Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Μπορεί το ebanking να χακαριστεί;
Το ebanking έχει καλά και κακά, όπως κάθε πράγμα στον πλανήτη και μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα ότι είναι κάτι το οποίο έχει πλημμυρήσει τον οικονομικό αλλά και τον καθημερινό κόσμο
Το ebanking έχει καλά και κακά, όπως κάθε πράγμα στον πλανήτη και μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα ότι είναι κάτι το οποίο έχει πλημμυρήσει τον οικονομικό αλλά και τον καθημερινό κόσμο, καθώς μας έχει λύσει κυριολεκτικά τα χέρια από το να πηγαίνουμε από την μία τράπεζα στην άλλη, τώρα μπορούμε να τα κάνουμε όλα μέσω του υπολογιστή μας.
Όμως, τι γίνεται άμα μπει στο μάτι ενός χάκερ;
Ας υποθέσουμε πως ο χάκερ ξέρει τα προσωπικά στοιχεία του ebanking σας, όπως είναι το username και ο κωδικός. Εάν δεν υπήρχαν επιπρόσθετες δικλίδες ασφαλείας για τους λογαριασμούς σας, τότε ο επιτιθέμενος πολύ απλά, θα αποκτούσε πλήρη πρόσβαση και θα μπορούσε να κάνει ότι θέλει, από το να παρακολουθεί τις συναλλαγές σας, μέχρι και να στείλει χρήματα σε έναν λογαριασμό, να αγοράσει προϊόντα, κλπ.
Έτσι, για να μειωθεί ο κίνδυνος υποκλοπής των χρημάτων ενός πελάτη, εφαρμόστηκαν 2 επίπεδα προστασίας, το ένα όπου ο πελάτης θα πρέπει να ταυτοποιηθεί επιτυχώς και το δεύτερο όπου θα πρέπει να αποδεχτεί την συναλλαγή.
Ο χάκερ προσπαθούν να συλλέξουν μεγάλη ποσότητα χρημάτων, οπότε χρειάζονται έναν τρόπου όπου να μην αγχώνονται για τα συστήματα ασφαλείας e banking των τραπεζών, οπότε θα ακολουθήσουν είτε την μέθοδο του Phishing, είτε του Social Engineering, είτε του Malware για να εξαπατήσουν το θύμα και να κάνουν μόνοι τους ταυτοποίηση των στοιχείων.
Το phishing μπορεί να γίνει αυτόματα μέσω email, καθώς μερικοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν την επικινδυνότητα αυτών των κακόβουλων email.
Ο κακόβουλος κώδικας μπορεί απλούστατα να στηθεί με ένα τρόπο, έτσι ώστε το θύμα το κατεβάσει και να πάθει μεγάλη ζημιά, όπως την υποκλοπή των στοιχείων του.
Έγκριση του πελάτη
Η τράπεζα πλέον, για να εξασφαλίσει καλύτερη προστασία του πελάτη, έχει δημιουργήσει την ταυτοποίηση 2 παραγόντων ή αλλιώς το λεγόμενο Two-Factor Authentication, πράγμα το οποίο σημαίνει πως δεν φτάνει μόνο να έχει κάποιος τα προσωπικά σας στοιχεία ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στον λογαριασμό σας, αλλά θα πρέπει να πληκτρολογήσει ένα PIN, το οποίο έρχεται σε προσωπικό μήνυμα SMS στο κινητό σας. Έτσι, και να χάσετε το username και το password σας, θα υπάρχει ακόμη ένα επίπεδο προστασίας για να σας προστατεύει.
Συμπέρασμα
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι 2 τα επίπεδα προστασίας του ebanking, πράγμα το οποίο σημαίνει πως ο κίνδυνος κλοπής των χρημάτων ενός πελάτη μειώνεται. Όταν ο χάκερ υποκλέψει τα στοιχεία του θύματος, τότε πρέπει να προσπεράσει και τον κωδικό έγκρισης, δηλαδή τον δεύτερο παράγοντα ασφαλείας των τραπεζών.
Οι κωδικοί έγκρισης θα πρέπει να σχετίζονται με τις πληροφορίες των συναλλαγών σας, καθώς αν ο πελάτης γνωρίζει τις κινήσεις του, τότε το phishing θα είναι άχρηστο για τον χάκερ. Το πρόβλημα όμως παραμένει το malware, γιατί ακόμη και αν ο πελάτης αλλάξει τα στοιχεία του, ο υπολογιστής του θα εξακολουθεί να είναι εκτεθειμένος στον ιό.
πηγή: bitdefender.gr