Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Απλά βήματα για την αποφυγή τραπεζικών απατών
Στην εποχή μας, η τεχνολογική εξέλιξη, οι ταχύτατοι ρυθμοί ζωής, αλλά πλέον και η πανδημία του κορονοϊού στρέφουν όλο και περισσότερα άτομα στις συναλλαγές μέσω διαδικτύου. Έτσι, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο, αποφεύγοντας τις περιττές μετακινήσεις και την αναμονή στα ταμεία, αλλά και για να αποφύγουν τον συνωστισμό σε κλειστούς χώρους, όπως είναι τα μαγαζιά, λόγω των τρεχόντων συνθηκών, καταφεύγουν στις διαδικτυακές αγορές.
Στην εποχή μας, η τεχνολογική εξέλιξη, οι ταχύτατοι ρυθμοί ζωής, αλλά πλέον και η πανδημία του κορονοϊού στρέφουν όλο και περισσότερα άτομα στις συναλλαγές μέσω διαδικτύου. Έτσι, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο, αποφεύγοντας τις περιττές μετακινήσεις και την αναμονή στα ταμεία, αλλά και για να αποφύγουν τον συνωστισμό σε κλειστούς χώρους, όπως είναι τα μαγαζιά, λόγω των τρεχόντων συνθηκών, καταφεύγουν στις διαδικτυακές αγορές.
Την παρούσα κατάσταση, λοιπόν, εκμεταλλεύονται οι κυβερνοεγκληματίες, με σκοπό να αποσπάσουν ορισμένα χρηματικά ποσά ή ακόμα και να αδειάσουν τραπεζικούς λογαριασμούς. Παρακάτω ακολουθούν μερικά απλά βήματα που θα μας βοηθήσουν, να προστατεύσουμε τόσο εμάς, όσο και τα χρήματά μας από τυχόν διαδικτυακές τραπεζικές απάτες:
Αρχικά, δεν αποθηκεύουμε ποτέ και σε καμία συσκευή τους κωδικούς μας. Δημιουργούμε περίπλοκους κωδικούς, που δε σχετίζονται με προσωπικές μας πληροφορίες (π.χ. ημερομηνία γέννησης) και τους αλλάζουμε συχνά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι οι τράπεζες δε ζητούν ποτέ και με κανέναν τρόπο (κλήσεις, emails, SMS) τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης των πελατών τους. Γι’ αυτό το λόγο, αν συμβεί κάτι από τα παραπάνω οφείλουμε να ειδοποιήσουμε την τράπεζά μας.
Σε συνέχεια των παραπάνω, δεν απαντάμε σε τηλεφωνικές κλήσεις, SMS και emails που ζητούν προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης. Αγνοούμε τις κλήσεις στις οποίες οι καλούντες μας ζητούν προσωπικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού μας και το ΑΦΜ μας, καθώς αυτές αποτελούν προϊόν vishing ή αλλιώς voice phishing και πραγματοποιούνται από δήθεν εκπροσώπους της τράπεζάς μας. Το ίδιο ακριβώς κάνουμε και με τα SMS (smishing/ SMS phishing) και τα emails (phishing emails), που παραθέτουν ένα ασυνήθιστο link, το οποίο μας προτρέπουν να πατήσουμε· αυτό μας μεταφέρει σε μια πλαστή ιστοσελίδα και μας ζητά να πληκτρολογήσουμε τα στοιχεία και τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής μας, έτσι ώστε να γίνει υποκλοπή τους.
Σχετικά με τα παραπλανητικά μηνύματα:
Ελέγχουμε αν η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και του αποστολέα ταιριάζουν. Αν για παράδειγμα έχουμε λάβει ένα μέιλ, όπου σαν αποστολέας φαίνεται η Alpha Bank, αλλά η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι η support@rajgovt.org, τότε πρόκειται για απάτη.
Ελέγχουμε για τυχόν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη.
Ελέγχουμε την περιγραφή των μηνυμάτων, όταν ζητείται έγκριση μιας συναλλαγής, για τυχόν αναξιόπιστα σημεία.
Προσέχουμε τις “γενικότητες”. Όταν το μήνυμα παρουσιάζει ένα πολύ γενικό πρόβλημα και η προσφώνησή του δεν περιλαμβάνει το όνομά μας, τότε είναι πολύ πιθανό να είναι απειλή.
Χρησιμοποιούμε την επίσημη ιστοσελίδα της τράπεζας για τις συναλλαγές μας. Βεβαιωνόμαστε ότι πλοηγούμαστε στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζάς μας, ελέγχοντας αν υπάρχει στο πάνω αριστερά μέρος της σελίδας, στο σημείο όπου αναγράφεται η διεύθυνση, το χαρακτηριστικό εικονίδιο με το κλειδωμένο λουκέτο. Δεν επιλέγουμε για κανέναν λόγο, εξωτερικούς συνδέσμους για να συνδεθούμε στο e-banking μας.
Προστατεύουμε τις συσκευές μας από κακόβουλα λογισμικά. Εγκαθιστούμε στις συσκευές μας εγκεκριμένα προγράμματα προστασίας από ιούς (π.χ. Antivirus) και φροντίζουμε να τα ενημερώνουμε συχνά με τις τελευταίες εκδόσεις. Ενημερώνουμε, επίσης, όλες τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε για τις τραπεζικές μας συναλλαγές, καθώς και τα προγράμματα πλοήγησης (browsers). Επιλέγουμε μόνο επίσημες εφαρμογές και τις κατεβάζουμε μόνο από επικυρωμένα Stores (π.χ. Google Play). Διαγράφουμε τέλος, το ιστορικό των συσκευών μας.
Δε χρησιμοποιούμε τα δημόσια δίκτυα για τις συναλλαγές μας. Δεν πραγματοποιούμε οποιαδήποτε συναλλαγή από δημόσια δίκτυα, παρά μόνο από ασφαλή, ιδιωτικά δίκτυα. Χρησιμοποιούμε μόνο δικές μας συσκευές για τις τραπεζικές μας συναλλαγές.
Ενημερώνουμε την τράπεζά μας για τυχόν κινήσεις του λογαριασμού μας που δεν μας φαίνονται οικείες. Αν διαπιστώσουμε στον λογαριασμό μας κάποια κίνηση την οποία δεν έχουμε κάνει εμείς, ειδοποιούμε απευθείας την τράπεζά μας.
Ενεργοποιούμε μέσω της τράπεζάς μας τις ειδοποιήσεις για κάθε κίνηση του λογαριασμού μας. Ζητάμε από την τράπεζά μας την ενεργοποίηση της λειτουργίας των ειδοποιήσεων μέσω SMS ή email για κάθε κίνηση που πραγματοποιείται στον λογαριασμό μας.
Αυτές είναι μερικές απλές συμβουλές προκειμένου να προστατεύσουμε τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς από τυχόν κακόβουλες απειλές. Σε κάθε περίπτωση πάντως που υποπτευθούμε ή διαπιστώσουμε μια προσπάθεια για ή μια παραβίαση ή υποκλοπή των προσωπικών μας στοιχείων, καλό είναι να απευθυνθούμε αμέσως στην τράπεζά μας για την άμεση επίλυση του προβλήματος.
Πηγή: https://www.csii.gr/apla-vimata-gia-tin-apofygi-trapezikon-apaton/