Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ… SCAN ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΗΠΑ
Πιλοτικό σκανάρισμα εμπορευματοκιβωτίων
Ως τροπολογία στον υφιστάμενο νόμο για την «Ασφάλεια και τη Λογοδοσία σε κάθε λιμένα» του 2006, το νομοσχέδιο με τον τίτλο SCAN (Scan Containers Absolutely Now), που προωθείται στις ΗΠΑ, προϋποθέτει τη δρομολόγηση ενός πιλοτικού προγράμματος που θα διασφαλίζει τη σάρωση του 100% των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες του εσωτερικού των ΗΠΑ.
Το νομοσχέδιο, εφόσον υπερψηφιστεί, θα επιτρέψει σε επιλεγμένα λιμάνια να λάβουν ομοσπονδιακή χρηματοδότηση προκειμένου να εφοδιαστούν με προηγμένη τεχνολογία ελέγχου, ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόσουν το σκανάρισμα του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς των ραδιολογικών και πυρηνικών υλικών, καθώς και άλλων δυνητικά επικίνδυνων υλικών, που διέρχονται από τα λιμάνια της χώρας.
«Από την 11η Σεπτεμβρίου 2001, η χώρα μας έχει κάνει μεγάλα βήματα στο πεδίο της ασφάλειας των λιμανιών μας απέναντι σε κάθε προσπάθεια προσβολής της και αμφισβήτησής της», δήλωσε σχετικά η κα Janice Hahn, αντιπρόσωπος του Δημοκρατικού Κόμματος και ιθύνων νους του εν λόγω νομοσχεδίου SCAN. Ειδικότερα, η κα Hahn αντιπροσωπεύει το Λιμάνι του Λος Άντζελες και είναι συνιδρυτής και επικεφαλής της διακομματικής επιτροπής του Κογκρέσου PORTS Caucus, ενώ υπηρετεί στην Κρατική Επιτροπή Μεταφορών και Υποδομών.
Σύμφωνα με την κα Hahn, κορυφαίοι ειδικοί από το χώρο της ασφάλειας έχουν συμβουλεύσει το αμερικανικό κράτος ότι θα πρέπει το 100% των εμπορευματοκιβώτιων που εισέρχονται στη χώρα να ελέγχονται ενδελεχώς από ειδικά μηχανήματα σάρωσης, ώστε να διασφαλίζεται ότι το περιεχόμενό τους είναι ασφαλές για τη δημόσια υγεία και δεν εγκυμονεί κινδύνους. Ωστόσο, 13 χρόνια μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, μόλοι το 3% των εισερχόμενων στη χώρα φορτίων ελέγχεται με αυτή τη μέθοδο και αυτό είναι απαράδεκτο.
Από την 9/11, και από όταν διατυπώθηκε και επισήμως η εκτίμηση ότι οι ΗΠΑ είναι ευάλωτες σε ζητήματα ασφάλειας στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες να ψηφιστούν σχετικοί νόμοι. Συγκεκριμένα, το Κογκρέσο έχει ψηφίσει δύο νόμους, τον SAFE Port Act του 2006, και τους Εφαρμοστικούς Κανονισμούς 9/11 Commission Act του 2007, με τους οποίους αποφασίστηκε ο έλεγχος του 100% των εισερχόμενων φορτίων στα λιμάνια των ΗΠΑ. Τελικά το μέτρο του 100% σκαναρίσματος προγραμματίστηκε να ξεκινήσει το 2012, αλλά το Τμήμα Εσωτερικής Ασφάλειας καθυστέρησε να προχωρήσει στην υλοποίηση των αποφάσεων αυτών.
Η κα Hahn, πάντως, πιστεύει ότι «η τεχνολογία που υπάρχει σήμερα για την εφαρμογή αποτελεσματικών σαρώσεων δεν θα διαταράσσει και δεν θα επιβραδύνει τη ροή του εμπορίου» και ότι το νομοσχέδιό της «θα βοηθήσει στην απόδειξη του γεγονότος ότι η τεχνολογία σάρωσης είναι αποτελεσματική, κάτι που θα επιφέρει την ευρεία εφαρμογή της, ώστε το 100% των εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς που διέρχεται από όλα τα λιμάνια των ΗΠΑ να είναι σίγουρο ότι είναι ασφαλή».
