Skip to main content
Hermes Banner 1
DIABASTE DWREAN SEC CYP 14
DIGITALTV 197
ilka aggelia
1 Σεπτεμβρίου 2021 09:30

25 Οκτωβρίου ανάβουν οι κάμερες τροχαίας

0786be4044a598851b4e0baf88fecefb XL 36a2eefd

Τοποθετήθηκαν το Σαββατοκύριακο στη Λευκωσία οι πρώτες τέσσερις σταθερές κάμερες για τροχαίο έλεγχο των οδηγών, ενώ άρχισαν εδώ και μέρες τα δοκιμαστικά για τις κινητές που θα ελέγχουν την ταχύτητα τόσο στις πόλεις όσο και στους αυτοκινητόδρομουςΤοποθετήθηκαν το Σαββατοκύριακο στη Λευκωσία οι πρώτες τέσσερις σταθερές κάμερες για τροχαίο έλεγχο των οδηγών, ενώ άρχισαν εδώ και μέρες τα δοκιμαστικά για τις κινητές που θα ελέγχουν την ταχύτητα τόσο στις πόλεις όσο και στους αυτοκινητόδρομους.

Οι διαδικασίες εφαρμογής του συστήματος τρέχουν με γοργούς ρυθμούς ώστε η αμερικάνικη εταιρεία που ανέλαβε να τοποθετήσει και να διαχειρίζεται το έργο να είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Όπως δήλωσε στον «Φ» ο βοηθός διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας στο Αρχηγείο Αστυνομίας, Χάρης Ευρυπίδου, η Α’ φάση του συστήματος φωτοεπισήμανσης θ’ αρχίσει στις 25 Οκτωβρίου και για ένα μήνα θα υπάρξει περίοδος χάριτος για τους οδηγούς. Όπως εξήγησε ο κ. Ευρυπίδου, το σύστημα θ’ αρχίσει να λειτουργεί κανονικά από τις 25 Οκτωβρίου και όσοι οδηγοί παραβιάζουν το όριο ταχύτητας, αντί να παίρνουν εξώδικο, για τις επόμενες 30 ημέρες, θα λαμβάνουν προειδοποιητική επιστολή στο σπίτι τους. Στη συνέχεια θ’ αρχίσουν να στέλλονται κανονικά οι ειδοποιήσεις με συστημένη επιστολή για τα εξώδικα στις διευθύνσεις των παραβατών οδηγών. Αυτοί θα πρέπει να τα παραλαμβάνουν από το Ταχυδρομείο.

Επίσης, σύμφωνα με τον υποδιευθυντή της Τροχαίας, από τις επόμενες ημέρες θ’ αρχίσει εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για το σύστημα ώστε να οδηγούν σωστά και να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι πρώτες τέσσερις σταθερές κάμερες τοποθετήθηκαν στα φώτα τροχαίας στη συμβολή των Λεωφόρων Γρίβα Διγενή και Δημοσθένη Σεβέρη (φώτα Χόντα) στη Λευκωσία.

Η αμερικάνικη εταιρεία Conduent State & Local Solutions, η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό έναντι €35 εκατ, έχει φέρει ειδικούς από το εξωτερικό τόσο για την εγκατάσταση όσο και για την εκπαίδευση του προσωπικού που θα απασχολεί. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το σύστημα θα το διαχειρίζεται η ανάδοχος του έργου και τώρα γίνεται προσπάθεια νομοθετικής ρύθμισης, ώστε υπάλληλοι της εταιρείας να δικαιούνται ν’ αποστέλλουν το εξώδικο στο σπίτι των παραβατών.

Όπως εξήγησε ο κ. Ευρυπίδου, μεθαύριο θα συζητηθούν στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής τρία νομοσχέδια που σχετίζονται με τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης, ώστε να γίνει πιο λειτουργική η διαδικασία, παρόλο που και τώρα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα.

Με τα νομοσχέδια ρυθμίζονται τα ακόλουθα:

1) Παραχωρείται η εξουσία στους υπαλλήλους της εταιρείας που ανέλαβε την εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, αφενός να λειτουργούν και να χειρίζονται τις κάμερες και αφετέρου να εκδίδουν και να επιδίδουν εξώδικα πρόστιμα σε πρόσωπα τα οποία καταγράφηκαν από τις κάμερες.

