Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Συντριβή του Airbus από λάθος διαγραφή δεδομένων!
.H συντριβή ενός ολοκαίνουργιου στρατιωτικού μεταγωγικού Airbus A400M στην Ισπανία Σεβίλλη πιθανότατα προκλήθηκε από διαγραφή δεδομένων που απαιτούνται για τους κινητήρες του ελικοφόρου, αναφέρουν ανώνυμα στο Reuters πηγές που συμμετέχουν στη διερεύνηση του δυστυχήματος.H συντριβή ενός ολοκαίνουργιου στρατιωτικού μεταγωγικού Airbus A400M στην Ισπανία Σεβίλλη πιθανότατα προκλήθηκε από διαγραφή δεδομένων που απαιτούνται για τους κινητήρες του ελικοφόρου, αναφέρουν ανώνυμα στο Reuters πηγές που συμμετέχουν στη διερεύνηση του δυστυχήματος.
Δύο πιλότοι και δύο μηχανικοί σκοτώθηκαν στις 9 Μαΐου όταν τρεις από τους τέσσερις κινητήρες παρουσίασαν δυσλειτουργία λίγο μετά την απογείωση της δοκιμαστικής πτήσης έξω από τη Σεβίλλη.
Ήταν μια δραματική εξέλιξη σε ένα πρόγραμμα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει στόχο να προσφέρει στις χώρες-μέλη του NATO ανεξάρτητη πρόσβαση σε μεταγωγικά για τη μεταφορά στρατευμάτων και μεγάλων οπλικών συστημάτων.
Αρκετές από τις χώρες που είχαν παραλάβει τα νέα A400M, ανάμεσά τους η Τουρκία, η Βρετανία και η Γερμανία, αποφάσισαν να καθηλώσουν τα αεροπλάνα. Το ίδιο έκανε και η Ισπανία, κάτι που σημαίνει ότι η Airbus δεν μπορεί να συνεχίσει τις δοκιμές.
Όπως αποκάλυψε το Reuters, η έρευνα για τα αίτια της συντριβής εστιάζονται σε δεδομένα που ονομάζονται «παράμετροι ρύθμισης στρέψης» και απαιτούνται για τη λειτουργία των κινητήρων. Οι παράμετροι φαίνεται ότι διαγράφηκαν κατά λάθος πριν από την απογείωση του αεροσκάφους.
Καθένας από τους τέσσερις μεγάλους κινητήρες turboprop ελέγχεται από ξεχωριστό υπολογιστή που ονομάζεται Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου (ECU). Τα αρχεία με τις παραμέτρους ρύθμισης λένε στον υπολογιστή πώς να ερμηνεύει τα δεδομένα που στέλνουν οι κινητήρες σχετικά με τη δύναμη στρέψης των ελίκων.
Χωρίς αυτά τα δεδομένα, ο υπολογιστής δεν γνωρίζει τι συμβαίνει στους κινητήρες και δεν μπορεί να τους δώσει κατάλληλες εντολές για την εκτέλεση των χειρισμών χειρισμούς που κάνουν οι πιλότοι.
Για να προλάβουν μια καταστροφική αποτυχία, οι κινητήρες ήταν προγραμματισμένοι να περνούν σε κατάσταση αδράνειας.
«Κανείς δεν φανταζόταν ότι ένα τέτοιο πρόβλημα θα εμφανιζόταν σε τρεις κινητήρες ταυτόχρονα» ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα.
Ανώνυμες πηγές επιβεβαίωσαν στο BBC όσα αναφέρει το Reuters.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του A400M, δείχνουν έγγραφα ασφάλειας που περιήλθαν στην κατοχή του αμερικανικού πρακτορείου, οι πιλότοι του μοιραίου μεταγωγικού πρέπει να ενημερώθηκαν για το πρόβλημα στους κινητήρες όταν το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε ύψος 400 ποδών (120 μέτρων). Προειδοποιητικό σήμα δεν δίνεται όταν το αεροπλάνο βρίσκεται στο έδαφος.
Το Α400Μ που συνετρίβη προοριζόταν για την Τουρκία, ωστόσο η Airbus δεν θα εξοφληθεί για τις παραγγελίες μέχρι να παραδώσει το εμπόρευμα. Μεταγωγικά έχουν πάντως ήδη παραδοθεί σε Βρετανία, Γαλλία, Μαλαισία, Τουρκία και Γερμανία.
Για να σώσει τις εντυπώσεις, η Airbus σκοπεύει να πετάξει ένα από τα δικά της A400M στο Αεροπορικό Σόου του Παρισιού την επόμενη εβδομάδα.
«Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο Α400Μ και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα πραγματοποιήσουμε την επίδειξη όπως ήταν προγραμματισμένο» δήλωσε ο Φερνάντο Αλόνσο της εταιρείας.
Πηγή in.gr