Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ισπανία: Έρευνα για εγκατάσταση συστήματος αναγνώρισης προσώπων σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με το από 6-7-2020 δημοσίευμα της εφημερίδας El Pais, η ισπανική αρχή προστασίας δεδομένων AEPD έχει ξεκινήσει αυτεπάγγελτη έρευνα
Στη μακρά ειδησεογραφία που σχετίζεται με τη χρήση συστημάτων αναγνώρισης προσώπου (facial recognition) από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, ήρθε να προστεθεί ακόμη μια είδηση, αυτή τη φορά από την ΙσπανίαΣύμφωνα με το από 6-7-2020 δημοσίευμα της εφημερίδας El Pais, η ισπανική αρχή προστασίας δεδομένων AEPD έχει ξεκινήσει αυτεπάγγελτη έρευνα για την εγκατάσταση συστήματος αναγνώρισης προσώπου σε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Mercadona.
H Mercadona, με έδρα τη Βαλένθια, προχώρησε στην εγκατάσταση του συστήματος σε 40 καταστήματά της, τόσο στην πόλη όπου εδρεύει, όσο και στη Σαραγόσα και τη ΜαγιόρκαΣκοπός της εγκατάστασης είναι να αποτραπεί η είσοδος ατόμων που έχουν καταδικαστεί στο παρελθόν για κλοπές προϊόντων ή τους έχει επιβληθεί δικαστική απαγόρευση εισόδου στα καταστήματά της ή ακόμη και απαγόρευση να πλησιάζουν τους υπαλλήλους τηςΓια την επίτευξη του σκοπού αυτού, οι κάμερες στις εισόδους των καταστημάτων καταγράφουν τα πρόσωπα των εισερχόμενων πελατών, από τα οποία εξάγονται βιομετρικά δεδομένα προκειμένου να ταυτοποιηθούν με τα βιομετρικά υποδείγματα που τηρούνται στη βάση δεδομένων του συστήματος. Αμέσως μόλις το πρόσωπο του πελάτη αντιστοιχισθεί με ένα από τα πρόσωπα που βρίσκονται στη βάση δεδομένων, το σύστημα ειδοποιεί την ασφάλεια του καταστήματος, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ταυτοποίηση. Στη συνέχεια ειδοποιείται το τοπικό αστυνομικό τμήμα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας biometricupdate.com, το σύστημα που χρησιμοποιεί η Mercadona έχει δημιουργηθεί από την ισραηλινή AnyVision.Όπως ήταν αναμενόμενο, η πρακτική αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις, τόσο των πελατών της εταιρείας, όσο και των επαγγελματιών που ασχολούνται με την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα. Εγείρονται σοβαρές επιφυλάξεις ως προς το κατά πόσον μια τέτοια επεξεργασία βιομετρικών δεδομένων είναι σύμφωνη με το πλαίσιο νομιμότητας του Γενικού Κανονισμού Προστασίας ΔεδομένωνΠαρά τις αντιδράσεις αυτές, εκπρόσωποι της Mercadona εκφράζουν την βεβαιότητά τους για τη νομιμότητα του εγχειρήματος. Το σύστημα είναι απολύτως νόμιμο και δεν αποθηκεύει τις εικόνες των πελατών, δηλώνουν στην El Pais. Η τήρηση των δεδομένων της συντριπτικής πλειοψηφίας των πελατών διαρκεί μόλις 0,3 δευτερόλεπτα.
Άλλωστε, η χρήση του συστήματος δεν γίνεται εν κρυπτώ. Η εταιρεία έχει ήδη αναρτήσει ενημερωτικές σημάνσεις στις εισόδους των καταστημάτων της, με τις οποίες πληροφορεί τους πελάτες της για τη χρήση και τους σκοπούς της επεξεργασίας των βιομετρικών δεδομένων τους.
Πηγή: https://www.lawspot.gr/