Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ο μέσος άνθρωπος θα αλληλεπιδρά με μια smart συσκευή κάθε 18 δευτερόλεπτα
Σε ένα σπιράλ ραγδαίας ψηφιοποίησης βρίσκεται ο πλανήτης, ειδικά από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά, με τη συνδεσιμότητα να εξελίσσεται σε δομικό προ-απαιτούμενο της καθημερινότητας. Η ψηφιοποίηση θα συνεχίσει να μετασχηματίζει την καθημερινότητα με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς στο μέλλονΣε ένα σπιράλ ραγδαίας ψηφιοποίησης βρίσκεται ο πλανήτης, ειδικά από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά, με τη συνδεσιμότητα να εξελίσσεται σε δομικό προ-απαιτούμενο της καθημερινότητας. Η ψηφιοποίηση θα συνεχίσει να μετασχηματίζει την καθημερινότητα με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς στο μέλλον.
Στο όχι και τόσο μακρινό 2030, ο μέσος άνθρωπος θα αλληλεπιδρά με μια “έξυπνη” συσκευή κάθε 18 δευτερόλεπτα. Πρακτικά, 4.800 φορές την ημέρα ο κάθε πολίτης θα έχει αλληλεπίδραση με μια “έξυπνη” συσκευή.
Μπορεί τα νούμερα να ακούγονται υπερβολικά, ωστόσο περιγράφουν με ξεκάθαρο τρόπο πως μέσα στην επόμενη δεκαετία η συνδεσιμότητα και η “έξυπνη” τεχνολογία θα μεταμορφώσουν ριζικά την εμπειρία μας. “Έξυπνοι” βοηθοί που θα ελέγχονται από τον εγκέφαλο, καθρέφτες ανίχνευσης ασθενειών και ψηφιακά διασυνδεδεμένα δέντρα.
Ακούγονται σκηνές από ένα μακρινό matrix, ωστόσο, είναι εικόνες από ένα πολύ κοντινό μέλλον, όπως το περιγράφει η νέα έκθεση της Vodafone “The Connected Consumer 2030” (CC2030). Η έκθεση προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι οι “έξυπνες” συσκευές θα αποδειχθούν ζωτικής σημασίας για τον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης μέσω του εντοπισμού, της παρακολούθησης και της πρόληψης ασθενειών.
Επίσης, τα συνδεδεμένα δέντρα, λιβάδια και οι ωκεανοί θα συμβάλουν στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών έως και κατά ένα τρίτο και θα στηρίξουν τους στόχους βιωσιμότητας. Τα δε ολογράμματα εμβύθισης και η τεχνητή νοημοσύνη εντός του οχήματος θα μετατρέψουν τα ταξίδια των επιβατών σε εμπειρίες λιανικής.
Προλαμβάνουν ασθένειες
Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, προβλέπει ότι τα σπίτια θα είναι εξοπλισμένα με προϊόντα, που θα παρακολουθούν προληπτικά την υγεία και θα μπορούν να διαγνώσουν παθήσεις. Τα “έξυπνα” σπίτια θα εντοπίζουν πιθανά προβλήματα υγείας νωρίτερα, διευκολύνοντας ένα μοντέλο προληπτικής υγειονομικής περίθαλψης που θα μπορούσε να εξοικονομήσει €39 δισ. στον κλάδο της υγείας κατ’ έτος .
Η έκθεση προβλέπει ότι οι καθρέφτες του μπάνιου θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να εξοπλιστούν με αισθητήρες, που θα ελέγχουν τη ροή του αίματος και θα εντοπίζουν μη φυσιολογικές αλλαγές στο χρώμα του δέρματος. Παράλληλα, “έξυπνα” ηχεία θα ζητούν αυτόματα ιατρική συνταγή μετά την ανίχνευση ήχων, όπως ο βήχας και το φτέρνισμα.
Τέτοιες συσκευές θα μπορούν να αξιολογούν ζωτικής σημασίας μετρήσεις, όπως η ενυδάτωση, το σάκχαρο και η αρτηριακή πίεση για την πρόβλεψη ή την πρόληψη χρόνιων παθήσεων υγείας, προτού αυτές εμφανιστούν. Η διασυνδεδεμένη φροντίδα θα είναι, επίσης, ζωτικής σημασίας για την αύξηση της ανεξαρτησίας στον σταθερά γηράσκοντα πληθυσμό.
Έλεγχος wearables με τη σκέψη
Σύμφωνα με την έκθεση, οι wearable συσκευές θα μπορούν να ελέγχονται όχι μόνο με την ομιλία, αλλά και να αλληλοεπιδρούν άμεσα με τις σκέψεις του χρήστη. Καθώς ο αριθμός των διασυνδεδεμένων συσκευών αναμένεται να φτάσει τις 125 δισ. παγκοσμίως έως το 2030, οι έξυπνες λύσεις που ενσωματώνονται αβίαστα στις ζωές των ανθρώπων, θα αποτελέσουν βασική τάση την επόμενη δεκαετία.
