Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ανάλυση ροής κυκλοφορίας στα εμπορικά καταστήματα
Στα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης, ο όρος “ροή κυκλοφορίας” αναφέρεται κυρίως στην ανίχνευση της κίνησης των οχημάτων και των ανθρώπων σε αυτοκινητόδρομους ή σε άλλους χώρους. Ωστόσο η ανίχνευση της ροής των ανθρώπων στα καταστήματα, πρωταγωνιστεί εξίσου στις μέρες μας, τόσο μέσα όσο και έξω από τα εμπορικά καταστήματα, αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών και μεγιστοποιώντας το κέρδος των πωλήσεων.
Η εν λόγω ανάλυση βασίζεται σε αλγόριθμους υπολογιστικής όρασης και μηχανικής μάθησης. Οι αλγόριθμοι αναλύουν το βίντεο από τις κάμερες και παρέχουν αναλυτικά στοιχεία όπως χάρτες θερμότητας, χρόνους παραμονής, καταμέτρηση ατόμων και ανάλυση διαδρομής, βοηθώντας τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να κατανοήσουν καλύτερα τη συμπεριφορά των πελατών τους. Οι χάρτες θερμότητας δείχνουν τον αριθμό των ατόμων (με χρωματικά μοτίβα) σε μια συγκεκριμένη περιοχή του καταστήματος.
Με την ανάλυση του χρόνου παραμονής, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων μπορούν να αντιληφθούν πόσο χρόνο ξοδεύουν οι πελάτες σε συγκεκριμένα σημεία του καταστήματος. Η καταμέτρηση ατόμων από την άλλη, δείχνει σε πραγματικό χρόνο πόσοι πελάτες βρίσκονται στο κατάστημα ή πόσοι πελάτες έχουν εισέλθει/εξέλθει από ένα κατάστημα κατά τη διάρκεια της μέρας. Οι αναφορές φυσικά μπορούν να είναι ημερήσιες, εβδομαδιαίες/ μηνιαίες, κ.λπ. Τέλος, η ανάλυση διαδρομής χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της διαδρομής που ακολουθούν οι πελάτες μέσω του καταστήματος, η οποία βοηθά στην ανίχνευση σημείων συμφόρησης, κ.λπ. Χρησιμοποιείται στα super market και είναι μία αν μη τι άλλο δημοφιλής τεχνολογία που θα την δούμε τα επόμενα χρόνια να βρίσκει εφαρμογή ακόμα περισσότερο στα καταστήματα.