Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
28 Μαΐου 2020 10:21

Οι εργαζόμενοι στην Πληροφορική οι πιο θετικοί στην καθιέρωση της τηλε-εργασίας

d67d0ee6933a73b73283515c44446d9f XL bc241ef9

Υπέρ της καθιέρωσης της εξ αποστάσεως εργασίας τοποθετείται, πλέον, ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων σε ελληνικές επιχειρήσειςΥπέρ της καθιέρωσης της εξ αποστάσεως εργασίας τοποθετείται, πλέον, ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων σε ελληνικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, τα 2/3 των εργαζομένων (66%) δηλώνουν ότι διάκεινται θετικά απέναντι στο ενδεχόμενο της μόνιμης καθιέρωσης του θεσμού της τηλε-εργασίας. Το 25% δηλώνει ότι έχει ουδέτερη στάση, ενώ μόνο το 9% τοποθετείται αρνητικά απέναντι σε αυτήν την προοπτική.

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι σε κάποιους κλάδους της οικονομίας, όπως αυτός της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας, αποδεικνύονται οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της απομακρυσμένης εργασίας. Ειδικότερα, το ποσοστό των εργαζομένων στην Πληροφορική και Τεχνολογία στην Ελλάδα, που έχει θετική στάση όσον αφορά την τηλε-εργασία, ανέρχεται σε 80%, ενώ στον κλάδο της Βιομηχανίας διαμορφώνεται σε 56%.

Σύμφωνα με την έρευνα “Βαρόμετρο για τις συνθήκες εργασίας στην εποχή της νόσου COVID-19” της KPMG, το 40% των εργαζομένων εκτιμά ότι η τηλε-εργασία θα ενσωματωθεί στην πολιτική των εταιρειών ως μόνιμη μορφή εργασίας. Άλλο ένα 40% εκτιμά ότι θα ενσωματωθεί στη στρατηγική των επιχειρήσεων ως παροχή (για παράδειγμα, μία φορά την εβδομάδα), ενώ ένα 7% εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε μετά την περίοδο του lockdown και παράλληλα με την ελεύθερη μετακίνηση, τη σταδιακή επιστροφή των εργαζομένων στην εργασία τους, καθώς και τη διαρκή βελτίωση των επιδημιολογικών παραμέτρων. Συγκεκριμένα, ο δεύτερος κύκλος συγκεκριμένης έρευνας πραγματοποιήθηκε στο διάσημα 4/5 -10/5, με τους εργαζόμενους να έχουν ήδη την εμπειρία της εξ αποστάσεως εργασίας.

Οι πολυεθνικές
Οι ελληνικές εταιρείες είναι εκείνες που πρωτοστατούν στη σταδιακή επιστροφή των εργαζομένων στους χώρους εργασίας έναντι των πολυεθνικών, που φαίνεται να τηρούν μία πιο συντηρητική προσέγγιση στην επίσπευση της παρουσίας των εργαζομένων στους χώρους εργασίας.

Ειδικότερα, το 92% των εργαζομένων σε πολυεθνικές εταιρείες συνεχίζει να εργάζεται από το σπίτι, έναντι 75% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό για τις ελληνικές εταιρείες.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι ελληνικές εταιρείες πιο διστακτικές να εφαρμόσουν σε μεγαλύτερη έκταση την εξ αποστάσεως εργασίας, με κύριο αποτρεπτικό παράγοντα την εταιρική κουλτούρα. Ποσοστό 72% των εργαζόμενων σε πολυεθνικές εταιρείες έχει θετική στάση αναφορικά με την εξ αποστάσεως εργασία, έναντι 62% αυτών σε ελληνικές εταιρείες.

Στο μεταξύ, όσον αφορά τις αλλαγές που έχει επιφέρει ο θεσμός της τηλε-εργασίας στις εργασιακές συνθήκες, οι απασχολούμενοι σε πολυεθνικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι έχει ενταθεί ο χρόνος εργασίας τους, ενώ το 30% του συνόλου των εργαζομένων απαντά ότι έχει παραμείνει ο ίδιος.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι εργαζόμενοι έχουν σε μεγάλο ποσοστό προσαρμοστεί στο νέο τρόπο εργασίας και έχουν εξοικειωθεί με τον τεχνολογικό εξοπλισμό. Όσον αφορά την παραγωγικότητα εργαζόμενοι και προϊστάμενοι θεωρούν ότι είτε δεν έχει επηρεαστεί ή έχει επηρεαστεί θετικά.

Η εξοικείωση με τα πληροφοριακά συστήματα έχει άμεση επιρροή στην παραγωγικότητα, η οποία μεταβάλλεται θετικά από 36% σε 42% για όσους δηλώνουν εξοικειωμένοι, ανεξαρτήτως αν εργάζονται σε ελληνικές ή πολυεθνικές εταιρείες.

Τέλος, υπάρχει θετική συσχέτιση με την παραγωγικότητα για όσους δηλώνουν ότι έχουν προσαρμοστεί πλήρως στην εξ αποστάσεως εργασία (78% έχει επηρεαστεί θετικά).

Φύλο και ηλικία
Το 40% των γυναικών εκτιμά ότι η εξ αποστάσεως εργασία έχει επιδράσει θετικά στην παραγωγικότητά τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των αντρών βρίσκεται στο 33%. Ανά ηλικιακή ομάδα διαπιστώνεται μια προοδευτική αύξηση της θετικής επίδρασης όσο μικραίνουν οι ηλικιακές ομάδες, από 26% για τους άνω των 60 ετών, έως 58% για τους κάτω των 30 ετών.

Ανησυχίες
Μεγαλύτερη δυσκολία στην εξ αποστάσεως εργασία παραμένει η απουσία σαφών ορίων μεταξύ εργασίας και ελεύθερου χρόνου. Ως σημαντικότερη αιτία αναδείχτηκε η αύξηση του φόρτου εργασίας (58%). Η αύξηση του φόρτου εργασίας είναι πιο αισθητή στους εργαζομένους σε πολυεθνικές εταιρείες (60%) και για τα διοικητικά στελέχη (67%). Αντιθέτως, φαίνεται ότι στις ελληνικές εταιρείες η αύξηση του φόρτου εργασίας αποτελεί μεγαλύτερη δυσκολία για τους υπαλλήλους γραφείου.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Μάιος 2024

    Security Report, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που...
  • AI κάμερες και καταγραφικά

    AI κάμερες και καταγραφικά

    Σε μια εποχή που προσδιορίζεται από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως game changer, επαναπροσδιορίζοντας τον κλάδο της ασφάλειας, πόσω μάλλον αυτόν της β...
  • Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
  • Βία κατά των Γυναικών

    Βία κατά των Γυναικών

    Δυστυχώς, η αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα από τον πρώην σύντροφό της μόλις έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων. Η τραγικότητα αυτού του περιστατικού εντείνεται...
  • Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Η PartnerNET, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει στους συνεργάτες της, διοργάνωσε σε συνεργασία με την Maxhub στα γραφεία της την Τετάρτη 10 και την...
  • Hikvsion HiWatch

    Hikvsion HiWatch

    To HiWatch είναι ένα ξεχωριστό brand της Hikvision, το οποίο περιλαμβάνει επαγγελματικά δικτυακά προϊόντα CCTV, που προορίζονται για μικρά και μεσαία έργα. Τα προϊόντα του brand HiWatch της Hik...