Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Οι ανησυχίες των πολιτών σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Τι δείχνουν τα στοιχεία για Ελλάδα και ΕΕ
Μία ενδιαφέρουσα έρευνα αναφορικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ – ICT) από τους πολίτες σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε η EurostatΣύμφωνα με την έρευνα, το 2019, το 44% των πολιτών της ΕΕ…
Μία ενδιαφέρουσα έρευνα αναφορικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ – ICT) από τους πολίτες σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε η Eurostat.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 2019, το 44% των πολιτών της ΕΕ, ηλικίας 16 έως 74 ετών, δήλωσε ότι περιόρισε τις ιδιωτικές δραστηριότητές του στο Διαδίκτυο τους τελευταίους 12 μήνες, λόγω ανησυχιών σχετικά με την ασφάλειαΗ δραστηριότητα που αποφεύγουν οι περισσότεροι λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια αφορά είναι η παροχή προσωπικών πληροφοριών στην σε μέσα κοινωνικής ή επαγγελματικής δικτύωσης (25% του πληθυσμού)Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο στην Ελλάδα, με μόλις 10% των ερωτηθέντων να απαντά θετικάΟι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια περιόρισαν ή εμπόδισαν το 19% των Ευρωπαίων να χρησιμοποιήσει δημόσιο δίκτυο WiFi και 17% από τη λήψη λογισμικού, εφαρμογών, μουσικής, αρχείων βίντεο, παιχνιδιών ή άλλων αρχείων.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, τα ποσοστά είναι και πάλι σημαντικά χαμηλότερα, καθώς μόλις το 4% απέφυγε να χρησιμοποιήσει δημόσιο δίκτυο WiFi λόγω ανησυχιών ασφαλείας και 6% για τη χρήση λογισμικού, εφαρμογών κλπΠαράλληλα, το 16% των πολιτών της ΕΕ ανέφερε ότι αποφεύγει τις ηλεκτρονικές αγορές και το 13% τις τραπεζικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου, ενώ η επικοινωνία με δημόσιες υπηρεσίες ή αρχές επηρεάστηκε λιγότερο από τις ανησυχίες για την ασφάλεια (8%)Αντίστοιχα, στην Ελλάδα το 9% των πολιτών δήλωσε ότι αποφεύγει τις ηλεκτρονικές αγορές, το 13% τις τραπεζικές συναλλαγές και το 2% την επικοινωνία με δημόσιες υπηρεσίες ή αρχές.
Ποια προβλήματα αντιμετώπισαν οι χρήστες
Τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες σε σχέση με την ασφάλεια ήταν το phishing και pharmingΕιδικότερα, το 2019, το 34% των πολιτών της ΕΕ δήλωσε ότι αντιμετώπισε προβλήματα σχετικά με την ασφάλεια μέσω της χρήσης του Διαδικτύου για ιδιωτικούς σκοπούς τους τελευταίους 12 μήνεςΤο 26% των ερωτηθέντων στην ΕΕ (μόλις 8% στην Ελλάδα) ανέφερε ότι έλαβε μηνύματα-απάτη με τα οποία γινόταν προσπάθεια να υποκλαπούν πληροφορίες όπως το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης για σύνδεση σε λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ιστότοπους που χρησιμοποιούνται για ηλεκτρονική τραπεζική (phishing).
Παράλληλα, το 13% (μόλις 8% στην Ελλάδα) δήλωσε ότι μεταφέρθηκε σε ψεύτικες ιστοσελίδες που ζητούσαν προσωπικές πληροφορίες (pharming)Το 3% των ερωτηθέντων στην ΕΕ (1% στην Ελλάδα) δήλωσε ότι έπεσε θύμα απάτης με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και το 3% (2% στην Ελλάδα) οδηγήθηκε σε απώλεια εγγράφων, εικόνων ή άλλων δεδομένων λόγω ιού ή άλλου malwareΤο 2% αντιμετώπισε πρόβλημα παραβίασης του λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (1% στην Ελλάδα), με περιεχόμενο να δημοσιεύεται ή να αποστέλλεται μέσω αυτών χωρίς τη γνώση τουςΤέλος, το 1% των πολιτών της ΕΕ δήλωσε ότι έπεσε θύμα κλοπής ταυτότητας μέσω διαδικτύου και κατάχρησης προσωπικών πληροφοριών που ήταν διαθέσιμες στο διαδίκτυο που οδήγησε σε δυσάρεστα αποτελέσματα όπως παρενόχληση, εκφοβισμός, κοκ.
Πηγή: https://www.lawspot.gr/