 4ωρη προειδοποιητική στάση εργασίας, την Τετάρτη 5 Αυγούστου, με αίτημα την κατάθεση στην Βουλή και την έναρξη διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου για την σύσταση Παρόχου Αεροναυτιλίας στην ΥΠΑ, ως ανεξάρτητης νομικής οντότητας, σε εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της:
«Η δημιουργία ανεξάρτητου φορέα παροχής υπηρεσιών Αεροναυτιλίας είναι ώριμο αίτημα του κλάδου και απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνιστά δε την απαραίτητη προϋπόθεση για τον διαχωρισμό των λειτουργιών της ΥΠΑ και μάλιστα τη στιγμή αυτή, που καταρτίζεται το σχέδιο σύμβασης για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων σε ιδιώτη επενδυτή.
Αν δεν πραγματοποιηθεί η διοικητική αναδιάρθρωση της ΥΠΑ τώρα και δεν υπάρξει πρόνοια για τους εργαζόμενους και τη δομή της ΥΠΑ είναι ορατός ο κίνδυνος υποβάθμισης της Υπηρεσίας με συνέπειες όχι μόνον εργασιακές, αλλά και διοικητικές, οικονομικές, επιχειρησιακές και εθνικές.
Το σχήμα που προκρίνουμε και προτείναμε είναι η δημιουργία ανεξάρτητου και βιώσιμου Παρόχου Αεροναυτιλίας, ως αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας.
Επισημαίνουμε πως η διατήρηση της σημερινής δομής της ΥΠΑ απλώς αναπαράγει τις παθογένειες της Υπηρεσίας, δημιουργεί αδιαφάνεια στην διαχείριση των οικονομικών της Αεροναυτιλίας, σωρεύει υποχρεώσεις προς προμηθευτές, ακυρώνει κρίσιμες επενδύσεις, υποβαθμίζει διαδικασίες και συστήματα επιτήρησης της κυκλοφορίας και των επικοινωνιών και καλύπτει χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις του Δημοσίου, που δεν δικαιολογούνται από τον χαρακτήρα των εσόδων Αεροναυτιλίας, ως ανταποδοτικών.
Επειδή επίκειται η εκ νέου πιστοποίηση του Παρόχου Αεροναυτιλίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ασφάλειας Πτήσεων, δηλώνουμε πως θα υπάρξει πρόβλημα, αν δεν επιλυθούν τα παραπάνω ζητήματα και κυρίως αν καθυστερήσει η αναδιάρθρωση και ο διαχωρισμός των υπηρεσιών της ΥΠΑ. Ο μη ορισμός και η πιστοποίηση του Παρόχου Αεροναυτιλίας δυνατόν να οδηγήσει και σε υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας, με δυσμενείς επιπτώσεις στον τουρισμό και την οικονομία της χώρας.
Υπάρχουν αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Βουλής των Ελλήνων, του ΣτΕ και των Ευρωπαϊκών δικαστηρίων, που συνηγορούν υπέρ των απόψεών μας.
Αν δεν υπάρξει ανταπόκριση, από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών, στην ειλικρινή μας πρόθεση για διαβούλευση επί του σχεδίου που προτείναμε ή άλλου που θα προταθεί, είμαστε υποχρεωμένοι να κλιμακώσουμε τις απεργιακές μας κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από της 14ης Αυγούστου, με δύο 4ωρες στάσεις εργασίας».