2) Καθορίζεται προθεσμία 90 ημερών για σκοπούς επίδοσης της ειδοποίησης που προσφέρει την ευκαιρία πληρωμής του εξώδικου προστίμου για τη διάπραξη τροχαίων παραβάσεων, τόσο στον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη του οχήματος, όσο και στον υποδειχθέντα από τον ιδιοκτήτη οδηγό του οχήματος.

3) Σε περίπτωση που ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του οχήματος αρνείται να παραλάβει την ειδοποίηση για πληρωμή του εξώδικου προστίμου, τότε, θα τεκμαίρεται ότι παραλήφθηκε κανονικά και σε περίπτωση που το εξώδικο πρόστιμο που αναγράφεται σε αυτή δεν καταβληθεί, τότε θα διώκεται ποινικά. Σε περίπτωση που ο παραλήπτης της ειδοποίησης, που είναι ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του οχήματος, ισχυρίζεται ότι δεν είναι ο παραβάτης οδηγός, θα υποχρεούται να ειδοποιήσει εγγράφως τον αρμόδιο λειτουργό συσκευών φωτοεπισήμανσης, εντός 15 ημερών από την παραλαβή της ειδοποίησης, με το εύρημα της συσκευής φωτοεπισήμανσης, δίδοντας τα στοιχεία του παραβάτη οδηγού. Σε αντίθετη περίπτωση, η διαδικασία θα συνεχίζεται εναντίον του εγγεγραμμένου ιδιοκτήτη.

4) Η ποινική δίωξη και η επιβολή ποινής σε νομικά πρόσωπα (εταιρείες) που είναι εγγεγραμμένοι ιδιοκτήτες ενός οχήματος, με το οποίο διαπράχθηκε τροχαία παράβαση που καταγράφηκε από συσκευή φωτοεπισήμανσης. Ευθύνη για το αδίκημα αυτό θα φέρουν, εκτός από το ίδιο το νομικό πρόσωπο, οι σύμβουλοι ή οι διευθύνοντες αξιωματούχοι του νομικού προσώπου.

Σύμφωνα με τα νομοσχέδια, αν το Ταχυδρομείο αποτύχει σε δύο φορές εντός 90 ημερών να επιδώσει σε έναν οδηγό παραβάτη το εξώδικο, τότε την παράδοση του θα αναλαμβάνει η διαχειρίστρια εταιρεία. Όταν αποτυγχάνει και αυτή, τότε ως έσχατη λύση θα αναλαμβάνει η Αστυνομία για να προβαίνει στην επίδοση. Αν και πάλι υπάρχει αποτυχία, τότε η υπόθεση θα καταχωρείται στο Δικαστήριο.

Σημειώνεται ότι η Τροχαία θα υποδείξει στον ανάδοχο τα σημεία στα οποία θα τοποθετηθούν τόσο οι σταθερές όσο και οι κινητές, για τις οποίες τα σημεία θα αλλάζουν κάθε μέρα. Οι κινητές θα στηρίζονται σε βάση (τρίποδα) θα καταγράφουν τις παραβάσεις οι οποίες θ’ αποστέλλονται στο κεντρικό σύστημα και από εκεί θα βγαίνει το εξώδικο.

Συνολικά, θα τοποθετηθούν, στις τρεις φάσεις του συστήματος, 90 σταθερές κάμερες σε 30 τοποθεσίες ανά το παγκύπριο. Πρόκειται κυρίως για συμβολές λεωφόρων σε όλες τις πόλεις στις οποίες συμβαίνουν συχνά δυστυχήματα και κυρίως θανατηφόρα. Δεν θα τοποθετηθούν κάμερες στην επαρχία Αμμοχώστου επειδή δεν υπάρχει πόλη, θα υπάρχουν όμως κινητές κάμερες.

Επίσης, προβλέπεται η αγορά και 20 κινητών καμερών, οι οποίες θα τοποθετούνται σε πεζοδρόμια ή στη λωρίδα ασφαλείας των αυτοκινητόδρομων, τόσο στο αστικό όσο και στο υπεραστικό δίκτυο. Έμφαση με τις κινητές κάμερες θα δοθεί σε σημεία που οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες τόσο στις πόλεις όσο και στην ύπαιθρο, αλλά και σε μελανά σημεία στα οποία συμβαίνουν συχνά δυστυχήματα.

