Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Το AI ως η αναγκαία βοήθεια στις επιχειρήσεις για την κυβερνοασφάλεια
Όσο τα χρόνια περνούν η τεχνολογία όλο και περισσότερο εξελίσσεται όπως και παράλληλα οι απειλές που μπορούν να χτυπήσουν χρήστες, οργανισμούς αλλά και πολλά άλλα. Ένα εργαλείο τεχνολογίας που μπορεί να ενισχύσει την κυβερνοασφάλεια είναι η τεχνητή νοημοσύνη (AI).
Συγκεκριμένα την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) στην υπηρεσία της κυβερνοασφάλειας επιχειρούν να θέσουν οι επιχειρήσεις, με τις εταιρείες παγκοσμίως να διερευνούν, ήδη, τους τρόπους με τους οποίους το ΑΙ μπορεί να τις βοηθήσει να αναβαθμίσουν την κουλτούρα του cyber security.
Σύμφωνα με έρευνα της KPMG, η Διαχείριση Ανθρώπινου Κινδύνου (HRM) στον κυβερνοχώρο είναι απαραίτητο στοιχείο της κουλτούρας κυβερνοασφάλειας, καθώς ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι διαχειρίζονται την τεχνολογία είναι το παράθυρο μέσω του οποίου οι απειλές μπορούν να διεισδύσουν στους οργανισμούς. Όπως τονίζει η εταιρεία, σε όλες τις επιχειρήσεις, αλλά ιδιαίτερα σε αυτούς που εφαρμόζουν διαφορετικούς τρόπους εργασίας από διάφορες γεωγραφικές περιοχές, η διαμόρφωση μιας ενιαίας και βιώσιμης κουλτούρας κυβερνοασφάλειας μπορεί να ενέχει δυσκολίες.
«Η κουλτούρα κυβερνοασφάλειας ενσωματώνει μια σειρά από θέματα, όπως ο τρόπος αντιμετώπισης της αντίστασης στις αλλαγές, η ασφαλής υιοθέτηση των αναδυόμενων τεχνολογιών χωρίς, όμως, να επιβραδύνεται η καινοτομία, η διαχείριση διασυνδεδεμένων συστημάτων με ασφάλεια, η αξιοποίηση των μετρήσεων και των δεδομένων, και πολλά άλλα», εξηγεί η KPMG.
Ασφαλείς συμπεριφορές
Η προώθηση μιας κουλτούρας κυβερνοασφάλειας – οι αξίες, οι στάσεις και οι πεποιθήσεις σε επίπεδο ηγεσίας, ομάδας και ατόμου σε όλο το εύρος της επιχείρησης – είναι, σύμφωνα με την έρευνα, το κλειδί για τη διαχείριση του κινδύνου κυβερνοασφάλειας και την υιοθέτηση ασφαλών συμπεριφορών.
Με βάση τα πέντε επίπεδα ωριμότητας της κουλτούρας κυβερνοασφάλειας, προκύπτει ότι οι οργανισμοί, που συμμετείχαν στην έρευνα, βρίσκονται στα πρώτα βήματα του ταξιδιού τους στην κυβερνοασφάλεια και ειδικά στη χρήση ΑΙ για την ενίσχυσή της.
«Οι οργανισμοί αντιμετωπίζουν μια σειρά από προκλήσεις στην πορεία για την οικοδόμηση μιας ισχυρής κουλτούρας κυβερνοασφάλειας. Μεταξύ τους, αναδεικνύονται τέσσερις θεματικοί άξονες: ο παράγοντας της ανθρώπινης συμπεριφοράς, οι αναδυόμενες τεχνολογίες, τα διασυνδεδεμένα συστήματα και η κουλτούρα των μετρήσεων», προσθέτει η έρευνα.
Επτά σημεία δράσης
Η έρευνα εντοπίζει επτά σημεία δράσης, προκειμένου μια εταιρεία να μετασχηματίσει την κουλτούρα κυβερνοασφάλειας:
- Προσδιορίστε τις φιλοδοξίες σας: Κατανοήστε την τρέχουσα κουλτούρα σας στον τομέα της κυβερνοασφάλειας και θέστε στόχους και φιλοδοξίες για το πού θέλετε να βρίσκεστε στο μέλλον.
- Διασφαλίστε υποστήριξη και επενδύσεις: Ζητήστε υποστήριξη από τμήματα του οργανισμού που έχουν ήδη δυνατότητες ανάπτυξης και ενσωμάτωσης της ΑΙ σε όλες τις λειτουργίες.
- Εξερευνήστε και πειραματιστείτε: Προσδιορίστε τα κενά στις τρέχουσες δυνατότητές σας και εξερευνήστε επιλογές για τη χρήση ΑΙ μέσω του ορισμού των εφαρμογών της.
- Ορίστε τις προτεραιότητες και υλοποιήστε: Επικεντρωθείτε στην υλοποίηση εφαρμογών ΑΙ οι οποίες θα έχουν την μεγαλύτερη επίδραση στην προώθηση μιας ισχυρότερης κουλτούρας κυβερνοασφάλειας και στη μείωση του κινδύνου.
- Συγκεντρώστε και μετρήστε τα πιο σημαντικά δεδομένα: Η εστίαση στα δεδομένα και την ποιότητά τους εξ αρχής μπορεί να σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις εφαρμογές ΤΝ και να αποφύγετε τις επιπτώσεις στην ακρίβεια των μοντέλων ΤΝ σας.
- Προσοχή στους νέους κινδύνους: Εξετάστε τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα εργαλεία και οι τεχνολογίες ΤΝ, καθώς και τους κινδύνους που τα συνοδεύουν.
- Δώστε προτεραιότητα στο ταξίδι αλλαγής των εργαζομένων: Δώστε προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων κατά τη διάρκεια της αλλαγής με τη σωστή επικοινωνία, εκπαίδευση και αναγνώριση.