Skip to main content
Hermes Banner 1
DIABASTE DWREAN SEC CYP 13
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
20 Ιουλίου 2022 10:34

Check Point Research: Το LinkedIn παραμένει το νούμερο ένα brand απομίμησης σε απόπειρες phishing

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F07%2Flinked

Η Check Point Research δημοσιεύει την έκθεση Q2 Brand Phishing Report, επισημαίνοντας τις μάρκες που οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μιμούνται συχνότερα για να εξαπατήσουν άτομα ώστε να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Η Check Point Research (CPR), το τμήμα Threat Intelligence της Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), κορυφαίου παρόχου λύσεων ασφάλειας στον κυβερνοχώρο παγκοσμίως, δημοσίευσε την έκθεση Brand Phishing Report για το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η έκθεση αναδεικνύει τις μάρκες που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης ως το εμπορικό σήμα με τις περισσότερες μιμήσεις, μετά την είσοδο της στη λίστα για πρώτη φορά το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αν και το μερίδιό της έχει ελαφρώς μειωθεί – από 52% το πρώτο τρίμηνο σε 45% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” το δεύτερο τρίμηνο, εξακολουθεί να παρουσιάζει μια ανησυχητική τάση, η οποία και υπογραμμίζει τους συνεχιζόμενους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι χρήστες της αξιόπιστης πλατφόρμας κοινωνικών μέσων. Τα κοινωνικά δίκτυα εξακολουθούν γενικά να είναι η κατηγορία με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενη από την τεχνολογία, η οποία, αυτό το τρίμηνο, κατέλαβε τη δεύτερη θέση από τη ναυτιλία.

Η πιο εντυπωσιακή αύξηση των τεχνολογικών ονομάτων που έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης ήταν αυτή της Microsoft, η οποία αποτέλεσε το 13% του συνόλου των απόπειρων ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, ποσοστό υπερδιπλάσιο από το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ η DHL βρέθηκε στην τρίτη θέση με 12%. Ορισμένες νέες μάρκες που εισήλθαν στην πρώτη δεκάδα ήταν οι Adidas, Adobe και HSBC και παρότι έχουν όλες χαμηλά μονοψήφια ποσοστά θα παρακολουθούνται στενά από τους ερευνητές το γ’ τρίμηνο για τυχόν εξελίξεις.

Η αύξηση στα ποσοστά απάτης που σχετίζονται με τη Microsoft, αποτελεί κίνδυνο τόσο για τα άτομα όσο και για τους οργανισμούς. Από τη στιγμή που κάποιος έχει στα χέρια του τα στοιχεία σύνδεσης του λογαριασμού σας, έχει πρόσβαση σε όλες τις εφαρμογές που βρίσκονται πίσω από αυτόν, όπως το Teams και το SharePoint, καθώς και στον προφανή κίνδυνο παραβίασης του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στο Outlook. Η έκθεση επισημαίνει ένα συγκεκριμένο παράδειγμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ηλεκτρονικού “ψαρέματος” του Outlook, το οποίο παρασύρει τους χρήστες σε μια δόλια ιστοσελίδα αυτού με το θέμα: “[Action Required] Final Reminder – Verify your OWA Account now”, ζητώντας από το θύμα να εισάγει τα στοιχεία σύνδεσής του.

Οι εκστρατείες phishing με βάση το LinkedIn μιμήθηκαν το στυλ επικοινωνίας της επαγγελματικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσαν θέματα όπως: “Εμφανιστήκατε σε 8 αναζητήσεις αυτή την εβδομάδα” ή “Έχετε ένα νέο μήνυμα” ή “Θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί σας μέσω LinkedIn”. Παρόλο που φαινόταν ότι προέρχονταν από το LinkedIn, χρησιμοποιούσαν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ήταν εντελώς διαφορετική από εκείνη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης .

Εν τω μεταξύ, με την αδιάκοπη τάση για ηλεκτρονικές αγορές, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το β’ τρίμηνο του έτους η DHL πλαστογραφήθηκε σε ποσοστό 12% στο σύνολο των επιθέσεων phishing. Η έκθεση αναφέρεται συγκεκριμένα σε μια απάτη phishing που σχετίζεται με την παρακολούθηση μιας αποστολής, με θέμα “Incoming Shipment Notification”, που στόχο είχε να παρασύρει τον καταναλωτή να κάνει κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο.

“Τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” είναι ένα σημαντικό εργαλείο στο οπλοστάσιο κάθε χάκερ, καθώς αναπτύσσονται γρήγορα και μπορούν να στοχεύσουν εκατομμύρια χρήστες με σχετικά χαμηλό κόστος”, δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Research Group Manager της Check Point Software. “Δίνουν στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τη φήμη αξιόπιστων εμπορικών σημάτων για να δώσουν στους χρήστες μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί για την κλοπή προσωπικών ή εμπορικών πληροφοριών με σκοπό το οικονομικό κέρδος.

“Οι εγκληματίες θα χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε μάρκα με επαρκή εμβέλεια και εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, βλέπουμε τους χάκερς να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και brands όπως η Adidas, η Adobe και η HSBC να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο top 10. Οι χάκερς εμπορεύονται την εμπιστοσύνη μας σε αυτές τις μάρκες. Υπάρχει λόγος που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το phishing με βάση τα εμπορικά σήματα. Λειτουργεί. Για αυτό το λόγο, οι καταναλωτές πρέπει να ενεργούν με προσοχή και να ελέγχουν εκείνα τα σημάδια του ψεύτικου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως η κακή γραμματική, τα ορθογραφικά λάθη ή περίεργα ονόματα domains που μπορούν να αποκαλύψουν την απάτη. Αν έχετε αμφιβολίες, κατευθυνθείτε στον επίσημο ιστότοπο του brand αντί να κάνετε κλικ σε οποιουσδήποτε συνδέσμους”.

Μια τέτοια επίθεση phishing όχι μόνο εκμεταλλεύεται την έμμεση εμπιστοσύνη μας σε ένα οικείο εμπορικό σήμα, είτε υιοθετώντας την εικόνα του, είτε χρησιμοποιώντας συχνά μια παρόμοια διεύθυνση URL, αλλά παίζει επίσης με τα ανθρώπινα συναισθήματα, όπως ο φόβος ότι χάνουμε μια σημαντική έκπτωση. Η αίσθηση του επείγοντος που δημιουργείται οδηγεί τους καταναλωτές να κάνουν βιαστικά κλικ χωρίς πρώτα να ελέγξουν αν το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προέρχεται από την εν λόγω μάρκα. Αυτό μπορεί να τους οδηγήσει στο να κατεβάσουν κατά λάθος κακόβουλο λογισμικό ή να παραδώσουν πολύτιμες προσωπικές πληροφορίες που μπορούν να δώσουν στους εγκληματίες πρόσβαση σε ολόκληρο τον διαδικτυακό τους κόσμο με πιθανώς οικονομική ζημία.

Top phishing brands για το Q2 2022

Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε ανάλογες απόπειρες phishing:

  1. LinkedIn (45%)
  2. Microsoft (13%)
  3. DHL (12%)
  4. Amazon (9%)
  5. Apple (3%)
  6. Adidas (2%)
  7. Google (1%)
  8. Netflix (1%)
  9. Adobe (1%)
  10. HSBC (1%)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Creta Electronix 2024
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το κλαδικό τριήμερο της Creta Electronix 2024! Η τοπική αγορά υποδέχθηκε για ακόμη μία φορά με ενθουσιασμό τη διοργάνωση της Libra Press και έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τ...
Dahua Cloud
Η Dahua Technology αναβάθμισε πρόσφατα την ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση δικτύου της Dahua Cloud. Η δικτυακή λύση Dahua Cloud είναι μια ολοκληρωμένη, γρήγορη, αποτελεσματική και ασφαλής υπη...
G.I. Security X RISCO
Το Security Report παρακολούθησε το τεχνικό σεμινάριο που διοργάνωσε η G.I. Security για να παρουσιάσει τα νέα συστήματα ασφαλείας και αυτοματισμού της RISCO. Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου στον μ...
Συστήματα συναγερμού
Στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αστυνομίας διαβάζουμε τα κριτήρια για την έκδοση αδείας σύνδεσης ή ανανέωσης συστημάτων συναγερμού με αστυνομικές υπηρεσίες. Η άδεια σύνδεσης ή ανανέωσης σ...
Uniview IP Video Intercom
H Uniview εισέρχεται δυναμικά και στον τομέα του IP Video Intercom, διαθέτοντας αρχικά συστήματα για απλές εφαρμογές, ενώ το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσει πληθώρα μοντέλων και λύσεων, ικανών να ...
ELDES EWP-EXT, EWC1 & EWC1A
Εξαιρετικά χρήσιμοι για τη βελτίωση της ασφάλειας σπιτιών και επιχειρήσεων, οι αισθητήρες εξωτερικού χώρου της ELDES προσφέρουν προηγμένη ανίχνευση και άμεση ενημέρωση για κάθε ύποπτη κίνηση ή δρα...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report Cyprus, 14
Στο νέο τεύχος 14 του Security Report Cyprus θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε κάθε τεχνικό, ηλεκτρονικό ή επαγγελματία της αγοράς, στους υπεύθυνους ασφαλείας και εκπαί...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η πρωτοποριακή τεχνολογία Smart Hybrid Light της Hikvision έρχεται για να βελτιστοποιήσει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες καταγραφής των καμερών, ειδικά κατά τις κρίσιμες νυχτερινές ώρες. Με τρ...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η νέα σειρά αναλογικών καμερών 1080p D0T-LTS της Hikvision μάς εισάγει στο Turbo HD 8.0 με νέα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, όπως η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας (Two-way-Audio) και ο διπλός...
ELDES ESIM320
Το ESIM320 της ELDES είναι ένας gate controler σχεδιασμένος να προσφέρει προστασία και άνεση στη διαχείριση πύλης και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε είδος κτιρίο...
OPTEX AP-SERIES
Η σειρά αισθητήρων ανιχνευτών εισβολής AP της OPTEX αποτελεί μία πρόσθετη λύση ασφάλειας για όσους θέλουν να αναβαθμίσουν τον εσωτερικό τους χώρο προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ασφαλείας στο σύστη...
IoT σε ξενοδοχειακές μονάδες
Στον τομέα της φιλοξενίας, η ευημερία του προσωπικού, η διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια των επισκεπτών, είναι οι τρεις λέξεις κλειδί για την επιτυχία. Σήμερα, το τεχνολογικό τ...
Video Analytics σε αεροδρόμια
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ταξιδιού παγκοσμίως. Καθημερινά πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 εμπορικές πτήσεις και ως εκ τούτου ...
Η αποθήκευση δεδομένων παρακολούθησης «γίνεται» έξυπνη!
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης των όλο αυξανόμενων δεδομένων παρακολούθησης. Οι μέρες της απλής εγγραφής και αναθεώρησης των πλάνων βίντεο που παράγου...
Red Dot για την Ajax Systems
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ajax Systems κατακτά τα πρώτα βραβεία Red Dot σε Ασφάλεια και Οικιακό Αυτοματισμό! Φέτος, τα προϊόντα συναγερμού και έξυπνου αυτοματισμού της εταιρείας έλαβαν...
Μέτρα προστασίας για τα Data Centers
Τα κέντρα δεδομένων ή αλλιώς Data Centers, όπου φιλοξενείται εξοπλισμός υψηλής αξίας, όπως υπολογιστές, servers, αποθηκευτικά μέσα και άλλες δικτυακές συσκευές, πλέον θεωρούνται κινητήριος μοχλός ...