Με τη Β’ φάση θα γίνει η εγκατάσταση άλλων 16 κινητών και άλλων 20 σταθερών καμερών. Στη Γ’ φάση θα εγκατασταθούν ακόμη 66 σταθερές κάμερες. Αυτό θα γίνει μέσα σε 12 μήνες μετά την παραλαβή της πρώτης φάσης. Ολόκληρη η διαδικασία μαζί με την προμήθεια και την εγκατάσταση του εξοπλισμού θα γίνει μέσα σε περίπου δυο χρόνια και θα συμπληρωθεί το 2023.

Παρενθετικά αναφέρεται ότι το όλο σύστημα θα το διαχειρίζεται η ανάδοχος εταιρείας και ο ρόλος της Τροχαίας θα περιοριστεί στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των παραβατών, ώστε να μην υπάρχει παραβίασή τους από ιδιώτες

Πηγή: https://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/1279929/25-oktobrioy-anaboyn-oi-kameres-trochaias

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Φεβρουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
Security TOP 50
Η προστασία εταιρειών, επιχειρήσεων και φυσικά, της ανθρώπινης ζωής είναι κρίσιμης σημασίας γι’ αυτό και οι εταιρείες που ασχολούνται με την ανάπτυξη, παραγωγή και προσφορά φυσικών, τεχνολογικών κ...
Εμπιστευτείτε την TexDesigns ως τον κατάλληλο συνεργάτη σας
Με τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας συνεχώς να αλλάζουν, η επιλογή μιας έμπειρης και τεχνολογικά καταρτισμένης εταιρείας παροχής συστημάτων ασφαλείας, είναι ζωτικής σημασίας για...
Πάνω από 62.000 κάμερες ασφαλείας τοποθετήθηκαν στην Μπανγκόκ το 2022-2023
Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα της 6Wresearch, η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης σχεδιάζει να εγκαταστήσει ακόμα περισσότερες κάμερες παρακολούθησης βίντεο προκειμένου να μειώσει το ποσοστό εγκληματικότ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report Cyprus, 14
Στο νέο τεύχος 14 του Security Report Cyprus θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε κάθε τεχνικό, ηλεκτρονικό ή επαγγελματία της αγοράς, στους υπεύθυνους ασφαλείας και εκπαί...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η πρωτοποριακή τεχνολογία Smart Hybrid Light της Hikvision έρχεται για να βελτιστοποιήσει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες καταγραφής των καμερών, ειδικά κατά τις κρίσιμες νυχτερινές ώρες. Με τρ...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η νέα σειρά αναλογικών καμερών 1080p D0T-LTS της Hikvision μάς εισάγει στο Turbo HD 8.0 με νέα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, όπως η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας (Two-way-Audio) και ο διπλός...
ELDES ESIM320
Το ESIM320 της ELDES είναι ένας gate controler σχεδιασμένος να προσφέρει προστασία και άνεση στη διαχείριση πύλης και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε είδος κτιρίο...
OPTEX AP-SERIES
Η σειρά αισθητήρων ανιχνευτών εισβολής AP της OPTEX αποτελεί μία πρόσθετη λύση ασφάλειας για όσους θέλουν να αναβαθμίσουν τον εσωτερικό τους χώρο προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ασφαλείας στο σύστη...
IoT σε ξενοδοχειακές μονάδες
Στον τομέα της φιλοξενίας, η ευημερία του προσωπικού, η διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια των επισκεπτών, είναι οι τρεις λέξεις κλειδί για την επιτυχία. Σήμερα, το τεχνολογικό τ...
Video Analytics σε αεροδρόμια
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ταξιδιού παγκοσμίως. Καθημερινά πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 εμπορικές πτήσεις και ως εκ τούτου ...
Η αποθήκευση δεδομένων παρακολούθησης «γίνεται» έξυπνη!
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης των όλο αυξανόμενων δεδομένων παρακολούθησης. Οι μέρες της απλής εγγραφής και αναθεώρησης των πλάνων βίντεο που παράγου...
Red Dot για την Ajax Systems
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ajax Systems κατακτά τα πρώτα βραβεία Red Dot σε Ασφάλεια και Οικιακό Αυτοματισμό! Φέτος, τα προϊόντα συναγερμού και έξυπνου αυτοματισμού της εταιρείας έλαβαν...
Μέτρα προστασίας για τα Data Centers
Τα κέντρα δεδομένων ή αλλιώς Data Centers, όπου φιλοξενείται εξοπλισμός υψηλής αξίας, όπως υπολογιστές, servers, αποθηκευτικά μέσα και άλλες δικτυακές συσκευές, πλέον θεωρούνται κινητήριος μοχλός ...