Αντί να ανταποκρίνονται μόνο στον ήχο, οι διεπαφές μεταξύ εγκεφάλου και υπολογιστή θα ανιχνεύουν σήματα που θα στέλνει αυτόματα ο εγκέφαλος στο στόμα, όταν “λέμε” λέξεις από μέσα μας, επιτρέποντας στους χρήστες να δίνουν εντολές στους “έξυπνους” βοηθούς τους, χωρίς να χρειάζεται να μιλούν δυνατά.
Αυτό θα καταστήσει δυνατή την πιθανότητα ενός μέλλοντος χωρίς οθόνες ή “metaverse”, όπου η επικοινωνία με τις συσκευές θα γίνεται μέσω νευρωνικών δικτύων, που θα δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κρατούν νοητικές σημειώσεις ή να επικοινωνούν σιωπηλά με τις συσκευές τους.
Η διασυνδεδεμένη φύση
Καθώς απομένουν λιγότερα από 10 χρόνια για την επίτευξη του στόχου για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 1,5 βαθμό, η συνδεσιμότητα θα είναι βασικός αρωγός αυτής της προσπάθειας. Προς το τέλος της δεκαετίας, η συνδεσιμότητα αναμένεται να ενσωματωθεί σε δέντρα, λιβάδια και ακόμη και σε ωκεανούς, καθιστώντας δυνατή την παρακολούθηση των επιπτώσεων των προγραμμάτων αναγέννησης και την αξιολόγηση των πιθανών απειλών.
Η συλλογή δεδομένων θα δώσει, επίσης, τη δυνατότητα στις “έξυπνες” πόλεις να εντοπίσουν και να επαναχρησιμοποιήσουν την πλεονάζουσα ενέργεια, καθιστώντας δυνατή την ανακατανομή της αχρησιμοποίητης ενέργειας και θερμότητας από τα κτίρια στις κοντινές κατοικίες ή στους γειτνιάζοντες δημόσιους χώρους.
Σε συνδυασμό με εργαλεία, που βοηθούν τους καταναλωτές να λαμβάνουν περισσότερο συνειδητές αποφάσεις, όπως η δημιουργία ψηφιακών “πιστοποιητικών γέννησης”, που καταδεικνύουν τις κινήσεις και την προέλευση των προϊόντων για την αξιολόγηση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος, η συνδεσιμότητα θα είναι κομβικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.
Ολογράμματα και τεχνητή νοημοσύνη
Τα αυτόνομα οχήματα πρόκειται να αλλάξουν τον τρόπο που κινούμαστε και ο αντίκτυπος της συνδεσιμότητας στις μεταφορές αναμένεται να αγγίξει τα €241 δισ. έως το 2030. Χρησιμοποιώντας ολογράμματα εμβύθισης, τα brand του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι σε θέση να επιδεικνύουν τις πιο πρόσφατες συλλογές τους στους επιβάτες, καθώς αυτοί ταξιδεύουν.
Θα τους επιτρέπουν να δουν τα προϊόντα με μια κίνηση του δαχτύλου τους και ακόμη και να αποβιβασθούν σε έναν προορισμό λιανικής για να κάνουν μια αγορά. Κατά την είσοδο τους σε ένα όχημα, οι επιβάτες θα μπορούν να ελέγχουν τη διαδρομή τους μέσω των προσωπικών τους συσκευών, επιλέγοντας εκ των προτέρων από μια σειρά ρυθμίσεων, που θα περιλαμβάνουν από αξιοθέατα έως επαγγελματική δραστηριότητα και ελεύθερο χρόνο, για να δημιουργήσουν μια απόλυτα προσαρμοσμένη εμπειρία επιβατών.
Νέα μορφή νομίσματος
Οι μελλοντικοί καταναλωτές θα απαιτούν υπερπροσωποποιημένες υπηρεσίες και εμπειρίες σε αντάλλαγμα για την κοινοποίηση τους. Μάλιστα, δεδομένου ότι το 44% των ανθρώπων προτιμά να μην έχει πρόσβαση σε εξατομικευμένο περιεχόμενο παρά να μοιράζεται προσωπικά στοιχεία, η έκθεση προβλέπει ότι τα προσωπικά δεδομένα θα καταστούν ένα είδος νομίσματος. Ένα νόμισμα για το οποίο οι εμπορικές μάρκες θα χρειαστεί είτε να πληρώσουν, είτε να προσφέρουν σε αντάλλαγμα μιας ανεπτυγμένης εμπειρίας.