Ο νόμος SCAN θα δημιουργήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα με σκοπό να δοκιμάσει την εφαρμογή της 100% τεχνολογίας σάρωσης σε δύο λιμένες των ΗΠΑ που θα ισχύουν για το πρόγραμμα και, εάν επιλεγεί, θα πρέπει να εξοπλιστούν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση με τη συγκεκριμένη τεχνολογία ελέγχουΩς τροπολογία στον υφιστάμενο νόμο για την «Ασφάλεια και τη Λογοδοσία σε κάθε λιμένα» του 2006, το νομοσχέδιο με τον τίτλο SCAN (Scan Containers Absolutely Now), που προωθείται στις ΗΠΑ, προϋποθέτει τη δρομολόγηση ενός πιλοτικού προγράμματος που θα διασφαλίζει τη σάρωση του 100% των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες του εσωτερικού των ΗΠΑ.
Το νομοσχέδιο, εφόσον υπερψηφιστεί, θα επιτρέψει σε επιλεγμένα λιμάνια να λάβουν ομοσπονδιακή χρηματοδότηση προκειμένου να εφοδιαστούν με προηγμένη τεχνολογία ελέγχου, ώστε να είναι σε θέση να εφαρμόσουν το σκανάρισμα του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς των ραδιολογικών και πυρηνικών υλικών, καθώς και άλλων δυνητικά επικίνδυνων υλικών, που διέρχονται από τα λιμάνια της χώρας.
«Από την 11η Σεπτεμβρίου 2001, η χώρα μας έχει κάνει μεγάλα βήματα στο πεδίο της ασφάλειας των λιμανιών μας απέναντι σε κάθε προσπάθεια προσβολής της και αμφισβήτησής της», δήλωσε σχετικά η κα Janice Hahn, αντιπρόσωπος του Δημοκρατικού Κόμματος και ιθύνων νους του εν λόγω νομοσχεδίου SCAN. Ειδικότερα, η κα Hahn αντιπροσωπεύει το Λιμάνι του Λος Άντζελες και είναι συνιδρυτής και επικεφαλής της διακομματικής επιτροπής του Κογκρέσου PORTS Caucus, ενώ υπηρετεί στην Κρατική Επιτροπή Μεταφορών και Υποδομών.
Σύμφωνα με την κα Hahn, κορυφαίοι ειδικοί από το χώρο της ασφάλειας έχουν συμβουλεύσει το αμερικανικό κράτος ότι θα πρέπει το 100% των εμπορευματοκιβώτιων που εισέρχονται στη χώρα να ελέγχονται ενδελεχώς από ειδικά μηχανήματα σάρωσης, ώστε να διασφαλίζεται ότι το περιεχόμενό τους είναι ασφαλές για τη δημόσια υγεία και δεν εγκυμονεί κινδύνους. Ωστόσο, 13 χρόνια μετά το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, μόλοι το 3% των εισερχόμενων στη χώρα φορτίων ελέγχεται με αυτή τη μέθοδο και αυτό είναι απαράδεκτο.
Από την 9/11, και από όταν διατυπώθηκε και επισήμως η εκτίμηση ότι οι ΗΠΑ είναι ευάλωτες σε ζητήματα ασφάλειας στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες να ψηφιστούν σχετικοί νόμοι. Συγκεκριμένα, το Κογκρέσο έχει ψηφίσει δύο νόμους, τον SAFE Port Act του 2006, και τους Εφαρμοστικούς Κανονισμούς 9/11 Commission Act του 2007, με τους οποίους αποφασίστηκε ο έλεγχος του 100% των εισερχόμενων φορτίων στα λιμάνια των ΗΠΑ. Τελικά το μέτρο του 100% σκαναρίσματος προγραμματίστηκε να ξεκινήσει το 2012, αλλά το Τμήμα Εσωτερικής Ασφάλειας καθυστέρησε να προχωρήσει στην υλοποίηση των αποφάσεων αυτών.
Η κα Hahn, πάντως, πιστεύει ότι «η τεχνολογία που υπάρχει σήμερα για την εφαρμογή αποτελεσματικών σαρώσεων δεν θα διαταράσσει και δεν θα επιβραδύνει τη ροή του εμπορίου» και ότι το νομοσχέδιό της «θα βοηθήσει στην απόδειξη του γεγονότος ότι η τεχνολογία σάρωσης είναι αποτελεσματική, κάτι που θα επιφέρει την ευρεία εφαρμογή της, ώστε το 100% των εμπορευματοκιβωτίων μεταφοράς που διέρχεται από όλα τα λιμάνια των ΗΠΑ να είναι σίγουρο ότι είναι ασφαλή».
Ο νόμος SCAN θα δημιουργήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα με σκοπό να δοκιμάσει την εφαρμογή της 100% τεχνολογίας σάρωσης σε δύο λιμένες των ΗΠΑ που θα ισχύουν για το πρόγραμμα και, εάν επιλεγεί, θα πρέπει να εξοπλιστούν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση με τη συγκεκριμένη τεχνολογία ελέγχου.