Skip to main content
Hermes Banner 1
Digi 207
securityreport e mag odhgos 2021
11 Ιουνίου 2015 19:20

Συντριβή του Airbus από λάθος διαγραφή δεδομένων!

c3a2b2e5f9b2aeffe7e8640d9d6f6fec XL d8a040f5

.H συντριβή ενός ολοκαίνουργιου στρατιωτικού μεταγωγικού Airbus A400M στην Ισπανία Σεβίλλη πιθανότατα προκλήθηκε από διαγραφή δεδομένων που απαιτούνται για τους κινητήρες του ελικοφόρου, αναφέρουν ανώνυμα στο Reuters πηγές που συμμετέχουν στη διερεύνηση του δυστυχήματος.H συντριβή ενός ολοκαίνουργιου στρατιωτικού μεταγωγικού Airbus A400M στην Ισπανία Σεβίλλη πιθανότατα προκλήθηκε από διαγραφή δεδομένων που απαιτούνται για τους κινητήρες του ελικοφόρου, αναφέρουν ανώνυμα στο Reuters πηγές που συμμετέχουν στη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Δύο πιλότοι και δύο μηχανικοί σκοτώθηκαν στις 9 Μαΐου όταν τρεις από τους τέσσερις κινητήρες παρουσίασαν δυσλειτουργία λίγο μετά την απογείωση της δοκιμαστικής πτήσης έξω από τη Σεβίλλη.

Ήταν μια δραματική εξέλιξη σε ένα πρόγραμμα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει στόχο να προσφέρει στις χώρες-μέλη του NATO ανεξάρτητη πρόσβαση σε μεταγωγικά για τη μεταφορά στρατευμάτων και μεγάλων οπλικών συστημάτων.

Αρκετές από τις χώρες που είχαν παραλάβει τα νέα A400M, ανάμεσά τους η Τουρκία, η Βρετανία και η Γερμανία, αποφάσισαν να καθηλώσουν τα αεροπλάνα. Το ίδιο έκανε και η Ισπανία, κάτι που σημαίνει ότι η Airbus δεν μπορεί να συνεχίσει τις δοκιμές.

Όπως αποκάλυψε το Reuters, η έρευνα για τα αίτια της συντριβής εστιάζονται σε δεδομένα που ονομάζονται «παράμετροι ρύθμισης στρέψης» και απαιτούνται για τη λειτουργία των κινητήρων. Οι παράμετροι φαίνεται ότι διαγράφηκαν κατά λάθος πριν από την απογείωση του αεροσκάφους.

Καθένας από τους τέσσερις μεγάλους κινητήρες turboprop ελέγχεται από ξεχωριστό υπολογιστή που ονομάζεται Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου (ECU). Τα αρχεία με τις παραμέτρους ρύθμισης λένε στον υπολογιστή πώς να ερμηνεύει τα δεδομένα που στέλνουν οι κινητήρες σχετικά με τη δύναμη στρέψης των ελίκων.

Χωρίς αυτά τα δεδομένα, ο υπολογιστής δεν γνωρίζει τι συμβαίνει στους κινητήρες και δεν μπορεί να τους δώσει κατάλληλες εντολές για την εκτέλεση των χειρισμών χειρισμούς που κάνουν οι πιλότοι.

Για να προλάβουν μια καταστροφική αποτυχία, οι κινητήρες ήταν προγραμματισμένοι να περνούν σε κατάσταση αδράνειας.

«Κανείς δεν φανταζόταν ότι ένα τέτοιο πρόβλημα θα εμφανιζόταν σε τρεις κινητήρες ταυτόχρονα» ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Ανώνυμες πηγές επιβεβαίωσαν στο BBC όσα αναφέρει το Reuters.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του A400M, δείχνουν έγγραφα ασφάλειας που περιήλθαν στην κατοχή του αμερικανικού πρακτορείου, οι πιλότοι του μοιραίου μεταγωγικού πρέπει να ενημερώθηκαν για το πρόβλημα στους κινητήρες όταν το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε ύψος 400 ποδών (120 μέτρων). Προειδοποιητικό σήμα δεν δίνεται όταν το αεροπλάνο βρίσκεται στο έδαφος.

Το Α400Μ που συνετρίβη προοριζόταν για την Τουρκία, ωστόσο η Airbus δεν θα εξοφληθεί για τις παραγγελίες μέχρι να παραδώσει το εμπόρευμα. Μεταγωγικά έχουν πάντως ήδη παραδοθεί σε Βρετανία, Γαλλία, Μαλαισία, Τουρκία και Γερμανία.

Για να σώσει τις εντυπώσεις, η Airbus σκοπεύει να πετάξει ένα από τα δικά της A400M στο Αεροπορικό Σόου του Παρισιού την επόμενη εβδομάδα.

«Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο Α400Μ και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα πραγματοποιήσουμε την επίδειξη όπως ήταν προγραμματισμένο» δήλωσε ο Φερνάντο Αλόνσο της εταιρείας.

Πηγή in.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2025
Κυκλοφορεί το Security Report Δεκεμβρίου Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχο…
Συστήματα και εφαρμογές πυρανίχνευσης
Για παλαιά και νέα κτίρια όλων των μεγεθών απαιτείται πλέον να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να υιοθετηθούν λύσεις για την πρόληψη και την προστασία από δυνητικές καταστροφές που μπορεί να προ…
Η ΤopVision Security επισκέφθηκε την Dahua Technology στην Κίνα!
Τον Οκτώβριο, η ομάδα της εταιρείας TopVision Security, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και συνεργάτης της Dahua Technology στην ελληνική αγορά, έζησε από κοντά μία μοναδική εμπειρία πραγματοποιώντας επίσκεψ…
Παρουσίαση νέων IP καμερών και καταγραφικών Iris Systems από τη Novatron Security Distribution
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, η Novatron Security Distribution υποδέχθηκε επαγγελματίες του κλάδου ασφαλείας στις εγκαταστάσεις της στην Κηφισιά, σε μια πολυαναμενόμενη εκδήλωση αφιερωμένη στα νέα προϊόν…
STATHIS GP: 30 χρόνια εξέλιξης, τεχνολογίας και αξιοπιστίας
Από το 1995 και συνεχίζοντας δυναμικά μέχρι σήμερα, η Στάθης Νικόλαος & Αικατερίνη Ο.Ε. / STATHIS GP βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των πελατών της, προσφέροντας τη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία σε η…
Η «καρδιά» της λειτουργίας «χτυπά» εδώ
Το Security Report συνομιλεί με έναν έμπειρο Χειριστή Κέντρου Λήψης Σημάτων της εταιρείας Ελληνικός Κεντρικός Σταθμός Α.Ε. - ΕΡΜΗΣ. Ο Αθανάσιος Ρίζος μας μιλά για τις απαιτήσεις του ρόλου που έχε…
Η Electrosystems εντυπωσίασε στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο, 11 Οκτωβρίου, η Electrosystems πραγματοποίησε το πιο πρωτότυπο και επιτυχημένο event του 2025 με την προσέλευση να «χτυπάει» κόκκινο και να δίνουν το «παρών» πάνω από 170 επαγγελματίες ε…
Μείωση CO2 και βιώσιμη ανάπτυξη από την Dahua Technology
Η Dahua Technology δεσμεύεται να βελτιώσει τις δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης και να καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για την οικοδόμηση ενός «πράσινου» και ασφαλούς ψηφιακού κόσμου, αναπτύσσοντας κα…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.