Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Νέα τηλεφωνική απάτη με ηχογραφημένα μηνύματα – Οι συνιστώμενοι τρόποι προστασίας των πολιτών
«Πονοκέφαλο» έχει προκαλέσει ο νέος τρόπος τηλεφωνικής εξαπάτησης πολιτών στη Διεύθυνση Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Η ΕΛΑΣ σε ανακοίνωσή της, πληροφορεί το κοινό πως οι δράστες πραγματοποιούν κλήσεις από σταθερά ή κινητά τηλέφωνα με χρήση ηχογραφημένου μηνύματος στην αγγλική ή την ελληνική γλώσσα προσποιούμενοι τις αστυνομικές Αρχές.
Με τον τρόπο αυτό, προτρέπουν τους πολίτες να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να ενημερωθούν για ποινικά αδικήματα που δήθεν εκκρεμούν σε βάρος τους. Στόχος των επιτήδειων είναι η υποκλοπή πάσης φύσεως προσωπικών δεδομένων και – φυσικά – οικονομικών στοιχείων.
Σαν τρόπους προστασίας η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνιστά:
– Να είστε προσεκτικοί με τέτοιου είδους τηλεφωνικές κλήσεις.
– Να κρατάτε τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο σας έχουν καλέσει.
– Να μην καλείτε πίσω έναν αριθμό που σας γνωστοποιήθηκε μέσω φωνητικού μηνύματος.
– Να μη συζητάτε με οποιονδήποτε σας καλεί και ζητάει ευαίσθητες πληροφορίες.
– Να μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής, τα στοιχεία της κάρτας σας ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου.
– Να μη δίνετε, σε καμία περίπτωση, τον κωδικό «PIN» της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού λογαριασμού τους μέσω e-banking.