Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ηρθε η ώρα των ελληνικών drones
Με δύο ισραηλινής κατασκευής μη επανδρωμένα αεροσκάφη (Unmanned aerial vehicle, UAV)) ενισχύεται η Πολεμική Αεροπορία, όπως αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο, το πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε και για τα εξοπλιστικά προγράμματα.
Με δύο ισραηλινής κατασκευής μη επανδρωμένα αεροσκάφη (Unmanned aerial vehicle, UAV)) ενισχύεται η Πολεμική Αεροπορία, όπως αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο, το πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε και για τα εξοπλιστικά προγράμματα. Οπως εξήγησε στον Πρωθυπουργό αλλά και στους υπουργούς ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος (φωτογραφία), τα ισραηλινά μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα τα αποκτήσουμε με leasing, ενώ παράλληλα με το ίδιο σύστημα προμήθειας θα αποκτήσουμε και άλλα δύο UAV αμερικανικής κατασκευής. Η είδηση όμως για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη δεν είναι εδώ, αλλά στην κατασκευή ελληνικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Ενα πρόγραμμα που ξεκινά πολύ γρήγορα, όπως βεβαίωσε ο αρμόδιος υπουργός.
«Εχουμε την τεχνογνωσία, έχουμε την εμπειρία, θα αρχίσουμε να τα κατασκευάζουμε στην Ελλάδα» είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος αρχίζει αμέσως επαφές με τα ερευνητικά τμήματα των πανεπιστημίων που ήδη κατασκεύασαν τέτοιου είδους αεροπλάνα ή τα έχουν σχεδιάσει. Αλλωστε η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων αφού, όπως εξήγησε, τα αεροπλάνα αυτά είναι «εποπτικά του χώρου». Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί και τούτο:
Οι Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις και συγκεκριμένα η Πολεμική Αεροπορία υπήρξαν από τις πρώτες παγκοσμίως που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση ενός, εγχώριας κατασκευής, UAV. Oι πρώτες προσπάθειες και εισηγήσεις έλαβαν χώρα στις αρχές της δεκαετίας του ’80 από αξιωματικούς του ΚΕΤΑ. Μετά τη θετική έκβαση της εισηγήσεώς τους φθάσαμε στην κατασκευή των αεροσκαφών «Πήγασος Ι». Κατόπιν και λόγω ορισμένων ατυχημάτων το πρόγραμμα πάγωσε και επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο ως «Πήγασος ΙΙ».
Το σημαντικότερο όμως εξοπλιστικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας στο Υπουργικό Συμβούλιο (κόστους 1,5 δισ. ευρώ) ήταν η σύμβαση για την αναβάθμιση των 84 F-16 μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια: «Θα είναι το πιο προηγμένο F-16 στον κόσμο» διαβεβαίωσε τους υπουργούς και τον Πρωθυπουργό ο υπουργός Εθνικής Αμυνας, τονίζοντας ότι η σύμβαση αυτή τροποποιεί την αρχική. Αλλά το κυριότερο όφελος από την αναβάθμιση των F-16 θα είναι ότι η ΕΑΒ θα αναλάβει υποκατασκευαστικό έργο αξίας 260 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία για την προμήθεια των απαραίτητων ανταλλακτικών για τα Μιράζ-2000 ώστε όλα σε λίγο χρόνο να είναι ετοιμοπόλεμα. Να σημειωθεί εδώ πως η τελευταία παραγγελία για ανταλλακτικά των αεροσκαφών αυτών έγινε το 2012!
Πηγή: www.tovima.gr