Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Η Ευρώπη θέλει να πρωταγωνιστήσει στην αγορά ημιαγωγών, επενδύοντας €43 δισ.
Ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών διεκδικεί η Ευρώπη, κινητοποιώντας δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις τουλάχιστον €43 δισ. Στόχος της ΕΕ. είναι να διπλασιάσει το μερίδιο της στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών και να απεξαρτηθεί από ξένες αγορές, όπως αυτή της Ταϊβάν, για την προμήθεια των πολύτιμων micro chipsΗγετικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών διεκδικεί η Ευρώπη, κινητοποιώντας δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις τουλάχιστον €43 δισ. Στόχος της ΕΕ. είναι να διπλασιάσει το μερίδιο της στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών και να απεξαρτηθεί από ξένες αγορές, όπως αυτή της Ταϊβάν, για την προμήθεια των πολύτιμων micro chips.
Σήμερα, μόλις το 10% από το 1 τρισ. micro chips, που παρασκευάζονται παγκοσμίως, έχει ευρωπαϊκή προέλευση, ενώ στόχος είναι έως το 2030 το ποσοστό αυτό να ανέλθει σε 20%. Η Ένωση επιδιώκει να μειώσει τις διεθνείς εξαρτήσεις της στην παραγωγή ημιαγωγών από ανταγωνιστές, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ταϊβάν, παράγοντας chips εντός των ευρωπαϊκών τειχών.
Για τη στήριξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η ΕΕ. ενεργοποιεί την “Πράξη για τους Ημιαγωγούς”, την οποία έδωσε χθες στη δημοσιότητα η επικεφαλής της Κομισιόν, κυρία Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και ο αρμόδιος Επίτροπος, Τιερί Μπρετόν. Η Πράξη αποτελεί τον οδικό χάρτη της Ένωσης για την απόκτηση τεχνολογικής υπεροχής σε τεχνολογίες και εφαρμογές ημιαγωγών και αναμένεται να κινητοποιήσει δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους άνω των €43 δισ.
Μεταξύ άλλων, η Ευρώπη προβλέπει γενναίες κρατικές επιδοτήσεις για την ενίσχυση της παραγωγής ημιαγωγών επί ευρωπαϊκού εδάφους. “Η ευρωπαϊκή πράξη για τα μικροκυκλώματα θα διασφαλίσει ότι η ΕΕ. διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία, δεξιότητες και τεχνολογικές ικανότητες, ώστε να καταστεί πρωτοπόρος, πέραν της έρευνας και της τεχνολογίας στον τομέα αυτόν πέραν του σχεδιασμού, της κατασκευής και της συσκευασίας προηγμένων μικροκυκλωμάτων, ώστε να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με ημιαγωγούς και να μειώσει τις εξαρτήσεις της”, τονίζει η Επιτροπή.
Πιλοτικές μονάδες
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, €11 δισ. θα δοθούν για την ενίσχυση της έρευνας στην ανάπτυξη προηγμένων εργαλείων ημιαγωγών, αλλά θα κατευθυνθούν και σε πιλοτικές γραμμές για την κατασκευή πρωτοτύπων, για τη δοκιμή νέων συσκευών. Σύμφωνα, μάλιστα2, με δηλώσεις του ίδιου Μπρετόν στους Financial Times, έχουν ήδη διασφαλιστεί τα κονδύλια για την κατασκευή τριών πιλοτικών μονάδων παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ.
“Οι παγκόσμιες ελλείψεις ημιαγωγών οδήγησαν σε κλείσιμο εργοστασίων σε ευρύ φάσμα τομέων, από τα αυτοκίνητα έως την υγειονομική περίθαλψη. Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, για παράδειγμα, η παραγωγή σε ορισμένα κράτη – μέλη μειώθηκε κατά το ένα τρίτο το 2021. Αυτό κατέστησε εμφανέστερη την ακραία παγκόσμια εξάρτηση της αλυσίδας των ημιαγωγών από πολύ περιορισμένο αριθμό παραγόντων σε ένα πολύπλοκο γεωπολιτικό πλαίσιο”, αναφέρει η Επιτροπή σε έγγραφό της.
“Χωρίς μικροκυκλώματα, δεν υπάρχει ψηφιακή μετάβαση, ούτε πράσινη μετάβαση, ούτε τεχνολογική υπεροχή. Η διασφάλιση του εφοδιασμού με τα πιο προηγμένα μικροκυκλώματα έχει καταστεί οικονομική και γεωπολιτική προτεραιότητα. Οι στόχοι μας είναι υψηλοί: διπλασιασμός του μεριδίου μας στην παγκόσμια αγορά έως το 2030 σε 20% και παραγωγή των πλέον εξελιγμένων και ενεργειακά αποδοτικών ημιαγωγών στην Ευρώπη”, τόνισε χθες ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς.